انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

نصب ویندوز روی مک

بحث‌های کلی درمورد سیستم عامل مکینتاش (OS X)

پاسخ: نصب ویندوز روی مک

پستتوسط perse » 31 دسامبر 2014, 12:31

سلام
من روی مک بوک پرو از طریق بوت کمپ ویندوز 7 رو نصب کردم و از اینجا : http://supportdownload.apple.com/downlo ... 0.5033.zip هم مثلا درایور دانلود کردم اما ویندوز فقط و فقط خودش نصب شده و هیچ کدوم درایورها نصب نیس. خیلی ممنون میشم اگه دوستان راهنمایی کنند
نماد کاربر
perse
 
پست‌ها : 188
تاریخ عضویت: 18 مارس 2014, 17:43
محل سکونت: گیلان

پاسخ: نصب ویندوز روی مک

پستتوسط perse » 01 ژانویه 2015, 13:48

آقایون من شرمنده‌ام که دارم اسپم میدم ولی واقعا گیر کردم. یعنی واقعا هیچکس چیزی در این مورد نمی‌دونه؟
نماد کاربر
perse
 
پست‌ها : 188
تاریخ عضویت: 18 مارس 2014, 17:43
محل سکونت: گیلان

پاسخ: نصب ویندوز روی مک

پستتوسط نیما » 01 ژانویه 2015, 17:56

من که خوب یادم نیس، ولی انگار قدیم‌ها درایورها رو از روی دیسک نصب، نصب می‌کرد.
نماد کاربر
نیما
 
پست‌ها : 462
تاریخ عضویت: 14 ژوئیه 2006, 20:51

پاسخ: نصب ویندوز روی مک

پستتوسط perse » 01 ژانویه 2015, 21:39

با عرض تشکر از دوستان! مشکل حل شد. یکی از دوستان یه دی وی دی داشت که با استفاده از اون مشکل حل شد
نماد کاربر
perse
 
پست‌ها : 188
تاریخ عضویت: 18 مارس 2014, 17:43
محل سکونت: گیلان

پاسخ: پرسش‌های یک تازه وارد در مورد مک

پستتوسط mishkaa » 17 مه 2015, 23:35

Amir_S نوشته است:[نمایش]
خوب مسلمه که در این حالت بار پردازشی بیشتر از حالتی که فقط خود مک کار میکنه بشه؛ اما اگه بصورت محدود به ویندوز نیاز داشته باشید چاره ای نیست :)
منظورتون رو در مورد نصب برنامه نفهمیدم؛ ولی اگه منظور اینه برنامه ویندوز ر روی مک نصب کنید، نه! برنامه ویندوز رو روی مک فقط با استفاده از برنامه هایی مثل cross over میشه انجام داد، اون هم بصورت محدود وبعضا ناکامل و نه برای همه برنامه ها!
اما مثلا پاراللز حالتی داره که سیستم ویندوز رو در پس زمینه اجرا میکنه و برنامه هایی که روی اون نصب کردید با ظاهر برنامه های مک اجرا میشن یعنی مثلا آیکانشون در داک میاد و وقتی مینیمایز میشن به داک میرن و شور کات های مک هم معمولا توشون کار میکنه.


Ilia نوشته است:[نمایش]
mishkaa نوشته است:[نمایش]
… من به خاطر استفاده از یک سری نرم افزار و ضمنا مشکل مک با فونت فارسی میخوام ویندوز نصب کنم
ایا راه حلی هست ؟
مثلا فایل های اکسل و ورد ساخته شده در ویندوز در مک به درستی نمایش داده نمیشه و به هم ریخته شده است کلمات فارسی
و جدول ها


یکی از سه برنامهٔ شبیه‌ساز Parallels یا VMware Fusion یا Virtual Box را نصب و روی آنها ویندوزی که لازم داری نصب و استفاده کن. ایرماگ را جستجو کنی، زیاد در موردش توضیح داده شده.



