انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

اپل آیدی: پاسخ پرسش‌های امنیتی را فرموش کرده‌ام

گفتگوهای مربوط به آیپاد، آیفون، آیپد، آیتیونز، آیکلاد و محصولات مشابه

اپل آیدی: پاسخ پرسش‌های امنیتی را فرموش کرده‌ام

پستتوسط user59 » 17 ژوئیه 2013, 11:08

با سلام
من آیفون و لپ تاپم رو عوض کردم که اکانت اپل و آیتیونز ام رو روی اونها ایجاد کرده بودم. اما الان برای خریدهای جدید (بجز اپلیکیشنهای مجانی و یا آپدیتها) به من میگه باید هویتم رو تایید کنم و سوالهای امنیتیم رو جواب بدم. اما من جوابهای خودم رو فراموش کردم. چطور میتونم به جوابهام دسترسی پیدا کنم؟ همه چیز رو امتحان کردم اما حتی پسوورد و اسم کاربری ام رو هم میتونم عوض کنم ولی خرید جدید نمیتونم بکنم. آیا باید اکانت جدید درست کنم؟
user59
 
پست‌ها : 9
تاریخ عضویت: 17 ژوئیه 2013, 10:17

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط Masiha » 17 ژوئیه 2013, 13:19

سلام، به ایرماگ خوش آمدید
در این آدرس لاگین کنید:
Manage your Apple ID
به قسمت password and security رفته، در قسمت پایین فیلد‌ها، اگر روی عبارت:
Forgot your answers? Send reset security info email to...
کلیک کنید، سوال‌های امنیتی ریست خواهند شد.
 MacBook Air MC504LL/A (Late 2010) - iPhone 6 Plus
نماد کاربر
Masiha
Site Admin
 
پست‌ها : 279
تاریخ عضویت: 23 ژانویه 2011, 12:46
محل سکونت: تهران

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط user59 » 17 ژوئیه 2013, 13:41

Masiha نوشته است:[نمایش]
سلام، به ایرماگ خوش آمدید
در این آدرس لاگین کنید:
Manage your Apple ID
به قسمت password and security رفته، در قسمت پایین فیلد‌ها، اگر روی عبارت:
Forgot your answers? Send reset security info email to...
کلیک کنید، سوال‌های امنیتی ریست خواهند شد.


ممنونم اما متاسفانه زیر این فیلد، هیچ گزینه ای (Forget your answers? ... o) وجود نداره.
user59
 
پست‌ها : 9
تاریخ عضویت: 17 ژوئیه 2013, 10:17

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط Masiha » 17 ژوئیه 2013, 14:35

محض اطمینان الان خودم چک کردم،
بعد از باز کردن password and security، سمت راست، زیر فیلدها
منظورم آن نوشته‌ی آبی‌رنگ است:
تصویر

راهنمایی کامل:
Rescue email address and how to reset Apple ID security questions

اگر وجود نداشت، احتمالا به خاطر این است که برای اکانت شما، Rescue Email تعریف نشده است. از پشتیبانی اپل بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهد:
contact iTunes Store support
 MacBook Air MC504LL/A (Late 2010) - iPhone 6 Plus
نماد کاربر
Masiha
Site Admin
 
پست‌ها : 279
تاریخ عضویت: 23 ژانویه 2011, 12:46
محل سکونت: تهران

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط user59 » 17 ژوئیه 2013, 14:53

Masiha نوشته است:[نمایش]
محض اطمینان الان خودم چک کردم،
بعد از باز کردن password and security، سمت راست، زیر فیلدها
منظورم آن نوشته‌ی آبی‌رنگ است:
تصویر

راهنمایی کامل:
Rescue email address and how to reset Apple ID security questions

اگر وجود نداشت، احتمالا به خاطر این است که برای اکانت شما، Rescue Email تعریف نشده است. از پشتیبانی اپل بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهد:
contact iTunes Store support


ممنونم. آره منم شک ام به همینه که احتمالا بخاطر تعریف نکردن Rescue email باشه که از ابتدا انجام ندادم.
بازم ممنونم.
user59
 
پست‌ها : 9
تاریخ عضویت: 17 ژوئیه 2013, 10:17

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط Arzhang » 18 ژوئیه 2013, 00:28

