مدتی قبل آیفون ۴ اس در حالت شارژ شدن آنتن آن بطور ناگهانی (در یکی از کشورهای همسایه) رفت و گوشی در حالت searching ماند و شارژ آن خیلی سریع خالی می شد، با روشن و خاموش کردن، تعویض سیم کارت، قرار دادن در حالت پرواز، هر دو مشکل همچنان باقی ماند و حتی در حالت استندبای و با وجود حالت پرواز شارژ گوشی خیلی سریع خالی میشد. استفاده از باتری در تنظیمات نیز هیچ چیز مشکوکی نشان نمی داد.
آیفون آنلاک فکتوری بود و در ورژن ۸.۳ قرار داشت، همچنین هیچگاه جیلبریک نبود...
با کمی جستجو در اینترنت، راه حل هایی که اشاره شده بود فقط رِسِت تنظیمات شبکه، یا همه تنظیمات بود که باز افاقه نکرد، اینبار نوبت به آپدیت OTA بود که بعد از دانلود شدن با زدن بر نصب، پیغام خطا میداد.
از آیفون بکآپ گرفته و همه داده های آن را پاک کردم (از قسمت رِسِت) اینبار با بالا آمدن گوشی مشکلی اضافه شد بنام اکتیو کردن! و به هیچ وجه چه از طریق آیتونز و چه از طریق وای فای خود گوشی (حتی با بالا بودن تبخیر!!! کننده و عبور از سد اینترانت ملی!) گوشی اکتیو نشد.
به ناچار شروع به دانلود نسخه جدید ۹.۰.۲ کردم و با آیتونز بر روی مک بوک ایر آیفون را آپدیت کردم که متاسفانه در وسط راه پیغام خطای ۴۶ داد! نسخه آیتونز آخرین نسخه موجود بود و تمامی سیستم عامل کاملاً بروز بود. حالا مشکل جدیدی بنام پریدن همه چیز! پیش آمد. تلاش مجدد برای قرار دادن گوشی در حالت DFU نیز نتیجه نداد و باز در وسط کار با همان پیغام متوقف شد.
به ناچار با لپتاپ دیگرم با سیستم عامل ویندوز ۱۰ و آپدیت بودن سیستم و با آخرین نسخه موجود آیتونز عملیات را دوباره اجرا کردم اما متاسفانه بازهم در همان حالت های قبل عملیات آپدیت/رستور متوقف شد و باز هم با همان پیغام خطای ۴۶.
اینبار دست به دامان خط فرمان در لینوکس و استفاده از ابزار libimobiledevice شدم و با استفاده از فرمان idevicerestor شروع به رستور کردم اما بازهم در همان جای همیشگی متوقف شد. با سوییچ های مختلفی امتحان کردم اما نشد که نشد!
با سوییچ دیباگ متوجه شدم که مشکل در آپدیت شدن بیس باند است که نمیتواند بیس باند گوشی را آپدیت کند. سوییچ x هم راه به جایی نبرد.
دوباره سراغ مک بوک ایر رفتم و اینبار با purplerestor گوشی را در حالت DFU بردم و عملیات رستور را شروع کردم اما باز در همانجا متوقف شد و این برنامه هم دقیقاً نشان میداد خطا بر اثر آپدیت نشدن بیس باند است.
حالا من مانده ام و آیفون ۴ اس ی که فقط برای گوشت کوب میشود استفاده کرد!
به سایت اپل رفتم و به قسمت ساپورت مراجعه کردم اما در دور تسلسل آن گیر کردم و نتوانستم مشکل را ایمیل کنم و یا از طریق چت...
از طرفی وقتی در قسمت ساپو.رت سریال گوشی را وارد کردم با کمال تعجب با پیام:
- کد: انتخاب همهٔ
Our records indicate that this product has been replaced. Please provide the serial number for your replacement product to find the support and warranty coverage information. For more information, please contact us.
مواجه شدم!
از دوستان عاجزانه تقاضای کمک میخواهم، آیا کسی میتواند این مشکل من را به شرکت ایمیل کند؟ یا مرا راهنمایی کند چطور میتوانم این مشکل را حل کنم؟ ویا در کشور امارات متحده عربی محلی برای مراجعه هست؟
البته من الان در ایران هستم اما معمولاً هر ماه سفر دارم به کشور همسایه.
اطلاعات اضافه:
آیفون ۴ اس مشکی ۶۴ گیگ، آنلاک فکتوری، جیلبریک نشده.
قبل از رستور آی کلاد را خاموش کردم.
در سایت icloud.com از ۳ دیوایسی که شامل همین آیفون ۴ اس علیه الرحمه است، آیفون ۶ و آیپد نسل ۳، آیفون مزبور به حالت خاکستری است و با همان شماره سریال.