انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

کپی‌رایت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان محتوا

بخش موضوعات متفرقه

پاسخ: اپل آیدی — Apple ID

پستتوسط AliGhz » 13 ژوئن 2013, 11:29

AliF نوشته است:[نمایش]
اگر بحث كپي رايت رو ميفرماييد ايران اصلا عضو كپي رايت نيست كه ما بخوايم اونو رعايت كنيم يا نه.پس به حال ما فرقي نميكنه.


اتفاقا به حال ما خیلی فرق می‌کنه؛ چون عادت می‌کنیم به استفاده از نتیجۀ هوش و تلاش دیگران بدون پرداخت هزینه‌های آن... و این یعنی انحطاط. گاهی وقت‌ها با وجود این‌که می‌خواهیم محصولی را بخریم و پولش را بدهیم، واقعا نمی‌توانیم. اما این‌که عادت کنیم از سهل‌ترین راه و نه راه درست چیزی را به دست بیاوریم، اصلا چیز خوبی نیست.

پ.ن.:
بزرگی می‌گفت محصولات باکیفیت، محصول آدم‌های باکیفیت است. اگر عموما از «ایرانی» محصول و خدمات باکیفیت حاصل نمی‌شود، ریشۀ اصلی مشکل را باید در خودمان بجوییم.
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

پاسخ: اپل آیدی — Apple ID

پستتوسط AliF » 14 ژوئن 2013, 16:27

خود شما چند بار از ویندوز کرک شده استفاده کردی که میفرمایی به حال ما فرق میکنه؟؟ بازم میگم چه فرقی میکنه؟
دوستان لطفا ژست روشن فکری نگیرند.برای مملکتی که در تحریم کامل از هر نظری قرار دارد و تاکید میکنم عضو جامعه بین المللی کپی رایت نیست رعایت کپی رایت معنی نداره!!!
من آدم با کیفیت نیستم و ادعایی هم ندارم! ولی منطقی نیست این صحبت ها.
اگه این انحطاط شرایط ما این که تو این وضع باشیم.لطفا در جهت برطرف کردن این انزوا و انحطاط بکوشید به جای ایراد گرفتن!
AliF
 
پست‌ها : 67
تاریخ عضویت: 23 مارس 2013, 00:53

پاسخ: اپل آیدی — Apple ID

پستتوسط AliGhz » 14 ژوئن 2013, 16:46

فقط یک دلیل مهاجرت از ویندوز به مک، همین بود که از پایه روی دستگاهم سیستم عامل اوریجینال داشته باشم. شما تصور می کنی اینها ژست است، نمی دانم بالای ۱۰۰۰ دلار خرج نرم افزار و اپلیکیشن و موسیقی و فیلم کردن ژست است یا چیز دیگر؟ اکثر کسانی که همراهی با ایرماگ را برگزیده اند، چنین منشی دارند. یعنی فقط وقتی سراغ کرک و این قضایا می روند که واقعا راهی دیگر نداشته باشند. شما خشم داری، اما خشمت را جای نابجایی خرج می کنی. این کلمات را می نویسی تا با وجدانت روبرو نشوی. تا برای دور زدن هایت دلیل بتراشی، عذر بیاوری، خودت را آرام کنی. اما من می گویم که خودت را گول می زنی.

من خودم را گول نمی زنم. نمی توانم فتوشاپ بالای هزار دلار را بخرم. ناگزیر از نسخه کرک شده استفاده می کنم. اما ده ها نرم افزار دیگر هست که می توانم بخرم (هم وسع مالی، هم امکان دسترسی و پرداخت وجه)؛ و می خرم.

من آدم باکیفیتی هستم و ادعا هم دارم.

موفق باشید.
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

پاسخ: اپل آیدی — Apple ID

پستتوسط AliF » 14 ژوئن 2013, 20:08

۱-من دانشجو هستم و با این اوضاع ارز و نوسان قیمت دلار مثل شما امکان خرید اورجینال اپلیکیشن و موسیقی و فیلم رو ندارم.مجبورم غیرقانونی دانلود کنم.البته به جز اپلیکیشن برای آیفونم که اورجینال میگیرم.
۲-همه دوستانی که همراه ایرماگ هستند انسان های محترم و فرهیخته و با کلاسی هستند البته به جز من-که امکان خرید اورجینال را دارند-البته برای من راه دیگه ای نیست...
۳-فکر کنم شما روانشناس هستی که بحث رو به اینجا کشوندی-من نه خشم دارم از کسی یا چیزی که بخوام بیام اینجا بروز بدم-من با وجدان راحت دانلود میکنم-با آسودگی کامل!!-و میدونم با این اوضاع کار من درسته نه شما-احتیاجی نیست که خودم رو گول بزنم...
۴-شما ادعا داری و من در این ضمینه ندارم و آدم با کلاسی نیستم مثل شما-خوش به سعادت شما...
موفق باشید
AliF
 