سلام دوستان
ممنون از پاسخ هاتون
نصب windows via Bootcampرو که دوستان کلا نهی میکنن، پس می مونه همین شبیه ساز ها
البته من نفهمیدم اگر این کار خوب نیست پس چرا Boot camp assistant توی مک بوک وجود داره ؟

از مطالعه صحبت های دوستان اینطور برداشت میکنم که Parallelsاز بقیه بهتره ؟
اگر امکان داره نحوه نصب Parallels را توضیح بدین

امیر عزیز ؛منظورم از نصب برنامه ،این بود که وقتی این Parallels را نصب میکنم، بعد باید روی اون ویندوز نصب کنم ؟
و سپس برنامه ها رو روی اون ویندوز نصب کنم ؟ روال کار همین طوریه ؟

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
mishkaa
 
پست‌ها : 32
تاریخ عضویت: 03 مه 2015, 22:05

پاسخ: پرسش‌های یک تازه وارد در مورد مک

پستتوسط AmirT » 18 مه 2015, 00:54

کسی نمیگه windows via Bootcamp خوب نیست. چیزی که هست اینه که همه توصیه میکنن اگر قراره کاربر مک باشید کامپیوتر مک بخرید. چون طوری طراحی شده که حداکثر قدرت و بهره‌وریش با سیستم عامل مک باشه. به خاطر همین معمولا همه از بوت کمپ فراری هستن به جز موارد خاص که کاری که میخواهید انجام بدین یه ماشین ویندوزی کامل و مستقل احتیاج داشته باشه. من یکی دو ماه اول که مک داشتنم، ویندوز رو هم از طریق بوت کمپ نصب کرده بودم، و میتونم شهادت بدم که استفاده از کامپیوتر رو کوفت آدم میکنه! چون هی باید ریستارت کنید که برید توی مک یا ویندوز؛ و خب این کار برای کسی که یه مدت با مک کار کرده و دیگه از ریستارت و خاموش کردن کامپیوتر خلاص شده باشه، عذابیست علیم.

آدم طبیعتا دوست داره کارای کامپیوتریش رو به راحت ترین شکل و در کمترین زمان ممکن انجام بده. به خاطر همین کار عقلانی این خواهد بود که روش انجام هر کاری رو توی محیط مک پیدا کنید؛ اگر راهی نبود یا اون راه به صرفه نبود، نصب یه شبیه‌ساز از نظر راحتی در رتبه‌ی بعدی قرار میگیره.
بوت‌کمپ هم برای این طراحی شده که حالا به هر دلیلی اگر خواستید ویندوز نصب کنید این کار رو راحت کنه.

من خودم اون دورانی که برای چندتا کار به ویندوز احتیاج داشتم با Parallels کار میکردم و یادم نمیاد که اذیت کرده باشه. روش نصب خاصی هم نداره، تا جای که من یادمه همون پنجره‌ی نصبش کاملا گویا و مشخصه.
But what is happiness except the simple harmony between a man and the life he leads? — Albert Camus
نماد کاربر
AmirT
 
پست‌ها : 342
تاریخ عضویت: 10 ژوئن 2011, 12:51

پاسخ: پرسش‌های یک تازه وارد در مورد مک

پستتوسط Amir_S » 18 مه 2015, 08:21

منم الان مدت هاست که از ویندوز فقط برای وقتی که یه فایل ورد رو بخوام به کسی بدم و ناچار باشم که مرتب بودن نوشته ها رو قبل از ارسال چک کنم استفاده میکنم و بقیه کار ها رو توی مک انجام میدم. همین یک مورد رو هم تا جایی که بشه ازش فرار میکنم! برای همین ویندوز بوت کمپ رو هم که اوایل نصب بود بعد از تعویض هارد دیگه نصب نکردم و فقط از پاراللز استفاده می کنم.
نصب خود پاراللز که کار سختی نیست، بعد که اجرا کردید میخواد یه ماشین مجازی بسازه و در مورد نوع سیستم عامل و… سوال میکنه. دو تا گزینه هم داره که میتونه بیشتر به درد شما بخوره: یکی اینکه اگه از قبل ویندوز رو با بوت کمپ نصب کرده باشید میتونید همون رو استفاده کنید که در اینصورت اولا یه بار برای نصب برنامه ها و خود ویندوز فضای هارد رو مصرف میکنید و ثانیا میتونید برای کار های سنگین تر به بوت کمپ برید و مجبور نیستید بین دوتا ویندوز مختلف هی فایل ها رو انتقال بدید (یه جورایی میشه اینطور تشبیهش کرد که به ویندوز بوت کمپ تون از دور وصل شده باشید میشه). گزینه دوم هم اینه که اگه یه ماشین ویندوزی داشته باشید (مثلا پی سی فعلی تون) میتونید با نصب یه برنامه کوچیک روی اون یه ایمیج مخصوص بسازید که بعد از انتقال اون به مک دقیقا همون ویندوز رو با همون برنامه ها و تنظیمات و… داشته باشید (واضحه که تو این روش به ویندوز اصلی لینک نیستید و اگه تو یکی از دو ویندوز تغییری بدید، به اون یکی اعمال نمیشه).
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: پرسش‌های یک تازه وارد در مورد مک

