انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

iTunes — آیتونز

گفتگوهای مربوط به آیپاد، آیفون، آیپد، آیتیونز، آیکلاد و محصولات مشابه

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Behnam » 07 دسامبر 2012, 19:47

دارم کم کم به طرح جدید آیتونز عادت می‌کنم. من همیشه در حال کار ازش استفاده می‌کنم و شیوه‌ای که در حالت مینمال خودش اسم آهنگ و آلبوم و جلد آلبوم رو نشون می‌ده خیلی دلپذیرتره. البته برای جلو بردن آهنگ باید پنجرهٔ بزرگ رو باز کرد که این نیاز معمولاً پیش نمیاد ولی برای بقیهٔ‌ امور فوری و فوتی با ماوس به راحتی همه چیز در دسترس هست. اصلاً چیز بدی نیست! نبود آن داپلیکیت یاب هم قطعاً یک اشتباه لپی بوده که خوشبختانه به زودی رفع خواهد شد.
پیوست‌ها
iTunes.jpg
نماد کاربر
Behnam
 
پست‌ها : 3534
تاریخ عضویت: 27 مه 2004, 04:44
محل سکونت: کانادا

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Pooria Azimi » 07 دسامبر 2012, 20:34

چیزی که از روز اول داره اعصاب من رو خرد می‌کنه اینه که Mini player من حالت اول در تصویر بالا (که نام آهنگ و سازنده رو نمایش می‌ده) رو نداره. یعنی ماوس رو چه روش ببرم چه خارج باشه، چه کلیک کنم چه نکنم و کلاً هر کاری بکنم، مینی‌پلیر من «فقط» حالت دوم رو به‌خودش می‌گیره.

و چون در چندین پست از این تاپیک من از برنامهٔ آیتیونز ابراز نفرت کرده‌م، شاید بد نباشه چند مشکل دیگهٔ آیتیونز ۱۱ رو هم بگم (این رو در نظر داشته باشید که این مشکلات، در برابر مشکلاتی که با آیتیونز ۱۰ داشتم اصلاً به‌حساب نمی‌آن :-)) :


مشکل بعدی‌م هم اینه که وقتی برنامه‌ای رو روی آیپد آپدیت می‌کنم، این آپدیت به آیتیونز منتقل نمی‌شه (هنگام سینک). یعنی من الآن ۸۰۰ مگ آی‌ورک رو روی آیپدم آپدیت کرده‌م و باید با این سرعت مسخره یک بار هم روی آیتیونز، یا آیفونم آپدیتشون کنم. اگر روی آیتیونز آپدیت بکنم از امکان delta update بی‌بهره‌م، و اگر روی آیفون بخواهم آپدیت کنم باید پسورد ۴۵ کاراکتر‌م رو روی کیبرد مسخره‌ش تایپ کنم و چون روی iOS 5.1 هستم، بعد از زدن دکمهٔ آپدیت از برنامهٔ App Store خارج می‌شه و وقتی دوباره واردش می‌شم باید ۳۰ ثانیه صبر کنم تا صفحهٔ آپدیت‌ها دوباره لود بشه (چون سرعت اینترنت من ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه‌ست و یه برنامه هم در پس‌زمینه داره آپدیت می‌شه).

ولی از همهٔ این‌ها آزاردهنده‌تر، اینه که هر موقع آیتیونز باز می‌شه، یه پنجرهٔ modal باز می‌شه (پنجره‌ای که جلوی همهٔ پنجره‌ها ظاهر می‌شه و نمی‌ذاره در آیتیونز برای ۳۵ ثانیه هیچ‌جاری بکنید) که با سرور اپل ارتباط برقرار می‌کنه برای آپدیت carrier و سیستم‌عامل، و چون سرعت اینترنت پایینه این عملیات هم دوباره زمان زیادی طول می‌کشه (این اتفاق به‌طور پریودیک هر دو-سه ساعت رخ می‌ده، چون iDevice ـهای من WiFi-sync ـشون هم فعاله). نکتهٔ جالب اینه که در طول زمانی که این پنجرهٔ modal باز شده، نمی‌شه آهنگ آیتیونز رو ساکت کرد (با زدن کامند+F8) یا رفت به آهنگ بعدی...