پست‌ها : 67
تاریخ عضویت: 23 مارس 2013, 00:53

پاسخ: اپل آیدی — Apple ID

پستتوسط ehs.ehsan » 15 ژوئن 2013, 04:02

من نمیخواهم توی مبحث اپل آیدی این بحث را کش بدهم اما از آنجایی که مثل شما بسیاری از نرم افزارهایم غیر اورجینال است به عنوان عضو کوچکی از این انجمن لازم دانستم توضیحی بدهم.
این که ما تحریم هستیم و شرکتهای نرم افزاری به ما خدمات نمیدهند نباید باعث شود بدون عذاب وجدان از حاصل هزاران و میلیونها ساعت کار انسانهایی متخصص به صورت مجانی استفاده کنیم. حداقل قبح این ماجرا نباید این طور در ذهن ما شکسته شود و آنچه که میگویم شعار نیست چرا که وضعیت ما تا ابد این طور نخواهد ماند و ما باید این فرهنگ را در خودمان و فرزندانمان ایجاد کنیم. بسیاری از ما و درآینده احتمالا فرزندانمان طراح، نویسنده، هنرمند و یا نویسنده نرم افزار خواهیم بود. اگر در برابر محصولات خارجی اینطور موضع بگیریم نسبت به حقوق مالکیت معنوی هموطنانمان نیز بی تفاوت خواهیم شد چون فرهنگ این موضوع در ما ایجاد نشده. یکی از اهداف ایرماگ هم جلوگیری از گسترش این معضل فرهنگی حداقل در میان اعضای خود است. امیدوارم شما هم از این زاویه به موضوع نگاه کنید. موفق باشید.
احسان
نماد کاربر
ehs.ehsan
 
پست‌ها : 240
تاریخ عضویت: 21 آوریل 2011, 00:34

پاسخ: اپل آیدی — Apple ID

پستتوسط Pooria Azimi » 15 ژوئن 2013, 04:43

(علی جان، صحبت من و تا جایی که می‌دونم بقیهٔ دوستان بعنوان حملهٔ شخصی نیست و این‌طور نیست که شما رو آدم‌بده گیر آورده باشیم و بخواهیم بکوبیم - کما این‌که شما هم گفته‌ای برنامه‌های آیفون رو اورجینال می‌خری؛ حتی اگر نمی‌خریدی هم اینجا دادگاه تفتیش‌عقاید نیست - صرفاً داریم بحث می‌کنیم تا همه بیشتر به تفاهم برسیم! من این پست‌ها رو به مبحث مربوطه منتقل کردم. شاید جالب باشه اگر از ابتدا تاپیک رو بخونی تا ببینی خیلی‌هامون چطور با همین صحبت‌ها و بحث‌کردن‌ها، نظراتمون تغییر کرده.)

همه باید با شرایط خودشون در این مورد تصمیم بگیرند. من برنامه‌هایی که گران هستند رو نمی‌خرم (من به‌طور میانگین سالی دو یا سه‌ساعت از فتوشاپ باید استفاده بکنم، و یک یا دو گراف با OmniGraffle لازمه بسازم) - ادوبی و مایکروسافت هم مطمئن باشید از من و شما دلگیر نیست که از فتوشاپش استفاده می‌کنیم. در کشورهای غربی هم خیلی از دانشجوها و افرادی که تازه شروع‌به‌کار کرده‌ن خیلی اوقات از برنامه‌های کرک‌شده استفاده می‌کنن و امثال ادوبی نه‌تنها ناراحت نیستند، بلکه خوشحال هم می‌شن. اولاً چون شما اگر آشناییتون به‌جای مثلاً Pixelmator یا Inkscape با ابزارهای ادوبی باشه، زمانی که بیزینس پیشرفت کرد و پولدار شدید هم می‌رید نسخهٔ اصلی همین برنامه‌ها رو می‌خرید و از این‌طریق از شما کسب درآمد می‌کنند. از طرف دیگه، زمانی که شما می‌تونید از کرک‌شدهٔ فتوشاپ استفاده کنید، احتمال داره دیگه ۳۰ دلار پول برای Pixelmator ندید و همین باعث می‌شه یکی از رقبای ادوبی از صحنه حذف بشه!