پستتوسط alireza3335 » 18 مه 2015, 20:42

من مدت زیادی بود که دغدغه کار دفتری (office) با مک داشتم و همانطور که امیر اشاره کرد، برای فایل wordی که می‌خواستم دیگری ویرایشش کند مجبور بودم از ویندوز استفاده کنم. یادآوری اینکه چه راه‌های مختلفی را امتحان کردم اذیتم می‌کند. از Bootcamp و Parallels گرفته تا ویندوز XP,7,8. مشکل عمده اتلاف وقت زیاد (هر چند برای ویرایش کوتاه یک متن) بود. مصرف بیش از حد باطری (در هر دو حالت ماشین مجازی و بوت‌کمپ) و داغ شدن بیش از حد به آن مورد دامن می‌زد.
تا اینکه یک روز عزمم را جزم کردم و خودم را از شر هارد دیسکی رها کرده و یک SSD خریدم :). بعد از سرعت و عملکرد مافوق تصور آن گزینه‌هایی که قبلاً امتحان کرده‌بودم را دوباره در نظر گرفتم. ابتدا parallels را با ویندوز XP نصب کردم. دیگر خبری از سرعت پایین بوت شدن ویندوز در ماشین مجازی نبود! علاوه بر آن مصرف باطری و خنکی لپ‌تاپ مانند عادی حفظ شده است. از آنجا که تنها کار با Word, Excel, Powerpoint اولویت‌های من در بعضی از ساعات روز بود و با توجه به عملکرد قابل ملاحظه‌ای که دیده بودم، دیگر تمایل نداشتم که ویندوز‌های دیگر را نصب کنم و در مورد آن‌ها تحقیق کنم. اما حس کنجکاوی باعث شد که فقط به مدت نیم ساعت ویندوز ۷ را نصب کنم و دوباره آن را پاک کردم. البته یکی از دلایل اصلی آن مصرف بیش از حد رم و کارت گرافیک نیز بود.
این را بگویم که من از کمترین configure ویندوز XP یعنی رم ۵۱۲ و ۱ CPU و گرافیک ۳۲ استفاده می‌کنم (شاید سافاری در پاره‌ای از مواقع سنگین‌تر از ماشین مجازی بوده و نیاز به منابع بیشتری دارد :)) چون همین برای انجام کارهای دفتری بسیار کافی است :). نکته دیگر اینکه مثلاً وقتی در دانشگاه می‌خواهم فایل docx را باز کنم، بالا آمدن ویندوز در حد ۱۰ ثانیه طول می‌کشد :) و وقتی که کارم تمام شد دیگر نیازی نیست که ماشین مجازی را خاموش کنم چون دیگر هارد، دارای قطعه مکانیکی نیست که بخواهد آسیب ببیند و «درلحظه» درب مک‌بوک را می‌بندم و آن را داخل کیفم قرار می‌دهم و در فرصت مناسب کارهای لازم را انجام می‌دهم.
علیرضا
نماد کاربر
alireza3335
 
پست‌ها : 677
تاریخ عضویت: 02 ژوئیه 2011, 16:15
محل سکونت: تهران

پاسخ: پرسش‌های یک تازه وارد در مورد مک

پستتوسط 123ali » 13 ژوئیه 2015, 22:55

سلام دوستان....(پستی پیدا نکردم که در مورد پاراللر باشد )
میخواستم بدونم که من وقتی میخواهم با پاراللر دسکتاپ ویندوز مجازی نصب کنم ،چرا عین نصب کردن ویندوز عادی است ؟(یعنی اول از داخل برنامه پاراللر ،سیستم بوت میشود و مراحل نصب ویندوز بالا میاید .)آیا این روال عادی است ؟
چرا میزان جایی که برای نصب ویندوز در نظر گرفته 64گيگ است ؟آیا این را میشه کم و زیاد کرد؟دلیل اينکه جا برای ویندوز درنظر میگیره ،چیه ؟
یه آسمون ممنون
123ali
 
پست‌ها : 497
تاریخ عضویت: 01 مه 2015, 17:02

پاسخ: نصب ویندوز روی مک

پستتوسط Ilia » 14 ژوئیه 2015, 17:15

با پاراللز یا ویرچوال‌باکس یا وی‌ام‌ویر میشود لینوکس را هم نصب کرد. اینها همانطور که از اسمشون بر میاد، کارشان درست کردن محیط مجازی برای سیستم عامل‌های مهمان و برنامه‌های آنها است. با آنها شما میتوانید همزمان چند محیط مختلف را با هم داشته باشید.

