انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

متفرقه

بخش موضوعات متفرقه

پاسخ: متفرقه

پستتوسط Arzhang » 19 آوریل 2017, 07:40

Ilia نوشته است:[نمایش]
آدم بعضی وقتها از دقت نوشته‌های تکنولوژی سایت های فارسی واقعا شگفت زده میشه. از دویچه وله بعید بود. :-)

این خبر مال چهاردهم آوریل است یعنی تنها چند روز پیش، پس نمی‌توان این طور فرض کرد که دارد خبر وارد شدن نخستین اپل واچ‌ها را به بازار می‌دهد چون اپل واچ مدت‌هاست که وارد بازار شده. نمی‌شود این طور هم فرض کرد که به جای هوواوی، اشتباهاً نوسته‌اند اپل، چون هوواوی هم قبلاً ساعت هوشمند بیرون داده بوده است. پس سؤالم اینجاست: اصل خبر چه بوده است؟
نماد کاربر
Arzhang
Site Admin
 
پست‌ها : 1449
تاریخ عضویت: 17 اوت 2009, 15:06
محل سکونت: مونترآل

پاسخ: متفرقه

پستتوسط hamidrezamt » 19 آوریل 2017, 16:39

Ilia نوشته است:[نمایش]
حمیدرضا، متشکر از معرفی سایت!

خواهش می‌کنم ;)
MacBook Pro Retina MR932 (2018), macOS Sonoma
iPhone 13 Pro, iOS 17
iPad Pro 9.7", iOS 17
نماد کاربر
hamidrezamt
 
پست‌ها : 131
تاریخ عضویت: 15 فوریه 2015, 09:43
محل سکونت: تهران

پاسخ: متفرقه

پستتوسط iSam » 03 مه 2017, 00:27

امروز مایکروسافت اینو داده بیرون و به نظر من داره به خودش تکانهای خوبی میده که اپل نمیده!
https://www.microsoft.com/de-at/surface ... p/overview
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: متفرقه

پستتوسط pooriya.kh » 03 مه 2017, 03:07

این عکس به خوبی دلیل بی توجهی اپل رو به مک نشون میده !!!!!

تصویر
pooriya.kh
 
پست‌ها : 530
تاریخ عضویت: 21 مه 2009, 18:06
محل سکونت: Tehran

پاسخ: متفرقه

پستتوسط Amir_S » 03 مه 2017, 10:31

این یک چیزی بین آیپد و دستک تپ است، رویش ویندوز اس (احتمالا اول student) دارد که فقط برنامه های استور ویندوز را نصب میکند و بقیه را اصلا اجازه نصب نمی‌دهد و هر برنامه را هم در چیزی شبیه سند باکس اجرا می‌کند (البته میشود روی ویندوز معمولی هم نصب کرد ولی باید آن را جدا بخرید).
ظاهرا بازار هدف این ماشین مدارس و دانش آموزها هستند چون دیروز تاکید زیادی داشتند که این دستگاه به خاطر مواردی که گفتم از اول تا آخر سال تحصیلی بدون مشکل کار می‌کند و کند نمیشود،؛ضمن آنکه راه اندازی یک کاربر جدید هم فقط چند ثانیه طول می‌کشد (که برای کلاسهای با کامپیوتر اشتراکی خوب است). البته اینها همه ویژگیهای این ویندوز اس هستند. اما علا.ه بر این، روی این دستگاه، بطور پیشفرض، آفیس و ماینکرافت آموزشی با یکسال اشتراک رایگان نصب است.
دیروز کلا درباره برنامه‌های مایکروسافت برای آموزش بود، از استفاده دستگاههای مشترک در کلاس، تا آماده‌سازی اتوماتیک آنها در چند ثانیه با یک فلش، کنترل و مدیریت دستگاه‌ها توسط مدیر، و سیستم مایکروسافت تیم که برای کار گروهی روی تکتلیف و پروژه‌ها بکار میرود.
البته اپل ظاهرا با ابزار classroom خودش که برای آیپد منتشر کرده کارهای مشابهی میکند، ولی حداقل در ظاهر به قدرت پروژه MICROSOFT EDU نیست!
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: متفرقه

پستتوسط pooriya.kh » 03 مه 2017, 18:50

Amir_S نوشته است:[نمایش]
فقط برنامه های استور ویندوز را نصب میکند و بقیه را اصلا اجازه نصب نمی‌دهد و هر برنامه را هم در چیزی شبیه سند باکس اجرا می‌کند (البته میشود روی ویندوز معمولی هم نصب کرد ولی باید آن را جدا بخرید).