اما، همهٔ برنامه‌ها چنین وضعی ندارند. «ملل» برنامه‌ای برای تایپ فارسیه و قیمتش فکر کنم الآن حدود ۲۵ دلار باشه (در زمان‌هایی، تا ۱۵ دلار هم پایین می‌آد). حالا انتخاب فرق کرد: ۲۵ دلار (۳۰ هزار تومان ۲ سال پیش، ۱۰۰ هزار تومان امروز) برای ملل بدم، یا پاراللز کرک‌شده، ویندوز کرک‌شده و آفیس کرک‌شده بریزم؟ این‌جا از نظر من (نظر من ۴ سال پیش این نبود، و همین تأکید دوستان در ایرماگ بود که این قضیه برام به‌این‌شکل حل بشه) برای کسی که ۴-۵ میلیون پول لپتاپ داده، انتخاب گزینهٔ دوم از نظر اخلاقی درست نیست، هر چقدر هم که قوانین کشور مانع باشند (در ایران کپی‌رایت نداریم، اما خوب آزادی مطبوعات و عقیده هم نیست. آیا باید به‌صرفِ نبود این موارد در قانون، بگیم که رعایت نکردن آزادی عقیده هم کار درستیه؟ قانون کشور همیشه باید در اولویت دوم باشه و اولویت اول، چیزی که خود شخص فکر می‌کنه درسته، حتی اگر خلاف قوانین باشه). در مورد پشتیبانی، زمانی که شما برنامه رو بخرید اکثر مواقع فروشنده برخورد خوبی باهاتون داره. سازندگان ملل سالهاست که برخورد بسیار خوبی با کاربران فارسی‌زبان دارند، و یکی از دلایلی که اصلاً ملل از فارسی به‌این‌خوبی پشتیبانی می‌کنه همینه که خیلی از کاربران همین انجمن ما، از شاید ۱۰ سال پیش مشتری ملل بوده‌ن و از همین طریق برای زبان فارسی «لابی» کرده‌ن. اگر این خریدها و «لابی»کردن‌ها نباشه، شاید دیگه مللی وجود نداشته باشه!

یا Pixelmator - برنامه‌ای ۱۵ دلاری که تقریباً تمام نیازهای من (که طراح نیستم و فقط گاهی لازمه تصویری رو تغییر بدم) رو برآورده می‌کنه. راحت می‌شه خودم رو راضی بکنم که این برنامه رو بخرم.

برنامه‌های آیفون و آیپد هم که عمدتاً بین ۱ تا ۵ دلار هستند و راضی‌شدن برای خرید یه برنامهٔ ۵ دلاری (زمانی که ۲ میلیون برای پایین‌ترین مدل آیپد نسل ۴ داده‌ام)، کار مشکلی نیست.

----

این صحبت‌ها با این‌که بارها تکرار شده‌ن، اما باز هم مفیدن. دقیقاً همین بحث‌ها بود که باعث شد من بتونم برای خودم جا بیاندارم که خرید برنامه، حتی در داخل ایران، کار درستیه. من با خرید ملل کار خودم رو دارم راحت می‌کنم - اگر ملل رو نخرم، زمانی که سازندگان ملل ورشکست شدند، مجبورم ویندوز و آفیس بریزم و خودم رو شکنجه کنم، یا اگر Instapaper رو نخرم و این برنامه از بین بره، مجبورم از آلترناتیوهای دیگه (که به‌نظر من اصلاً به‌این خوبی نیستند) استفاده کنم. و کلی مثال دیگه. برای همین، خرید برنامه هم به‌نفص سازنده‌ست و هم خودِ من!
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

پاسخ: اپل آیدی — Apple ID

پستتوسط Arzhang » 15 ژوئن 2013, 17:18

خلاصه‌ی بحث کپی رایت در ایران می‌شود «اخلاق» و این که اگر خلاء قانونی در یک مورد اخلاقی وجود دارد، آیا ما این اجازه را داریم که چشمانمان را به آن مسئله‌ی اخلاقی ببندیم؟ بنابراین وقتی پوریا می‌گوید:

Pooria Azimi نوشته است:[نمایش]
[i] قانون کشور همیشه باید در اولویت دوم باشه و اولویت اول، چیزی که خود شخص فکر می‌کنه درسته، حتی اگر خلاف قوانین باشه


من تصورم می‌کنم منظورش همین بوده وگرنه تصور نمی‌کنم پوریا معتقد باشد نظر شخصی هر فردی مقدم بر قانون است. اگر این طور بود که عملاً قانون معنا و کارکرد خودش را از دست می‌داد.

