انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

اخبار اقتصادی؛ قیمت ارز، سکه و …

جدیدترین اخبار را در اینجا بخوانید و بنویسید

Re: اخبار اقتصادی؛ قیمت ارز، سکه و …

پستتوسط Ilia » 22 ژانویه 2013, 20:43

باز هم دلار ترمزش بریده و الان حدود ۳۷۰۰ سیر میکنه.

به روحشان صلوات! یکی دو سال پیش در ایرماگ همه ذوق خرید مک و آیفون داشتند، حالا یواش یواش قیمت خرید قطعات مصرفی کامپیوترها هم مسئله شده.

یک دیوانه یک سنگ رو در چاه می‌اندازه که صد تا عاقل هم نمیتونند درش بیارند. اما چیزی که آدم غمش میگیره اینه که پیشبینی عواقب این کارهای عجیب و غریب برای همه روشن بود و هست.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: اخبار اقتصادی؛ قیمت ارز، سکه و …

پستتوسط AliGhz » 23 ژانویه 2013, 00:00

ایلیا جان اینجا صرافی ها شده عین نانوایی. صف خرید و فروش و حیرت از صعود دیوانه وار قیمت ها. صبح سکه یک قیمت است، بعدازظهر ۵۰ تومان رفته رویش. برای ظهر صرافی می بندد، دو ساعت بعد که باز می کند، قیمت سکه ۱۵ تومان رفته رویش. پریروز ربع سکه صبح ۳۶۲ تومان بود عصر شد ۴۰۰ تومان. امروز ۴۴۰ را هم رد کرده.

دوستی چند ماه بود میخواست آیفون بخرد. هی دودل بود. دیروز رفتیم پایتخت. قیمت ها نسبت به روز قبل ۱۰۰-۱۵۰ رفته بود بالا و بازار هم قفل بود (کسی نمی فروخت و همه می گفتند مننتظرند دلار روی یک قیمت بایستد). یک جا را پیدا کردیم و روی ۳۲۰۰ توافق کردیم (آیفون ۵ ۶۴ گیگ؛ جالب هم بود که این سری در بازار همه مدل های آمریکا LL/A بود، معمولا مدل های هنگ کنگ ZP/A در بازار بود قبلا برای آیفون و آیپد). به دوستم گفتم الان بخری بهتر است. اگر تصمیم ات قطعی است، دیگر صبر نکن و غصه نخور که روز قبلش با ۱۰۰-۱۵۰ کمتر می توانستی بخری.

من سال ۸۸ مک بوک پرویم را ۲۵۷۰ خریده بودم!

خرداد امسال من آیپد ۳ ۶۴ وای فای را ۱۳۲۰ خریدم، و دیروز آیپد مینی ۱۶ وای فای بالای ۱۴۵۰ بود؛ تازه با دلار دیروز!

و داشتم فکر می کردم آیفون کالای اساسی که نیست و فروشنده ها هم نفروشند به جایی برنمی خورد. اما غذا و دارو و کالاهای بهداشتی و...
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

Re: اخبار اقتصادی؛ قیمت ارز، سکه و …

پستتوسط nilean » 23 ژانویه 2013, 13:59

سال ۹۰ یه مک‌بوک پروی ۱۵ اینچ ۲۰۱۱ (MC723) رو خریدم دو میلیون و هشتصد و پنجاه. اون روز دلار چهل تومن گرون شده بوده و من شاکی بودم از دلار ۱۲۹۰ تومنی و تفاوت قیمت ۸۰ هزار تومنی.
دیروز برای دوستم یه مک‌بوک پروی ۱۳ اینچ ۲۰۱۲ (MD101) رو خریدم چهار میلیون و چهارصد : ) - قیمت روز قبل ۴۲۵۰ و قیمت دو روز قبل ۳۹۵۰ . اینجا بساط جالبی شده و هر کس سعی می‌کنه به بهترین نحو ممکن نهایت سود رو از این وضعیت بازار ارز ببره.

آیپد رتنای نسل چهار که هیچ، آیپد مینی دست دوم هم آرزوی دور از دسترس شده حالا.
نماد کاربر
nilean
 
پست‌ها : 125
تاریخ عضویت: 02 ژانویه 2013, 05:48

پاسخ: اخبار اقتصادی؛ قیمت ارز، سکه و …

پستتوسط Ilia » 27 مه 2013, 18:44

دیشب قیمت سکه رو نگاه میکردم، دیدم نوشته که سکه نیم شده هفتصد و بیست هزار تومن.

یادم افتاد که وقتی بچه بودم، یکبار پدرم برای تشویق من که درس‌هام رو خوب بخونم بهم گفت که اگر هر ثلث، معدلم بشه ۱۷ برایم یک ربع پهلوی، اگر بشه ۱۸، نیم و اگر بشه ۱۹ یک سکهٔ یک پهلوی میخره. بگذریم از این موضوع که من معدلم از ۱۷ بالاتر نرفت و ربع پهلوی دریافتی رو هم بعدا پدرم دوباره ازم قرض(!) گرفت! :-) اما همینقدرش خوب یادمه که ربع پهلوی کذایی من یه چیزی حدود ۷۰ تا ۷۵ تا تک تومن ارزش داشت و سکهٔ کامل حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ تومن بود.

با حساب من، الان قیمت طلا پنج هزار برابر اون موقع شده! و راستش اگر این جماعت به همین صراط مستقیم باشند، بعید نیست که تا سال دیگه چقدر باشه.

فکر کنم بشه اسم این رو معجزهٔ معکوس اقتصادی گذاشت.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: اخبار اقتصادی؛ قیمت ارز، سکه و …

پستتوسط Arzhang » 27 مه 2013, 21:41

این رو هم در نظر داری که عیار پهلوی‌ها با سکه‌های امروزی و گویا وزن‌شان قدرکی تفاوت دارد. این‌ها را حساب کنی احتمالاً ۶ هزار برابر اختلاف قیمت خواهند داشت.
نماد کاربر
Arzhang
Site Admin
 
پست‌ها : 1449
تاریخ عضویت: 17 اوت 2009, 15:06
محل سکونت: مونترآل

قبلی


بازگشت به اخبار و تازه‌ها


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 12 مهمان