مسیحا جان من هم همین مشکل رو دارم اما با لینکهایی که گذاشته ای دچار یک دور باطل شدم. صفحه ی contact iTunes Store Support پس از چند مرحله ما رو می رسونه به اون لینکی که به عنوان «راهنمایی کامل» گذاشته ای. توی این صفحه یک جایی نوشته اگه rescu email نداری باید یکی شو تقاضا بدی و روی لینکش که کلیک میکنی کجا میری؟ به همون صفحه ی contact iTunes Store Support!! این دور باطل رو این قدر رفتم که حس کردم واقعاً خیلی بی عقلم که نمیفهمم راه چاره کجاست :( تنها راهی که پیدا کردم این بود که به تلفن هایی که داده بودن در ساعت اداری زنگ بزنم امریکا :)
نماد کاربر
Arzhang
Site Admin
 
پست‌ها : 1449
تاریخ عضویت: 17 اوت 2009, 15:06
محل سکونت: مونترآل

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط Masiha » 18 ژوئیه 2013, 01:00

بله حق با شماست، همه‌ش تقصیره اپله که لینک‌هایم حالت دور باطل پیدا کرده :) و صد البته این کار اپل برای امنیت بیشتر خوبه. نباید به این راحتی‌ها بتوان سوالات امنیتی را عوض کرد. به عنوان مثال اگر کسی نام‌کاربری و گذرواژه شما را برباید، شما به کمک همین سوالات امنیتی و ایمیل‌نجات، اکانتتان را به دست خواهید آورد. حال فرض کنید که ریست کردن سوالات امنیتی آسان بود، به طور قطع می‌بایست با اکانت خداحافظی می‌کردید.
گویا راهی به جز تماس مستقیم نیست. به نظرم بهتر بود که اپل از قبل، تمامی کاربران را ملزم به ثبت Rescue Email می‌کرد تا این گونه موارد پیش نمی‌آمد.
 MacBook Air MC504LL/A (Late 2010) - iPhone 6 Plus
نماد کاربر
Masiha
Site Admin
 
پست‌ها : 279
تاریخ عضویت: 23 ژانویه 2011, 12:46
محل سکونت: تهران

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط AliGhz » 18 ژوئیه 2013, 05:14

سپاس از دوست جدیدمان، همین طور مسیحا و ارژنگ عزیز. این صحبت ها باعث شد بروم این بخش را در اکانتم ببینم و خوشبختانه چون پاسخ سوال ها یادم بود :) یک rescue email تعریف کردم.
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط Arzhang » 18 ژوئیه 2013, 19:39

Masiha نوشته است:[نمایش]
صد البته این کار اپل برای امنیت بیشتر خوبه. نباید به این راحتی‌ها بتوان سوالات امنیتی را عوض کرد.

راستش به نظرم این کار حفظ امنیت نیست، یک جور اذیت کردن است. مثل این که بخواهند بگویند: «ها... ایمیل نجات ندادی؟ بخور!» این دور زدن‌ها آدم را (که تحت شرایطی عصبی طبیعتاً به این صفحه مراجعه کرده) کلافه و به شدت ناراحت می‌کند. در حالی که می‌توانستند حداقل بعد از یک دور زدن بنویسند: «آقا جان برو با این شماره‌ها تماس بگیر» یا در موقعی که ثبت‌نام می‌کنید، به قول درست خودت آدم را ملزم می‌کردند به معرفی ایمیل نجات یا توضیح کامل‌تری می‌دادند که آدم جدی‌اش بگیرد. از همه‌ی این‌ها گذشته، این روش هیچ تضمینی برای امنیت نیست. آن کارمند اپل از پشت تلفن چطور خواهد فهمید من واقعاً خودم هستم؟ می‌گوید مثلاً یک ایمیل بده برایت بفرستیم یا چیزی مثل این. خب این به صورت اینترنتی هم می‌توانست اتفاق بیفتد.
راستش این طور رعایت امنیت به شکل پیچیده به نظر من چندان ظاهرش به نفع مشتری نیست. بیش‌تر به نظرم می‌آید که انگار یک اراده‌ای وجود دارد آن پشت‌ها که می‌خواهد کار را مهم جلوه دهد. راستش نسبت به اپل همیشه از این نظر قدری مشکوک بوده‌ام. :smirk:
نماد کاربر
Arzhang
Site Admin
 