با سلام
یعنی ویندوز ۱۰ به صورت پیشفرض سندباکس نداره ؟!!! :confused:
pooriya.kh
 
پست‌ها : 530
تاریخ عضویت: 21 مه 2009, 18:06
محل سکونت: Tehran

سیستم عامل مکینتاش چیست ؟

پستتوسط saeid1989 » 24 مه 2017, 08:22

همه ما کم و بیش نام اپل و سیستم‌عامل مرموز آن، مکینتاش را شنیده‌ایم. عموما جز تحسین سیستم عامل مکینتاش و این‌که سیستم مخصوص طراحان گرافیک و انیمیشن است، چیزهای زیادی به‌گوشمان نخورده است. مروری بر این سیستم عامل مبتنی بر یونیکس می‌تواند ما را بیشتر با آن آشنا کند.
نخستین نسخه Mac OSX‌ (که مک‌ او‌ اس‌ تن تلفظ می‌شود)، در سال 1999 در دو نسخه سرور و دسکتاپ منتشر شد. از سال 2001 تا امسال، 5 نسخه دیگر از این سیستم عامل عرضه شده است که نام‌گذاری آن‌ها بر مبنای گربه‌سانان است و آخرین آن،‌لئوپارد نام دارد و اکتبر 2007 عرضه شد. همچنین، یک نسخه فرعی از این سیستم عامل، برای ابزارهای اپل عرضه شده است که از میان آن‌ها می‌توان به، سیستم‌عامل آی‌ فون برای گوشی آی‌ فون، آی‌ پادتاچ و نگارشی بی‌نام برای تلویزیون اپل اشاره کرد.

تاریخچه:
1– توسعه خارج از اپل:
پس از این‌که اپل استیو جابز را در سال 1985 از مدیریت کنار گذاشت، او شرکت را ترک کرد و با سرمایه شخصی و وام، اقدام به تولید پدیده بزرگ بعدی کرد و حاصل، ‌NeXT‌ بود.
این ایستگاه کاری که از کامپیوترهای زمان خود، بسیار جلوتر بود، به‌دلیل بالا بودن هزینه‌های پیاده‌سازی، در سال 1993 در بخش سخت‌افزار به کار خود پایان داد، اما نرم‌افزار آن، یعنی سیستم‌عامل شیی‌گرای ‌NeXTSTEP‌ افسانه‌ای پایاتر داشت.
این سیستم عامل که بر مبنای هسته ماخ ‌(Mach)‌ و ‌BSD‌ طراحی شده است، بر مبنای زبان شیی‌گرای ‌C‌ پیاده شده است. نکست‌استپ، در آغاز نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌ای و فروش سرویس‌های آنلاین پرداخت اما هیچ‌گاه به موفقیتی تجاری نرسید. این هسته بعد از یک دوره تکاملی به ‌OPENSTEP‌ تغییر نام داد. اوپن‌استپ دیگر از اشیای سرویسی خود جدا شده بود و می‌شد به‌سادگی روی ماشین‌های مختلف پیاده کرد و برای مدت کوتاهی، سان‌مایکروسیستمز آن را به‌خدمت گرفت. هر چند که اپل، آی‌بی‌ام، مایکروسافت و حتی سان نیز در این فاصله اعلام کردند که سیستم‌های عامل شیی‌گرای خود را توسعه و عرضه خواهند کرد. و بالاخره در سال 1996، اپل با قیمت 427 میلیون دلار اوپن‌استپ را خرید و به‌عنوان پایه سیستم‌عامل ‌Mac OSX‌ قرار داد. ‌ ‌

2– توسعه داخلی:
در همین فاصله، اپل به مشکلاتی تجاری برخورد کرد و سیستم عامل قدیمی مک‌او‌اس دیگر به محدودیت‌های خود نزدیک می‌شد. از سال 1994 تلاش‌های زیادی برای جایگزینی مک‌او‌اس صورت گرفت اما همه آن‌ها ناامیدانه به شکست منجر شدند تا این‌که در سال 1996 پروژه به‌طور کامل متوقف شد. ‌ ‌
پس از خرید اوپن‌استپ توسط اپل، استیو جابز به‌عنوان مشاور با این شرکت همکاری کرد و سیستم عامل بعدی این شرکت با اسم رمز «راپسودی» برای عرضه در اواخر سال 1998 آغاز به‌کار کرد.
اپل با اعلام این موضوع که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از کتابخانه‌های این سیستم عامل، نرم‌افزارهای خود را گسترش دهند، به‌دنبال کسب مقبولیت عام بود. اما، ادوبی ‌(Adobe)‌ به‌عنوان یکی از توسعه‌دهندگان مخالفت خود را با این کار اعلام کرد. دلیل این موضوع هم به خود اپل بر می‌گشت، چرا که با شکست عرضه مک‌او‌اس بعدی، این شرکت در میان محافل عمومی بدقول شده بود.