کسانی مثل پوریا و دیگر دوستان حاضر در ایرماگ که معتقدند باید کپی رایت را رعایت کرد، شاید افزون بر چالش اخلاقی، نگران این هستند که سرقت نرم افزارها (ببخشید این کار اسمش همین است اگر بی‌تعارف باشیم) تبدیل به عادت بشود به نحوی که حتی در تولیدات داخلی هم جدی گرفته نشود یعنی جایی که هم قانون و هم اخلاق آن را محکوم می‌کند. و مگر همین اتفاق نیفتاده است؟ مثلاً چقدر از نسخه‌های فارسی نویس مریم سرقت شد و در میدان انقلاب به هزار تومان فروخته شد؟ خریداران این نرم افزار چه کسانی بودند؟ برخی از کسانی که با گرافیک ارتزاق می‌کردند. و کار حتی به جایی رسیده است که مثلاً سی دی فروش محله، «قهوه‌ی تلخ» اوریجینال را می‌فروخت دو هزار تومان و کپی‌اش را هزار تومان.

بنابراین موضوع به همین سادگی نیست که بگوییم «من سرم را بالا می‌گیرم و با صدای رسا می‌گویم نرم افزار کرک شده استفاده می‌کنم چون قانون من را منع نکرده است»

________________________
پ. ن: من هم لازم می‌دانم یک بار دیگر تأکید کنم روی صحبتم با علی نیست و بنا ندارم مثل یک بکسور او را گوشه‌ی رینگ گیر بیندازم و انتقاد بارانش کنم. من هم در ایران زندگی می‌کنم و محدودیت‌های ایرانی من را هم مجبور می‌کند گاهی به کارهایی دست بزنم که دوست ندارم. نرم افزار کرک شده تازه یکی از کوچک‌هایش است!
نماد کاربر
Arzhang
Site Admin
 
پست‌ها : 1449
تاریخ عضویت: 17 اوت 2009, 15:06
محل سکونت: مونترآل

پاسخ: اپل آیدی — Apple ID

پستتوسط Pooria Azimi » 22 اوت 2013, 08:50

Arzhang نوشته است:[نمایش]

Pooria Azimi نوشته است:[نمایش]
قانون کشور همیشه باید در اولویت دوم باشه و اولویت اول، چیزی که خود شخص فکر می‌کنه درسته، حتی اگر خلاف قوانین باشه


من تصورم می‌کنم منظورش همین بوده وگرنه تصور نمی‌کنم پوریا معتقد باشد نظر شخصی هر فردی مقدم بر قانون است. اگر این طور بود که عملاً قانون معنا و کارکرد خودش را از دست می‌داد.



عذر میخوام اگر دیر پاسخ میدم.

امروز (یا دیشب در حقیقت) حکم دادگاه بردلی منینگ (سربازی که اسناد سری تعدادی از جنایات ارتش آمریکا در جنگ عراق، از جمله ویدئوی کشتن خبرنگار رویترز رو منتشر کرد) صادر شد (۳۵ سال زندان!)، و طبیعتاً در بحث های اینترنتی در مورد این موضوع (که اکثریت افرادی که من باهاشون ارتباط دارم عمیقاً مخالفش هستند)، مخالفان بارها به http://en.wikipedia.org/wiki/Lawrence_K ... evelopment لینک دادند و من تا لینکش رو دیدم، یادم افتاد که من هم قصد داشتم در ایرماگ و در پاسخ به یه مسأله ای این لینک رو قرار بدم که فراموش کرده بودم.