پست‌ها : 1449
تاریخ عضویت: 17 اوت 2009, 15:06
محل سکونت: مونترآل

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط Masiha » 18 ژوئیه 2013, 21:50

بله، اگر اینطور که می‌فرمایید باشد، احتیاجی به این همه پیچاندن نبود و با یک کلیک ساده، به جای فرستادن به ایمیل‌نجات، به ایمیل آی‌دی‌اپل می‌فرستاد. امیدوارم به راحتی اپراتور را متقاعد کنید و همه‌چیز به خوبی و خوشی تمام شود. :)
اینکه تیم طراح و پیاده‌ساز بخش سوالات امنیتی در مورد این سناریو، اهمال و کم‌کاری کرده‌اند، شکی نیست.
ولی پیرو ضرب‌المثل «یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران»، ما نیز در هنگام پرکردن فیلد‌های مهمی چون پسورد و سوالات‌امنیتی، بایستی دقت بیشتری به عمل آورده و سرسری از آن نگذریم. ;)
 MacBook Air MC504LL/A (Late 2010) - iPhone 6 Plus
نماد کاربر
Masiha
Site Admin
 
پست‌ها : 279
تاریخ عضویت: 23 ژانویه 2011, 12:46
محل سکونت: تهران

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط Arzhang » 18 ژوئیه 2013, 23:51

:pensive: حق با شماست
نماد کاربر
Arzhang
Site Admin
 
پست‌ها : 1449
تاریخ عضویت: 17 اوت 2009, 15:06
محل سکونت: مونترآل

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده ام

پستتوسط user59 » 20 ژوئیه 2013, 08:45

Arzhang نوشته است:[نمایش]
Masiha نوشته است:[نمایش]
صد البته این کار اپل برای امنیت بیشتر خوبه. نباید به این راحتی‌ها بتوان سوالات امنیتی را عوض کرد.

راستش به نظرم این کار حفظ امنیت نیست، یک جور اذیت کردن است. مثل این که بخواهند بگویند: «ها... ایمیل نجات ندادی؟ بخور!» این دور زدن‌ها آدم را (که تحت شرایطی عصبی طبیعتاً به این صفحه مراجعه کرده) کلافه و به شدت ناراحت می‌کند. در حالی که می‌توانستند حداقل بعد از یک دور زدن بنویسند: «آقا جان برو با این شماره‌ها تماس بگیر» یا در موقعی که ثبت‌نام می‌کنید، به قول درست خودت آدم را ملزم می‌کردند به معرفی ایمیل نجات یا توضیح کامل‌تری می‌دادند که آدم جدی‌اش بگیرد. از همه‌ی این‌ها گذشته، این روش هیچ تضمینی برای امنیت نیست. آن کارمند اپل از پشت تلفن چطور خواهد فهمید من واقعاً خودم هستم؟ می‌گوید مثلاً یک ایمیل بده برایت بفرستیم یا چیزی مثل این. خب این به صورت اینترنتی هم می‌توانست اتفاق بیفتد.
راستش این طور رعایت امنیت به شکل پیچیده به نظر من چندان ظاهرش به نفع مشتری نیست. بیش‌تر به نظرم می‌آید که انگار یک اراده‌ای وجود دارد آن پشت‌ها که می‌خواهد کار را مهم جلوه دهد. راستش نسبت به اپل همیشه از این نظر قدری مشکوک بوده‌ام. :smirk:


