اپل سه تبلیغ جدید توی این سایت گذاشته اما متاسفانه ایده این تبلیغات بسیار ابتدایی و بچه گانه است و من رو یاد تبلیغات داخلی ایران می ندازه
که یک خانم با مضحک ترین شکل ممکن میگه راستی جاروبرقی شما جارو هم جمع می کنه ؟
خانم دوم : بله , دکمه اش هم قرمزه !!!
حالا این تبلیغ اپل هم توی همون فضاست , توی مک با imovie تدوین هم می شه کرد !!!! فیلتر سپیا هم داره !!!
تبلیغ دوم : دارم بچه دار می شم , با iPhoto می تونید البوم عکس درست کنید !!!!
تبلیغ سوم : کامپیوتر من هم تقریبا مک هستش ... از کجا خریدی ؟؟ از اون اقا ....
یک پسری که شبیه Michael J.Fox توی سری فیلم های Back to the future هستش رو اوردن و حس ها و کاراش هم همونه اما
تنها چیزی که تبلیغ ها نداره هوش و ایده خوبه
نمی دونم چرا سلیقه مدیران اپل توی تبلیغات بعد از استیو جابز داره هر روز بدتر و بدتر می شه این مجموعه مایه اب رو ریزی کامله
از تبلیغ 1984 که یکی از بهترین تبلیغات تاریخ و تبلیغ here is to the crazy ones و گرافیک عالی تبلیغات iPod به اینها
مهم ترین نکته توی تبلیغات اپل احترام زیاد به شعور مخاطب و باهوش در نظر گرفتن بیننده بود , الان این پسر داره سه تا ادم خنگ رو خر فهم می کنه که دقیقا برعکس
ایده همیشگی اپل هستش . من شک ندارم اگر استیو جابز زنده بود این تبلیغات رو می نداخت توی سطل اشغال و می گفت نداشتن تبلیغ بهتر از پخش ایناست
من توی ایران بارها این مشکل رو داشتم که یک مشتری که ۳ میلیارد تومن هزینه تبیلغات می کنه برای تبلیغی که قراره پخش بشه حتی حاضر نیست ۱۰ میلیون هزینه کنه
یعنی حاضره ۳ میلیارد تومن رو برای ۱۰ میلیون بسوزونه !!!!!
حالا اپل برای پخش این تبلیغات در بازی های المپیک یک میلیارد دلار به NBC پرداخت کرده .... ۱۹۷۸ میلیارد تومن ( دلار امروز ) هزینه کنی که این کارها رو توی باکس پخش کنند !!!!!!
تردید ندارم که نگاه تبلیغاتی مدیران فعلی اپل با اکثر مدیران ایرانی تفاوت زیادی نداره و واقعا مایه تاسف
http://www.apple.com/mac/videos/#tv-ads-maydayhttp://www.apple.com/mac/videos/#tv-ads-labordayhttp://www.apple.com/mac/videos/#tv-ads-basically