Screen Shot 2012-12-07 at 6.59.49 PM.png
Screen Shot 2012-12-07 at 6.59.49 PM.png (31.66 KiB) - بازدید 13325 بار

(چرا Stop رو نمی‌زنم؟ چون خیلی وقت‌ها کار نمی‌کنه، و در بعضی وقت‌ها هم کلیک روی اون باعث کرش آیتیونز می‌شه)

مشکل دیگه، اینه که در قسمت آدیوبوک‌ها، ترک‌ها (اگر mp3 باشند) براساس نام مرتب می‌شن، نه بر اساس این‌که کدوم ترک در کدوم دیسک هستند :-) یعنی، اگر بخواهید مرتب باشند، باید اسمشون رو مثلاً بذارید War And Peace - 01 of 10 - Plots And Stratagems، و نه فقط Plots And Stratagems و مشخص‌کردن این که این فایل، اولین فایله با اطلاعات ID3... حالا که این کار رو کردید، در Music در آیفون فقط کاراکترهای اول نمایش داده می‌شه و برای دیدن نام کامل باید چند ثانیه انگشتتون رو روی نام نگه دارید. طبیعتاً در Music.app آیپد این ویژگی وجود نداره و اگر نام یک فصل بلندتر از اون باشه که قابل نمایشه، ادامه‌ش نمایش داده نمی‌شه :-)

مسألهٔ بعدی هم توضیحش مشکله، اما این رو از من قبول کنید که در نسخهٔ ۱۱، این امکان وجود داره که دو ترک «تمام» صفاتشون با هم فرق داشته باشه (از نام گرفته تا سال تا سازنده تا آرتیست تا نام آلبوم تا ژانر تا سال تولید تا تمام صفاتِ قسمت Sorting تا Artwork)، و به دلیل نامعلومی با هم در یک آلبوم نمایش داده می‌شن. تنها راه علاج، حذف این فایلها و دوباره اضافه‌کردنشونه.


خلاصه، آیتیونز فقط پالونش تغییر کرده، هنوز همون ... ـیه که قبلاً بود. هر چند، پالونش انصافاً خیلی بهتر شده و من به همین هم راضیم (بعد از سالها سروکله‌زدن آیتیونز قدیمی) :-)



الآن بزرگترین دغدغهٔ من اینه که باید یک بعدازظهر خالی پیدا بکنم (۶-۷ ساعت حداقل) تا این باگ‌ها و حدوداً ۲ دوجین باگ دیگه در آیتیونز جدید اضافه شده‌ن رو ریپورت کنم.
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Behnam » 07 دسامبر 2012, 21:34

عجیبه که حالت معمولی مینی پلیر رو نداری. این دیگه به کندی اینترنت مربوط نمی‌شه.
حالا که نوبت دق دلی خالی کردن هست، من چند روز پیش یکدفعه یاد یک خوانندهٔ دوران قدیم افتادم که اگرچه از سبک آهنگ‌هاش خوشم نمی‌آمد ولی صدای آلوده به بغض او خیلی به جنبهٔ شرقی غم پرست من می‌چسبید! ضمن این که خوانندهٔ خیلی خوبی هم بود. خلاصه گشتم و آهنگ‌هایش را پیدا کردم و از صدقهٔ سر خدمات اینترنتی مملکتی بطور رایگان دانلود کردم! فایل‌ها MP3 بود ولی نام آهنگ‌ها را بطور جداگانه نداشت. من هم نام فایل‌ها رو به نام آهنگ‌ها تبدیل کردم و نام آلبوم رو هم اضافه کردم (همه به فارسی) و در آیتونز گذاشتم. یکی از آهنگ‌ها تکراری بود ولی همان اسم و آلبوم رو به انگلیسی داشت. وقتی آیپاد من با آیتونز سینک کرد، هیچکدام از اونها رو نتونست آپلود کنه بجز اونی که اسم انگلیسی داشت. این عجیبه چون من آهنگ‌های دیگه‌ای هم با اسم فارسی در آیتونز دارم ولی اونها مشکلی ندارن. حالا باید پیدا کنم کدام معرفهٔ آهنگ به فارسی کار نمی‌کنه.(آهنگساز، مجری، ژانر و غیره). ضمناً اسم اون خواننده با صدای بغض‌آلود فرشته است. به یاد آوردن اسم او هم مکافاتی بود!
نماد کاربر
Behnam
 
پست‌ها : 3534
تاریخ عضویت: 27 مه 2004, 04:44
محل سکونت: کانادا

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Ilia » 08 دسامبر 2012, 06:36

اگر دنبال صفحهٔ دانلود آیتونز هم میگردید، وقتی که دارید چیزی رو داونلود میکنید، در سمت راست پنجرهٔ search آیکانش پیدا میشه که بایستی بزنید روش.
پیوست‌ها
Download_Window.jpg
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6176
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Pooria Azimi » 10 دسامبر 2012, 18:30

این آی‌تیونز جدید در یک مورد دیگه هم (برای من حداقل) سبب خیر شد: من از ظاهر جدیدش (بدون سایدبار) خیلی خوشم اومد، و تصمیم گرفتم Mail.app رو هم از این‌به‌بعد بدون سایدبار باز بکنم. چند لحظهٔ اول کمی گیج‌کننده بود، اما بلافاصله متوجه شدم که تقریباً تمام اطلاعاتی که در سایدبار وجود داشت (به‌جز فولدرهای IMAP) در این نمای مینیمال هم قابل دسترسیه:

