انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

بخش فنون تشخیص مشکل، تعمیر و نگهداری

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط iSam » 22 اکتبر 2015, 13:12

دقیقا! من هم اول آمدم و دنبال ایراد در بوت گشتم و چون اصلا نمی دانستم که این یک برنامه است که باعث مشکل شده، تصویر را گذاشتم تا علی عزیز راهنمایی کرد. پیشنهاد دارم که شما هم پرینت اس‍کرین بگذارید تا دوستان بتوانند راهنمایی کنند.
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط Ahadirmug » 24 اکتبر 2015, 19:45

تا قبل از اين كه برنامه هاي MacTex و Diskmaker رو نصب كنم، مشكلي وجود نداشت. البته اين برنامه ها را هم بعد از نصب ال كاپيتان نصب كردم.
Ahadirmug
 
پست‌ها : 10
تاریخ عضویت: 17 اکتبر 2015, 20:29

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط Ahadirmug » 25 اکتبر 2015, 03:57

خب دوستان، من كارهاي زير رو انجام دادم و نتيجه اي نگرفتم:
نصب onyx و چك كردن هارد و تمام سيستم -> نتيجه: اعلام كرد كه هيچ مشكلي نيست و همه چيز درست است!
نصب جديدترين آپديت براي el capitan كه نياز به ري استارت داشت. مراحل نصب خيلي سريع پيش رفت و بعد از ري استارت هم همه چيز درست به نظر مي آمد كه پروگرس بار تا انتها پرشد و همانجا ماند!
تمام موارد را دوباره ري استارت كردم و مشكل حل نشد!
از طريق نتورك سيستم را diagnostic نمودم و نتيجه اين بود كه مشكلي نيست!
با command-v هم امتحان كردم و نتيجه صفحه اي مشابه صفحه دوستمان شد.

الان سيستم در حالتي كه لوگوي اپل با پروگرس بار خالي را نشان مي دهد بدون هيچ پيشرفتي باقي مي ماند!
لطفا كمك بفرماييد
پیوست‌ها
1.jpg
Ahadirmug
 
پست‌ها : 10
تاریخ عضویت: 17 اکتبر 2015, 20:29

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط Ilia » 25 اکتبر 2015, 05:25

اگر از فایل‌هایتان بک‌آپ دارید، کلا هارد را بصورت یکپارچه فرمت کنید و یک نصب تمیز (Clean Install) انجام بدهید تا ببینید که مشکل کامپیوتر رفع می‌شود یا نه.

برای فرمت هارد، وقتیکه کامپیوتر را با فلش مموری راه انداخته‌اید، قبل از نصب از طریق منوهای بالا، دیسک یوتیلیتی را راه بیندازید. بعد هارد را بصورت HFS+ Extended Journaled فرمت کنید. آنوقت از دیسک یوتیلیتی خارج بشوید و نصب تمیز را انجام بدهید.

البته شرط اینکار این است که از قبل از فایل‌هایتان بک‌آپ داشته باشید. چون با انجام اینکار همهٔ فایل‌ها و برنامه‌ها و ستینگتان از بین خواهد رفت.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط Amir_S » 25 اکتبر 2015, 09:12

برای شما هم در همان sum mate گیر کرده؛ آن راهی را که علی بالاتر برای حذف آن توضیح داده بود امتحان کنید. اگر مشکل حل شد که هیچ، اگرنه باید ببینیم بعد از آن کجا گیر می‌کند.
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط Ahadirmug » 25 اکتبر 2015, 22:32

ممنون از همگي،
فعلا با نصب دوباره سيستم عامل دارم سر ميكنم! و حواسم هست كه خاموش نكنمش!
فقط دوتا سوال:
١- از كجاي تصوير متوجه شديد مشكل از sun mate هستش ؟ و چطوري بايد درستش كرد؟
٢- نميشه اين مورد رو از ليست موارد بوت سيستم حذف كرد تا مشكل رفع بشه؟

ممنون
Ahadirmug
 
پست‌ها : 10
تاریخ عضویت: 17 اکتبر 2015, 20:29

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط Amir_S » 26 اکتبر 2015, 00:45

اینجا نوشته که kernel panic اتفاق افتاده و بعد عملیات debug شروع شده است. بعد در مرحله backtrace به وقوع مشکل در اکستنشن مربوط به این برنامه اشاره شده.
اگر اسم این برنامه را در کنار ال‌کپیتان گوگل کنید، تعداد زیادی مطلب در مورد مشکلات مشابه شما پیدا می‌شود.
راه حل را هم که حذف برنامه است، در صفحه قبل علی برای سامان لینک گذاشته.
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط Ahadirmug » 26 اکتبر 2015, 01:23

سلام دوستان
دست همگی درد نکنه
خیلی ممنون
مشکل از sync mate بود و از همون طریقی که دوستمون توضیح داده بودند حل شد.
به طور کامل مشکل برطرف شد، ودرسها و اطلاعات خوبی بدست آوردم.

از اونجاییکه این مشکل خودشو تا وقتی که سیستم به مشکل بخوره نشون نمیده (یعنی یهو خاموش میکنید و سیستم بالا نمیاد) باید ببینم اصلا چرا به وجود اومده... شاید بشه پیشگیری کرد! ;)
شاد باشید
:)
Ahadirmug
 
پست‌ها : 10
تاریخ عضویت: 17 اکتبر 2015, 20:29

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط iSam » 26 اکتبر 2015, 01:41

پیشنهاد می کنم یک SMC و PRAM ریست هم بکنی، سیستم یک رفرش می شود!
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط Ahadirmug » 26 اکتبر 2015, 11:45

iSam نوشته است:[نمایش]
پیشنهاد می کنم یک SMC و PRAM ریست هم بکنی، سیستم یک رفرش می شود!

مرسی. ممنون. حتما...
الان درگیر اینم که این نرم افزار چطوری اومده رو سیستم..؟؟؟ من اصلا به یاد ندارم همچین چیزی نصب کرده باشم!
Ahadirmug
 
پست‌ها : 10
تاریخ عضویت: 17 اکتبر 2015, 20:29

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط iSam » 26 اکتبر 2015, 14:23

من یادمه اینو قبل از Yosemite برای تست سینک مک با نوکیا بوک لت نصب کرده بودم و همان از توی اپلیکیشن پاک کردم ولی جالبه که پاک نشده بوده و الآن سر از تخم درآورده!
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط Ravi » 01 فوریه 2016, 02:44

دوستان من هم مشکل isam رو دارم .خواستم syncmate uninstaller رو دانلود کنم که این مسیج رو میده.
Safari could not download the file “remove-syncmate.pkg” because there is not enough free disk space.
چیکار باید کرد؟
Ravi
 
پست‌ها : 1
تاریخ عضویت: 01 فوریه 2016, 02:34

پاسخ: بوت نشدن سيستم بعد از هر بار خاموش كردن آن

پستتوسط Amir_S » 01 فوریه 2016, 09:07

متن پیام واضح است، فضای خالیِ هارد کافی نیست. باید چیز‌هایی را پاک یا به یک درایو خارجی منتقل کنید.
خود همین پر بودن بیش از اندازه هارد هم می‌تواند باعث مشکلاتی از قبیل بوت نشدن سیستم بشود.
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

قبلی


بازگشت به تعمیر و نگهداری


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 4 مهمان