بحث در این مورد خیلی طولانیه و با این که شاید تا حدی مناسب این تاپیک خاص باشه، اما در کل به نظر من خیلی مناسب ایرماگ نیست. برای همین فقط لینک بالا رو قرار دادم، با این توضیح که از نظر من، اخلاق (مرحلۀ ششم) از مسائل کم اهمیتی مثل قانون (مرحلۀ چهارم) خیلی بالاتر هستند، و جمله ای که شما نقل قول کرده ای هم در همین راستاست. ایضاً اقدام بردلی منینگ و آسانژ (البته مسلمه که آسانژ در این موضوع بسیار عاقلانه تر و پخته تر از منینگ عمل کرده، منتها قصد هر دو یک چیز بوده).

پ.ن: البته پست ارژنگ هم تقریباً در همین رابطه ست و من این رو در مخالفت با اون نگفته م. بیشتر خواستم لینک بالا رو قرار بدم که با عمق بیشتری مسأله رو بررسی کرده.
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

پاسخ: کپی‌رایت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان محتوا

پستتوسط fateminasab » 24 اوت 2013, 09:39

من هم به عنوان کسی که کلاً معتقد به رعایت کپی رایت هستم، در مورد ارتباط قیمت محصول با این مسئله معتقدم: قیمت خیلی از محصولات، به خصوص محصولاتی مثل نرم افزار و موسیقی و فیلم اصولاً تابع قدرت خرید گروه مخاطب اون محصولات است. بنابراین اگر فلان شرکت قیمت نرم افزارش رو ۵۰ دلار تعیین می کنه بخاطر اینه که این بیشتر قیمتی هست که فکر می کنه مخاطبینش هنوز به راحتی برای برآورده کردن نیازشون پرداخت می کنند. در حقیقت قیمت رو بر اساس مخاطبشون بهینه می کنند. بخاطر همین به نظر من وقتی قراره من محصولی رو بخرم منطقی هست که توقع داشته باشم که قیمتش با در نظر گرفتن شرایطی برای من بهینه شده باشه. مثلاً یه آلبوم موسیقی اگر برای دانلود قیمتش ۱۰ دلار برای مخاطب آمریکایی هست نباید شرکت پخش کننده اون توقع داشته باشه من هم معادل همون قیمت رو به ریال بپردازم.
fateminasab
 
پست‌ها : 16
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2012, 20:20

پاسخ: کپی‌رایت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان محتوا

پستتوسط Ahmad » 21 دسامبر 2013, 01:49

بہ نقل از سایت «دویچہ‌ولہ فارسی»

ایران، بہشت دزدان نرم‌افزار و ناقضان کپی‌رایت
copyWrite1.jpg

آمار نشان می‌دهد کہ هر کاربر ایرانی بطور متوسط روی یک سیستم کامپیوتری بیش از ۴ هزار دلار نرم‌افزار غیرقانونی دارد. نقض کپی‌رایت در ایران هزینہ‌های سنگینی را بہ کشور تحمیل می‌کند.

نقض کپی‌رایت و دانلود و استفاده غیرقانونی از محصولات نرم‌افزاری جہانی، تبدیل بہ عادتی روزمره در زندگی دیجیتال بسیاری از ایرانیان شده است. برای بسیاری از کاربران حتی تصور مدلی غیر از آنچہ سال‌هاست بہ خاطر عدم پای‌بندی بہ قوانین مرتبط با کپی‌رایت در ایران رواج دارد، بہ سادگی ممکن نیست.

ایرانی‌ها بدون دغدغہ و بی‌آن‌کہ همچون کاربران جہان توسعہ‌یافتہ نگران پی‌آمدها و جریمہ‌های احتمالی باشند، می‌توانند محصولات نرم‌افزاری را دانلود کنند یا نسخہ‌های کدشکسته را با قیمتی نازل در گوشہ وکنار همہ شہرها بخرند.

بسیاری از نرم‌افزارهایی کہ در بازارهای جہانی برای استفاده از آن باید رقمی چند صد یا چند هزار دلاری پرداخت، در ایران با بہایی باورنکردنی در دسترس است. همہ این‌ها، شرایطی پدید آورده کہ ایران را تبدیل بہ "بہشت دزدان نرم‌افزار و ناقضان کپی‌رایت" کرده است.

هر ایرانی، یک ناقض کپی‌رایت

آمار جدیدی کہ منتشر شده نشان می‌دهد کہ به‌طور میانگین هر کاربر ایرانی بیش از ۴ هزار دلار (معادل ۱۲ میلیون تومان) نرم‌افزار غیرقانونی و نسخہ کرک‌شده محصولات بین‌المللی را روی سیستم کامپیوتری خود دارد.