3– تغییر جهت، تحت سرپرستی جابز:
این از دست دادن اعتبار، باعث از دست رفتن اعتماد هیات مدیره به جیل‌آملیو ‌(Gil Amelio)‌ مدیر وقت اپل شد.
هیات مدیره درخواست استعفای او را دادند و به جابز با چک سفید امضایی بازگشت و هدایت مجدد اپل را درخواست کردند. طی دو سال آتی، تمام تلاش‌های اپل مبتنی بر این بود که واسط‌های زبان برنامه‌نویسی خود را به کتابخانه‌یونیکسی کربن منتقل کند. بدین ترتیب، تمامی نرم‌افزارهای قدیمی این سیستم عامل، با ‌Mac OSX‌ هم سازگار می‌شدند. ‌ ‌
در همین فاصله، لایه‌های پایینی سیستم عامل (هسته ماخ و لایه‌های بالای آن) دوباره بررسی شدند و تحت مجوز منبع‌باز منتشر شدند. این هسته‌با عنوان داروین ‌(Darwin)‌ مطرح است. هسته داروین سیستم عاملی پایا و انعطاف‌پذیر را عرضه می‌کند که بسیاری از پیاده‌سازی‌های یونیکسی بر مبنای آن است. مک او‌اس‌تن نسخه سرور که با رابط کاربری تغییر یافته مک‌او‌اس عرضه می‌شد، از قالب جدیدی به نام آکوا استفاده می‌کرد. آکوا تغییر عمده‌ای نسبت به مک‌او‌اس داشت و با قابلیت‌هایی همچون آنتی‌آلیاز کردن متون و گرافیک‌ها، سایه‌زنی، براق کردن و شفافیت و انیمیشن به عوامل رابط گرافیکی، کاملا چشمگیر بود. ‌با این وجود توسعه آکوا که بر مبنای موتور نمایشی اوپن‌استپ بود متوقت شد و توسعه موتوری که با مجوز رایگان عرضه می‌شود، به نام کوارتز شروع شد. ‌ ‌

تطبیق:
1– نرم‌افزار:
مک‌او‌اس و ‌Mac OSX‌ قابلیت تطبیق مستقیم ندارند، به‌این علت که توابع برنامه‌نویسی اوپن‌استپ با همکاری شرکت سان نوشته شده است و تطابقی با مک‌او‌اس ندارد. بدین جهت، طی توسعه نخستین نسخه ‌Mac OSX‌، امولاتوری برای این موضوع ایجاد شد. ‌ ‌‌Mac OSX‌ پشتیبانی نیرومندی از جاوا دارد، به عبارت دیگر، نرم‌افزارهایی که در زمان جاوا نوشته می‌شوند، تا حد امکان با سیستم اخت خواهند بود و با حفظ این امتیاز، قابلیت چند پلت‌فرمی را هم خواهند داشت. ‌ ‌

2– سخت‌افزار:
در ابتدای عرضه ‌Mac OSX‌، بستر سخت‌افزاری استاندارد برای این سیستم عامل، بر مبنای پردازنده‌های ‌PowerPC‌ نسل‌های ‌G‌3، ‌G4‌ و ‌G5‌ بود. نسخه‌های بعدی مک از سخت‌افزارهای قدیمی‌تر پشتیبانی نمی‌کردند.
به‌عنوان مثال، پانتر از ‌G3‌ پشتیبانی نمی‌کرد و تایگر پشتیبانی ‌G4‌ را متوقف کرد. با عرضه لئوپارد در سال 2007، اپل پشتیبانی از پردازنده‌های ‌ G3‌ و ‌G4‌ را به‌طور کامل متوقف کرد.

