انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

کوچک کردن فیلم

موضوعات ویدیویی و کار با برنامه‌هایی مانند فاینال‌کات، افتر ایفکتز ، دیویدی استودیو پرو

پاسخ: کوچک کردن فیلم

پستتوسط Ilia » 15 دسامبر 2017, 07:20

یک دقیقه از فیلم اصلی‌ات را برای من بنحوی (با دراپ باکس یا میل‌دراپ اپل) بفرست.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: کوچک کردن فیلم

پستتوسط saeidk » 15 دسامبر 2017, 13:19

من واقعاً کنجکاوم بدانم این‌ها چه می‌کنند. این واقعا مسالهٔ مهمی است. الان در ایران فیلمهای جدید را می‌شود به‌صورت قانونی خرید و دانلود کرد در اندازه HD. منتها آنها هم خیلی وقتها خوب انکود نمی‌شود و مقل عکسی که ارژنگ گذاشته در جاهایی از فیلم تصاویر بدجوری شطرنجی می‌شوند.
در سینماهای تهران هم جدیدا فیلمها را از نسخه دیجیتال نمایش می‌دهند و در آنجا هم بیننده حرفه‌ای شطرنجی شدن تصاویر را می‌تواند ببیند. جالب آن که دیگر در سینما که موضوع اندازه فایل مطرح نیست و آنها هم می‌توانند با بیت‌ریت بالا فیلمها را انکود کنند ولی نمی‌دانم یا بلد نیستند یا نمی‌دانند.
حال این انکودرهایی مثل گانول و... جه می‌کنند من نمی‌دانم.
نماد کاربر
saeidk
 
پست‌ها : 1143
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2005, 19:20
محل سکونت: ایران-تهران

پاسخ: کوچک کردن فیلم

پستتوسط eysun » 16 دسامبر 2017, 03:39

مطمئن نیستم اما شاید علتش این باشه که ویدئوی source شما خودش قبلا یک یا حتی چند بار encode شده. شاید اگر با فایل raw شروع کنید کیفیت بهتری برآیند شه.
نماد کاربر
eysun
 
پست‌ها : 359
تاریخ عضویت: 13 نوامبر 2009, 22:16
محل سکونت: امریکا

پاسخ: کوچک کردن فیلم

پستتوسط rezag5 » 16 دسامبر 2017, 12:22

اگر فایل خودتان را در ویمیو آپلود کنید میتوانید با هجم خیلی کمتر و کیفیت عالی آنرا دانلود کنید
البته برای این که پخش نشود میتوانید موقع آپلود آپشن ویزیبیلیتی رو تغییر بدید که فقت خودتان قادر به دیدنش باشید
بعد از دانلود هم میتوانید از ویمیو حذفش کنید
نتیجه ی کار بسیار متفاوت با کودینگ در کامپیوتر های خودمان است
نمیدانم این سایت های حرفه ای که کارشان ویدئوست چطور این انکود را انجام میدهند
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58

پاسخ: کوچک کردن فیلم

پستتوسط Arzhang » 18 دسامبر 2017, 20:11

۱- خب به شکلی خودخواهانه باید بگویم که من از مطرح شدن این حرف‌ها خیلی خوشحالم چون با جست‌وجوهایی که کرده بودم فکر می‌کردم یک جای کار من اشکال دارد که نمی‌فهمم چه کار کنم :)
۲- ایلیا جان ویدئو را برایت شخصی می‌فرستم.
۳-
eysun نوشته است:[نمایش]
شاید علتش این باشه که ویدئوی source شما خودش قبلا یک یا حتی چند بار encode شده. شاید اگر با فایل raw شروع کنید کیفیت بهتری برآیند شه.
به این موضوع هم فکر کرده بودم. تمام فیلم‌های سینمایی‌ای که ما می‌بینیم یا قبلاً‌ نگاتیو بوده‌اند یا به صورت نگاتیو دیجیتال فیلمبرداری شده‌اند پس نسخه‌ی مادر، خیلی کیفیت بالایی دارد اما باز هم تفاوت بین کار ما با آن‌ها آن قدر زیاد است که این را توجیه نمی‌کند. ضمن این که ویدئوهایی که من رویشان آزمایش کرده‌ام چندان انکود نشده‌اند و با دوربین حرفه‌ای هم گرفته شده‌اند و گرچه raw نیستند اما کیفیت بالایی دارند.
صحبت نسخه‌ی مادر شد یاد یک بحثی بسیار قدیمی افتادم. زمانی که هنوز دیجیتال وارد کار نشده بود، فیلم‌های سینمایی را که نگاتیو بودند باید با دستگاهی به نام تله‌سینما روی نوارهای دو اینچی یا یوماتیک یا هر رسانه‌ی ویدئویی دیگری کپی می‌کردند تا بشود به صورت ویدئویی نمایشش داد. از آن‌جایی که در آن دوران بین ویدئو و نگاتیو تفاوت عرش و فرش بود، به محضی که فیلمی تله‌سینما شده را می‌دیدیم می‌فهمیدیم که نسخه‌ی مادرش ویدئو نبوده است. اما یک سؤال برای من همیشه بی‌جواب ماند: اگر ویدئو می‌توانست چنین تصاویر باکیفیتی را از نگاتیو در خود ثبت کند، چرا موقعی که از خود منبع اصلی یعنی واقعیتِ بیرون تصویر می‌گرفت نمی‌توانست این کیفیت را بازسازی کند؟ به زبان ساده‌تر وقتی ویدئو از واقعیت، تصویر می‌گرفت تصاویرش بدتر از موقعی بودند که وقتی از نگاتیو تصویر می‌گرفت!
۴- چیزی که در این بحث من را گیج‌تر می‌کند، و مانند مثالی که در شماره‌ی قبلی زدم حالت سردرگم‌کننده‌ای دارد این است که فایل‌های سینمایی را با برنامه‌های آنالیزوری مثل VideoSpec که باز می‌کنید، همان مشخصات فنی را به شما نشان می‌دهند که ویدئوی بی‌کیفیتِ من دارد. انگار برای کنترل کیفیت یک ویدئو، شاخصه‌های دیگری هم هستند که از دید ما پنهان‌اند و این انکودرهای حرفه‌ای آن شاخصه‌ها را دستکاری می‌کنند.
نماد کاربر
Arzhang
Site Admin
 
پست‌ها : 1449
تاریخ عضویت: 17 اوت 2009, 15:06
محل سکونت: مونترآل

قبلی


بازگشت به تصویر متحرک


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 11 مهمان