هر ایرانی دست‌کم ۱۲ هزار دلار نرم‌افزار غیرقانونی روی سیستم کامپیوتری خود دارد

copyWrite2.jpg
copyWrite2.jpg (12.71 KiB) - بازدید 12446 بار


این آمار را رادیو بین‌المللی چین منتشر کرده و جزئیات بیشتری درباره جامعہ آماری مورد پژوهش ارائہ نداده، اما واقعیتی انکارناپذیر است کہ مانعی بزرگ در راه توسعہ فن‌آوری اطلاعات در ایران هم محسوب می‌شود.

رقم ۴ هزار دلار بر اساس نیازهای یک کاربر معمولی محاسبہ شده و می‌توان تصور کرد کہ این رقم برای کاربرانی کہ بہ کارهای فنی تخصصی یا آکادمیک مشغول‌اند، بہ مراتب بزرگ‌تر و تکان‌دهنده‌تر است. آنچہ بہ رفتاری عادی برای کاربران ایرانی بدل شده در بسیاری از کشورهای دنیا عملی مجرمانہ است و می‌تواند جریمہ‌های سنگینی را در پی داشتہ باشد.

حتی سایت‌هایی کہ نسخہ‌های کرک‌شده نرم‌افزارها، برنامہ‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را ارائہ می‌کنند هم می‌توانند روی سرورهایی که در ایران مستقرند میزبانی شوند، بدون آنکہ با چالش خاصی مواجہ شوند.


پی‌آمدهای ویرانگر نقض کپی‌رایت برای آینده ایران

جمہوری اسلامی تا کنون عضویت در هیچ یک از کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط با حق کپی‌رایت را نپذیرفتہ و همین موضوع از عوامل مہم ناکامی ایران برای عضویت کامل در سازمان تجارت جہانی (WTO) بوده است.

نقض کپی‌رایت از جملہ موانع مہم ایران در راه پیوستن بہ سازمان تجارت جہانی است
copyWrite3.jpg
copyWrite3.jpg (13.56 KiB) - بازدید 12446 بار


از مجموع ۷۰۰ سوالی کہ سازمان تجارت جہانی برای قبول عضویت ایران برای مقامات کشور ارسال کرده، بیش از ۱۰۰ پرسش مستقیما مربوط بہ قانون کپی‌رایت است کہ وزارت ارشاد باید پاسخگوی آنہا باشد. اما بدیہی است کہ تغییر رویہ جاری نیازمند یک تحول عظیم در جامعہ است.

واقعیت این است کہ اگرچہ نقض کپی‌رایت ممکن است منافع آنی چشمگیری برای جامعہ و کاربران داشتہ باشد، اما کشور را از مواهب آتی عظیمی کہ پیوستن بہ سازمان تجارت جہانی بہ دنبال خواهد داشت عملا محروم کرده است.

بہ خاطر محدودیت‌هایی کہ بر سر راه پژوهش‌های دقیق میدانی در ایران وجود دارد، هنوز نمی‌توان از خسارت‌هایی کہ نقض کپی‌رایت بہ کشور و آینده آن تحمیل می‌کند ارزیابی دقیقی داشت، اما در بسیاری از رده‌بندی‌های جہانی ایرانیان جزو قانون‌شکن‌ترین و متخلف‌ترین کاربران محصولات نرم‌افزاری محسوب می‌شوند.

کشورهایی همچون ارمنستان، آذربایجان، مولداوی، بنگلادش، زیمبابوه، سری‌لانکا، یمن و لیبی از جملہ کشورهایی هستند کہ در زمینۂ ‌نقض کپی‌رایت پس از ایران در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

منبع:
http://www.dw.de/ایران-بهشت-دزدان-نرمافزار-و-ناقضان-کپیرایت/a-17312361
نماد کاربر
Ahmad
Site Admin
 