انتقال به اینتل:
در سال 2002، شایعه‌ای مطرح شد که اپل مایل است سیستم عامل خود را بر پردازنده‌های اینتل عرضه کند. در سال 2005، و با قوت گرفتن این شایعه، استیو جابز اعلام کرد که طی دو سال آینده به‌ طور کامل به روی بستر اینتل خواهد رفت. اپل پیش از این، سیستم عامل خود را تنها یک بار از پردازنده‌های موتورولای 68000 به پردازنده‌های ‌PowerPC‌ منتقل کرده بود.
تو را مرور می کنم به تکرار؛
تا خاموشی ام، نشان از فراموشی ام نباشد

قانون جذب
saeid1989
 
پست‌ها : 2
تاریخ عضویت: 24 مه 2017, 08:17

آینده اپل چه خواهد شد

پستتوسط saeid1989 » 24 مه 2017, 08:29

شرکت‌ها در طول حیات خود فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر می‌گذارند. برخی منتقدان عقیده دارند اپل به دوره افول خود رسیده و مانند گذشته پیشتاز نیست. این متن، برگردانی از مقاله فورست لیائو می‌باشد که در وب‌سایت فوربس منتشر شده و در آن به همین مسأله پرداخته شده است. آیا اپل شرکتی رو به افول است؟

این مقاله از زبان فورست لیائو (Forrest Liau) نوشته شده و بیانگر دیدگاه شخصی وی است.

هنگامی که پیشنهاد شغلی اپل را قبول کردم، برخی از دوستانم از انتخاب من شگفت‌زده شدند. آن زمان با نظرات و سؤالات مختلفی روبرو شدم؛ مثلاً «اپل دوران اوج خود را پشت سر گذاشته است، چرا وقت خودت را با پیوستن به این شرکت به هدر دادی؟» یا «بدون استیو جابز، اپل هیچ نوآوری و خلاقیتی ندارد.» یا «اتفاقی مثل آیفون دیگر تکرار نخواهد شد.» و یا اینکه «گمان نکنم ارزش سهام اپل مجدداً به ۷۰۰ دلار برسد.»

زمانی که برای کار به اپل پیوستم، اطلاعاتی از درون شرکت نداشتم، اما حالا قصد دارم علت این انتخاب را توضیح داده و درباره آینده فناوری با شما صحبت کنم چرا که پس از شروع به کار جدی، موظف به رعایت قوانین رازداری کمپانی خواهم بود.

اپل در ساخت محصولات متفاوت فوق‌العاده عمل می‌کند، به طوری که مشتریان، متقاعد می‌شوند محصول جدید اپل را با قیمتی بالاتر از نمونه‌های مشابه خریداری کرده و در عین حال عقیده داشته باشند که پرداخت این هزینه ارزش دارد. این مسأله شبیه به نوما است. نوما یکی از خلاق‌ترین رستوران‌های دنیا محسوب می‌شود که در طرف مقابل مک‌دونالد قرار گرفته است. مردم به مک‌دونالد می‌روند چون طعم غذاهایش قابل قبول و قیمتشان پایین است. اما اگر کسی بخواهد با پرداخت هزینه بیشتر یک آشپزی خارق‌العاده را تجربه کند، مسلماً نوما را انتخاب می‌کند.

Noma من اپل را انتخاب کردم تا ۱۰ ساله آینده را صرف توسعه و تولید محصولاتی کنم که تلاششان بالا بردن استاندارد‌ها در جامعه است. آیا ساخت محصولی از آلومینیوم کاملاً تجدید‌پذیر ضروری است؟ استفاده از انرژی پاک در دیتا سنتر‌ها چطور؟ یا به کارگیری ویژگی‌های دسترسی‌پذیری برای افراد کم‌توان در مک؟ برای اغلب مردم این موارد مهم نیستند با این حال انجام دادن آن‌ها کاری درست است. اپل اینکار را برای آن‌دسته افرادی انجام می‌دهد، که این چیزها برایشان اهمیت دارد.

iPhoneAndMacbookPro و بلاخره، این کار را انتخاب کردم چرا که پرسشگر مصاحبه (و رئیس آینده) من تلاش کرد این مسأله را به من بفهماند که با اینکه تجربه کاری مستقیم زیادی در این زمینه ندارم اما از اشتیاق و استاندارد بالایی برای پذیرفتن این شغل برخوردار هستم. او به من گفت، هیچ چیزی غیرملموسی در اپل وجود ندارد، حتی از نگاه تیم طراحی صنعتی اپل هم اینگونه است و این مسأله به خودم بستگی دارد که انتخاب کنم کدام قسمت از شرکت یا زنجیره تأمین نوآوری و ایده به من نیازمند است. افرادی که در اپل ملاقات کردم، همه در سطح بسیار بالایی از حرفه‌ای‌بودن قرار داشتند، از این رو وقتی حس کردم بخشی از DNA استیو جابز در این تیم رخنه کرده و همچنان وجود دارد، شگفت‌زده نشدم.