با هردوی شما دو عزیز موافقم. من با اینکه درنهایت مجبورم یک اکانت جدید باز کنم، اما میدونم که خودم سهل انگاری کردم. اما این احتیاط های اپل واقعا اعصاب رو خورد میکنه. من با اینکه درنهایت تونستم موزیک های از قبل خریداری شده رو بازیابی کنم اما بخاطر اینکه نمیتونم چیز جدید بخرم و انگار سوالهای امنیتی رو هم نمیشه کاریش کرد، از قید اکانت قبلی گذشتم و یه اکانت جدید باز کردم اما:
حالا میگه چون تا حالا با این اکانت و با این device خرید نکردی، باید پروفایلت رو مرور (review) کنی و روش پرداخت ات رو اعلام کنی. من گزینه None رو میزنم چون کارت اعتباری ندارم (موقع باز کردن اکانت و ثبت نام هم همین کار رو کردم و پذیرفت و آدرس ایمیل هم approve شد) اما بعدش هم هرچقدر شماره Gift Card رو میزنم اما به مرحله بعد نمیره و میگه با اپل ساپورت تماس بگیر.
یعنی برای باز کردن یک اکانت هم باید اینقدر دردسر کشید؟ کسی میتونه راهنمایی کنه لطفا؟ من که از خیر اکانت قبلی و همه چیزهایی که بیشتر از 500 دلاز بابتش داده بودم گذشتم. اما انگار اپل نمیخواد با ما راه بیاد.
user59
 
پست‌ها : 9
تاریخ عضویت: 17 ژوئیه 2013, 10:17

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده‌ام

پستتوسط Amir_S » 20 ژوئیه 2013, 09:20

برای اکانت جدید باید آی‌پی تون با کشوری که آدرس اون رو وارد کردید یکی باشه…!
حالا که صحبت‌ش شد، ظاهرا اون قضیه مسدود شدن اکانت های دوستان هم به همین دلیل‌ه. این موضوع برای یکی از دوستان من هم پیش اومد و پشتیبانی اپل بهش گفته بود که فقط کافیه اطلاعات آدرسش رو ویرایش کنه تا اکانت‌ش باز بشه (این کار رو یه بار با آی‌پی ایران و یه بار با آمریکا انجام داد و بار دوم مشکل حل شد.)
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده‌ام

پستتوسط Pooria Azimi » 20 ژوئیه 2013, 10:32

در گذشته چند بار مشکلاتی از این دست برای من پیش اومده بود که هر بار با ارسال ایمیل به پشتیبانی اپل (http://support.apple.com) مشکل رو برطرف کردند. چندین بار برای دوستان دیگه در ایرماگ هم که چنین مشکلاتی پیش اومده بوده، به‌جز یک مورد که نمی‌دونم نتیجه چی شد، اگر اشتباه نکنم در تمام موارد دیگه مشکلات رو پشتیبانی اپل تونست برطرف بکنه.

به‌نظر من فعلاً ناامید نشید؛ انقدر پاپی پشتیبانی (ایمیل و بعد تلفنی) بشید تا شاید مشکل رو برطرف کنند - ۵۰۰ دلاری که خریده‌اید رو حیفه به این سادگی از دست بدید. فقط به ایرانی بودن خودتون اشاره نکنید، اما اگر لازم شد بگید که فعلاً ساکن «ایران» هستید و از آدرس این کشور خرید می‌کنید، و این که به‌دلایل شخصی دوست ندارید کارت اعتباری خودتون رو به اپل بدید و ترجیح می‌دید همیشه از کارت هدیه استفاده کنید. لحنتون هم خیلی آزرده و ناراحت باشه (appeals to emotion!!!).
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

پاسخ: جواب سوالهای امنیتی را فرموش کرده‌ام

پستتوسط user59 » 20 ژوئیه 2013, 10:46

Amir_S نوشته است:[نمایش]
برای اکانت جدید باید آی‌پی تون با کشوری که آدرس اون رو وارد کردید یکی باشه…!
حالا که صحبت‌ش شد، ظاهرا اون قضیه مسدود شدن اکانت های دوستان هم به همین دلیل‌ه. این موضوع برای یکی از دوستان من هم پیش اومد و پشتیبانی اپل بهش گفته بود که فقط کافیه اطلاعات آدرسش رو ویرایش کنه تا اکانت‌ش باز بشه (این کار رو یه بار با آی‌پی ایران و یه بار با آمریکا انجام داد و بار دوم مشکل حل شد.)


ممنونم. حتما امتحان میکنم و نتیجه اش رو میگم.
user59
 
پست‌ها : 9
تاریخ عضویت: 17 ژوئیه 2013, 10:17

بعدی


بازگشت به آیپاد، آیفون، آیپد، آیتیونز و آیکلاد


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 12 مهمان