پست‌ها : 1289
تاریخ عضویت: 30 مه 2004, 17:33
محل سکونت: سوئد

پاسخ: کپی‌رایت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان محتوا

پستتوسط Pooria Azimi » 21 دسامبر 2013, 13:16

البته تا جایی که میدونم، چند سالی میشه که شرکته و پیمانکارهای دولتی موظفند نسخه های اصلی نرم افزار ها رو تهیه بکنند (ویندوز، اوراکل، ...) - یعنی، امیدی هست که به زودی این مانع پیوستن به WTO برداشته بشه. متأسفانه پروژه های لینوکس ملی (که میلیارد میلیارد بودجه میگرفتند) هیچ کدوم به نتیجۀ خوبی نرسیدند و برای همین هنوز امکان استفاده از لینوکس و اپن آفیس وجود نداره. البته طرح های خود-گول-زنکی هست که لینوکس رو جایگزین ویندوز در ادارات بکنند (و تا پایان سال حداکثر فرصت برای اجرای این مصوبۀ دولت هست!!)، که خوب به نتیجه نمی رسند و این وسط فقط پول از حساب دولت به جیب عده ای منتقل میشه: http://www.tabnak.ir/fa/news/344257 و http://www.irinn.ir/news/27364/%D8%AF%D ... 8%B3%D8%AA

نقض کپی رایت توسط کاربران خانگی هم مانع پیوستن به WTO نمیشه، و خوشبختانه حکومت ایران سابقه و مهارت خیلی خوبی در نابودی وبسایتها داره و اگر تصمیم بگیره، در عرض یک روز همۀ گردانندگان سایتهای اشتراک نرم افزار رو دستگیر و سایتشون رو میبنده!!
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

پاسخ: کپی‌رایت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان محتوا

پستتوسط AliGhz » 21 دسامبر 2013, 15:34

Pooria Azimi نوشته است:[نمایش]
...و اگر تصمیم بگیره، در عرض یک روز همۀ گردانندگان سایتهای اشتراک نرم افزار رو دستگیر و سایتشون رو میبنده!!


:shock: :shock: :shock:
خدایی‌اش آدم از ترس، رنگش نارنجی می‌شود!
:shock: :shock: :shock:
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

پاسخ: کپی‌رایت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان محتوا

پستتوسط Mehdizadeh » 24 دسامبر 2013, 16:09

من الان دو تا فیلم آمریکایی میخوام
حاضرم پولشم بدم
ولی از کجا باید تهیه کنم ؟
نماد کاربر
Mehdizadeh
 
پست‌ها : 393
تاریخ عضویت: 06 اکتبر 2012, 15:36
محل سکونت: Tehran

پاسخ: کپی‌رایت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان محتوا

پستتوسط Ali.Rastegar » 24 دسامبر 2013, 21:30

در iTunes Store پیدا میشن؟ کم پیش میاد فیلمی در آیتیونز عرضه نشده باشه، مگر اینکه هنوز فیلم برای نمایش خانگی(DVD، Blu-ray یا آیتیونز و...) منتشر نشده باشه.
اگر در این فروشگاه پیداشون کردید، مثل خرید برنامه‌ها کافیه قبلا حساب خودتون رو با کارت هدیه(iTunes Gift Card) شارژ کرده باشید و بعد فیلم‌ها رو بخرید.
تذکر: فیلم‌های عرضه شده در آیتیونز DRM دارن و برای دیدنشون روی کامپیوتر نیاز به iTunes یا Quicktime هست و روی دستگاه‌های قابل حمل هم طبعا فقط روی آیپاد، آیپد و آیفون قابل مشاهده هستن. نرم‌افزارهایی بودن که این DRM رو حذف می‌کردن و میشد فیلم رو با هر دستگاهی دید، نمی‌دونم هنوز عمل می‌کنن یا اپل جلوی این کار رو گرفته.
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

پاسخ: کپی‌رایت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان محتوا

پستتوسط Mehdizadeh » 24 دسامبر 2013, 23:13

Ali.Rastegar نوشته است:[نمایش]
تذکر: فیلم‌های عرضه شده در آیتیونز DRM دارن و برای دیدنشون روی کامپیوتر نیاز به iTunes یا Quicktime هست و روی دستگاه‌های قابل حمل هم طبعا فقط روی آیپاد، آیپد و آیفون قابل مشاهده هستن. نرم‌افزارهایی بودن که این DRM رو حذف می‌کردن و میشد فیلم رو با هر دستگاهی دید، نمی‌دونم هنوز عمل می‌کنن یا اپل جلوی این کار رو گرفته.


این که خیلی بده !!! :(
نماد کاربر
Mehdizadeh
 
پست‌ها : 393
تاریخ عضویت: 06 اکتبر 2012, 15:36
محل سکونت: Tehran

قبلیبعدی


بازگشت به متفرقه


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 10 مهمان