steve-jobs یک هفته مانده به شروع کار در اپل، وقتی در حال گشت و گذار در کمپانی بودم، به این حقیقت رسیدم که آینده اپل به ساخت محصولات ظریف و شیک وابسته نیست، بلکه وابسته به توانایی‌اش در خلق پلت‌فرمی برای ۱۰‌هزار نفر از بهترین توسعه‌دهندگان دنیا است که به کمک اپلیکیشن‌هایشان به مشتریان و علاقمندان خود سرویس می‌دهند.میلیون‌ها توسعه‌دهنده در جهان وجود دارند که می‌توانند بهتر و با کیفیت‌تر از هر شرکت منحصربفردی به تولید محتوا و سرویس‌دهی به کاربران اقدام کنند؛ بنابراین پیروز واقعی آینده کسی است که بهتر و بیشتر به این توسعه‌دهندگان سرویس بدهد. با مدنظر دادن این مسأله است که پاسخ دادن به سؤالاتی مثل «چرا اپل و آیتونز می‌توانند ولی مایکروسافت و فروشگاه ویندوزفون نمی‌توانند؟» آسانتر می‌شود. تا زمانی که اپل محصولات سخت‌افزاری سازگار و کارآمد و محیط‌های نرم‌افزاری زیبایی می‌سازد و اولویت را به دسترسی و راحتی توسعه‌دهندگان می‌دهد، آینده‌اش روشن است.

apple-wwdc2013-timcook 700 همانگونه که ممکن است بدانید، رعایت نکردن کپی‌رایت در حوزه نرم‌افزار یکی از بزرگترین مشکلات در آسیا محسوب می‌شود، از این رو یک اکوسیستم‌ بسته مانند اپل، می‌تواند تنها راه کمک به کسب درآمد پایدار در شرکت‌های نرم‌افزاری کوچک آسیا و مصرف‌کنندگان محصولات آن‌ها باشد. در حقیقت یک فروشگاه بین‌المللی، استعداد‌ها و خلاقیت‌ها را پدیدار می‌کند.

قدرت‌های آینده، در قالب پلت‌فرم‌هایی ظاهر می‌شوند که در آن‌ها توسعه‌دهندگان زندگی کاربران را لمس می‌کنند، iTV، اپلیکیشن‌ها را به اتاق نشیمن می‌آورد و iWatch، با توجه به تعداد سنسورهای بیومتریکی که توسعه‌دهندگان می‌توانند در ساعت مچی جای دهند، اپلیکیشن‌ها را بر روی بدن ما به اجرا در خواهد آورد. در آن زمان، سرویس‌های محاسبه قند خون و استرس در رده امکانات معمولی ساعت‌ها محسوب خواهند شد. آیفون، آیپد و آیپاد شما با اپلیکیشن خودرو ارتباط برقرار کرده و با آن صحبت می‌کند و به کمک یک اپلیکیشن، خودرو شما می‌توانید، میزان مصرف سوخت خود را در هر شرایطی بهینه کنید.

iPhoneAndAudi

اگر برای مدت طولانی در اپل ماندم، قصد دارم پای اپلیکیشن‌ها و ربات‌ها را به آشپزخانه باز کنم، تا به مردم در مدیریت مواد خوراکی و طبخ غذاهای سالم کمک کنند.

در حال حاضر هیچ توصیه و راهکاری برای وضعیت سهام اپل در بازار وجود ندارد، بهبود این شرایط ممکن تا سال ۲۰۱۴ و یا حتی بیشتر طول بکشد. از این رو سهامداران باید صبور باشند. پتانسیل زیادی برای رشد اپل در دراز مدت وجودی دارد، اما هیچ موفقیتی بدون زحمت کسب نمی‌شود.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟ آیا با نظرات فورست لیائو درباره اپل موافقید؟ آینده دنیای فناوری را چه کسانی می‌دانید.
تو را مرور می کنم به تکرار؛
تا خاموشی ام، نشان از فراموشی ام نباشد

قانون جذب
saeid1989
 
پست‌ها : 2
تاریخ عضویت: 24 مه 2017, 08:17

پاسخ: آینده اپل چه خواهد شد

پستتوسط iSam » 24 مه 2017, 11:49

سلام. ممکنه لینک مقاله را لطف کنید؟ برای ارائه به غیرایرانی ها نیاز دارم. ممنون.
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: آینده اپل چه خواهد شد

پستتوسط hamidrezamt » 26 مه 2017, 13:25

iSam نوشته است:[نمایش]
سلام. ممکنه لینک مقاله را لطف کنید؟ برای ارائه به غیرایرانی ها نیاز دارم. ممنون.