اینها هاردی که برای سیستم مهمان میسازند هم مجازیست. مثل دیسک‌های مجازی با پسوند img یا dmg در مک یا iso در ویندوز و غیره. این هارد مجازی را هم به چند نوع مختلف میشود ساخت. یکی اینکه اندازه‌اش ثابت باشد (بدون توجه به اینکه محتوی فایلی باشد یا نه) و دیگری اینکه تا اندازه‌ای که شما از اول مقرر میکنید بتواند بزرگ بشود و فقط به اندازهٔ محتویاتش جا بگیرد. نوع دوم کمی کندتر است اما واضح است که مزایایش بیشتر است.

نصب ویندوز یا لینوکس در این برنامه‌ها خیلی شبیه نصب واقعی آنهاست، اما کمی راحت‌تر. چون زحمت هارد مجازی و درایورها و غیره را اینها میکشند.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: نصب ویندوز روی مک

پستتوسط 123ali » 15 ژوئیه 2015, 09:09

خیلی ممنونم آقا ایلیا .یعنی این طور که شما میگید ،هیچ حجمی از درایو مکم اشغال نميکنه؟
123ali
 
پست‌ها : 497
تاریخ عضویت: 01 مه 2015, 17:02

پاسخ: نصب ویندوز روی مک

پستتوسط Amir_S » 15 ژوئیه 2015, 09:18

چرا… بلاخره اینا باید یه جایی باشه دیگه!
منظور از درایو مجازی اینه که اینا داخل مک بصورت یه فایل دیده میشه. مثل همین فایل های DMG که فایل نصب برنامه ها داخلشه
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: نصب ویندوز روی مک

پستتوسط 123ali » 15 ژوئیه 2015, 17:44

سلام دوستان .. من توپارللر دشمنان یه قسمت وجود داشت only game که حافظه رو رو 4انتخاب میکرد ....به نظر تون اگه من رم را که پیش فرض است (4)تغیري ندهم و ویندوز 7نصب کنم ...آیا به نظر تون بازی ها را اجرا میکند یا خیر ،آیا فقط در حد نوشته است ؟(only for game)

چگونه میتونم ویندوز 8.1که با پاراللر نصب کرده ام به طور کامل آن را پاک کنم ؟
خیلی لطف کردی .
123ali
 
پست‌ها : 497
تاریخ عضویت: 01 مه 2015, 17:02

پاسخ: نصب ویندوز روی مک

پستتوسط eysun » 15 ژوئیه 2015, 18:49

123ali نوشته است:[نمایش]
سلام دوستان .. من توپارللر دشمنان یه قسمت وجود داشت only game که حافظه رو رو 4انتخاب میکرد ....به نظر تون اگه من رم را که پیش فرض است (4)تغیري ندهم و ویندوز 7نصب کنم ...آیا به نظر تون بازی ها را اجرا میکند یا خیر ،آیا فقط در حد نوشته است ؟(only for game)


این همه سوال نداره که خوب یه بار نصب کن ببین می‌تونی بازی کنی یا نه :!: اگه نشد می‌تونی مقدار حافظه رو افزایش بدی
نماد کاربر
eysun
 
پست‌ها : 359
تاریخ عضویت: 13 نوامبر 2009, 22:16
محل سکونت: امریکا

پاسخ: نصب ویندوز روی مک

پستتوسط 123ali » 15 ژوئیه 2015, 23:24

دوستان میخواستم بدونم که من وقتی حافظه رو رو در پاراللر دسکتاپ مسلا4انتخاب میکنم ...این این 4گيگ فقط هنگام اجرا بودن سیستم عامل ویندوز در حال کار است ؟ یا وقتی اینکه من دارم فقط با os xکار میکنم هم آن 4گيگ درگیر ويندوزي که در حال اجرا نیست ،است ؟
123ali
 
پست‌ها : 497
تاریخ عضویت: 01 مه 2015, 17:02

قبلیبعدی


بازگشت به سیستم عامل مک


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 17 مهمان