به نظرم صِرف کپی کردن متن یک مقاله آن هم بدون ارجاع به اصل آن ارزشی ندارد.
بگذریم از این که تاریخ انتشار آن به حدود چهار سال پیش باز می‌گردد و نقل امروز اپل نیست.
MacBook Pro Retina MR932 (2018), macOS Sonoma
iPhone 13 Pro, iOS 17
iPad Pro 9.7", iOS 17
نماد کاربر
hamidrezamt
 
پست‌ها : 131
تاریخ عضویت: 15 فوریه 2015, 09:43
محل سکونت: تهران

پاسخ: آینده اپل چه خواهد شد

پستتوسط iSam » 26 مه 2017, 13:42

ممنون.
این هم مقاله اصلی:

https://www.forbes.com/sites/quora/2013 ... 2675bc181b
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: آینده اپل چه خواهد شد

پستتوسط alireza3335 » 31 مه 2017, 04:59

iSam نوشته است:[نمایش]
ممنون.
این هم مقاله اصلی:

https://www.forbes.com/sites/quora/2013 ... 2675bc181b
:thumbs_up:
علیرضا
نماد کاربر
alireza3335
 
پست‌ها : 677
تاریخ عضویت: 02 ژوئیه 2011, 16:15
محل سکونت: تهران

پاسخ: سیستم عامل مکینتاش چیست ؟

پستتوسط iShahin » 03 ژوئن 2017, 04:33

دوست عزیز خوش اومدید.

لطف کنید اگر مطلبی نقل میکنید حتما منبع و لینک رو در آخر مطلبتون بذارید. ضمنا این این مطلب و اطلاعاتش خیلی قدمیه.

[url=https://mobile.twitter.com/S3micolon]follow me on twitter: @s3micolon[/url

نماد کاربر
iShahin
 
پست‌ها : 453
تاریخ عضویت: 20 اوت 2009, 01:06

پاسخ: متفرقه

پستتوسط iSam » 06 ژوئن 2017, 19:30

یک سوأل دارم که ممنون میشم اگر کسی میدونه راهنمایی کنه.
من برای استفاده از CarPlay نیاز به سخت افزار خاصی روی ماشین دارم؟
وقتی با کابل آیفون را به یو اس بی ماشین وصل میکنم، پیغام یو اس بی غیرقابل خواندن میده و هیچ! کسی میدونه باید چه کاری انجام بدم؟

پ ن: آیفون ۷ پلاس با آی او اس ۱۰.۳.۲ و ماشین هم مرسدس بنز B AMG مدل ۲۰۱۵ میباشد.
ممنون.
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: متفرقه

پستتوسط hamidrezamt » 06 ژوئن 2017, 22:30

iSam نوشته است:[نمایش]
یک سوأل دارم که ممنون میشم اگر کسی میدونه راهنمایی کنه.
من برای استفاده از CarPlay نیاز به سخت افزار خاصی روی ماشین دارم؟
وقتی با کابل آیفون را به یو اس بی ماشین وصل میکنم، پیغام یو اس بی غیرقابل خواندن میده و هیچ! کسی میدونه باید چه کاری انجام بدم؟

پ ن: آیفون ۷ پلاس با آی او اس ۱۰.۳.۲ و ماشین هم مرسدس بنز B AMG مدل ۲۰۱۵ میباشد.
ممنون.

متأسفانه خودروی شما از carplay پشتیبانی نمی‌کنه.(درد مشترک :sleepy: )
IMG_2548.jpeg

MacBook Pro Retina MR932 (2018), macOS Sonoma
iPhone 13 Pro, iOS 17
iPad Pro 9.7", iOS 17
نماد کاربر
hamidrezamt
 
پست‌ها : 131
تاریخ عضویت: 15 فوریه 2015, 09:43
محل سکونت: تهران

قبلیبعدی


بازگشت به متفرقه


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 10 مهمان