Screen Shot 2012-12-10 at 5.26.46 PM.png
Screen Shot 2012-12-10 at 5.26.46 PM.png (36.14 KiB) - بازدید 13240 بار


و از اون بهتر، این‌که با زدن کامند+۱، قسمت Inbox، با زدن کامند+۲ قسمت VIPs، با کامند+۳ قسمت Sent و به‌همین ترتیب بقیهٔ قسمت‌ها نمایش داده می‌شن که نیاز به سایدبار رو باز هم کمرنگ‌تر می‌کنه (من متأسفانه تا این لحظه از وجود این شورتکات‌ها خبر نداشتم!).

اگر شما هم مثل من این حالت از میل رو امتحان نکرده بودید، شاید بد نباشه یه سری بهش بزنید. شاید مثل من ازش خوشتون اومد.


فقط اگر میل آی‌پد هم به همین شکل بود و علاوه بر Unified Inbox، جایی برای Unified Sent و Unified Draft هم داشت خیلی خوب می‌شد...
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط AmirT » 10 دسامبر 2012, 23:18

من یک مشکلی که با این آیتونز جدید دارم اینه که نمیتونم توش فایل پادکست اضافه کنم. در بخش Get Info به قسمت Options میرم و نوعش رو به Podcast تغییر میدم، اما در همون بخش آهنگ‌ها باقی میمونه و اون Media Kind هم دوباره به Music تغییر پیدا میکنه!
شمام این مشکل رو داشتین؟
But what is happiness except the simple harmony between a man and the life he leads? — Albert Camus
نماد کاربر
AmirT
 
پست‌ها : 342
تاریخ عضویت: 10 ژوئن 2011, 12:51

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Ilia » 11 دسامبر 2012, 02:22

امیر جان، آیا این فایل شما در اصل یک پادکست است؟ فکر نمیکنم که ها mp3 ای را بشود اینطوری کاری کرد که پادکست جلوه کند.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6176
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط AmirT » 11 دسامبر 2012, 08:42

آخه من تا الان این کار رو انجام میدادم. قسمت های قبلی این پادکست وقتی در سایتشون قرار میگرفت به صورت mp3 دانلود میکردم و به همین شکل توی پادکست های آیتونز دسته بندیشون میکردم.
فکر میکنم مشکل از آیتونز ۱۱ باشه، شاید هم مشکل نباشه و رویه‌ی کار عوض شده باشه. چون دوباره یک فایل از قسمت های قدیمی رو کپی کردم و به آیتونز بردم، ولی اون هم به پادکست نرفت که نرفت!
But what is happiness except the simple harmony between a man and the life he leads? — Albert Camus
نماد کاربر
AmirT
 
پست‌ها : 342
تاریخ عضویت: 10 ژوئن 2011, 12:51

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Pooria Azimi » 11 دسامبر 2012, 09:02

خوش به حالت. من که زمان آیتیونز قبلی هم نمی‌تونستم این کار رو بکنم. حتی بعضی وقت‌ها یک اپیزودی که با خود آیتیونز مک دانلود شده بود رو دوباره و سه‌باره و چهارباره دانلود می‌کرد. تا آخرش بی‌خیال دانلود پادکست‌ها شدم و روی آیفون، stream ـشون رو گوش می‌کردم!
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Ilia » 11 دسامبر 2012, 19:29

اگر فایل از اول پادکست بوده، داستانش فرق میکند. حتما یک چیزی را در آیتونز تغییر داده‌اند که دیگر این کار را نمیکند.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6176
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Pooria Azimi » 12 دسامبر 2012, 06:07

یه مشکلی هست که بالاخره دیر یا زود برای هر کسی پیش می‌آد، و اون هم اینه که بدون هیچ دلیل خاصی، تمام فضای iDevice ـشون بعنوان Other شناخته می‌شه (در آیتیونز) و دیگه نمی‌تونن دستگاهشون رو سینک کنند (حذف فایل و برنامه از روی iDevice هم مشکل رو حل نمی‌کنه). فوروم‌های اپل یا MacRumors رو سرچ کنید، تاپیک‌هایی هست که بعضی‌هاشون به ۴۰۰ صفحه هم رسیده، و در اون هزاران روش مختلف که ممکنه باعث رفع این مشکل بشه پیشنهاد شده.

یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها restore کردنه (که البته اون هم در خیلی موارد جواب نمی‌ده، چون فایل بک‌آپ هم ایراد داره و برای رفع واقعی‌ش باید با تمام اطلاعاتتون خداحافظی کنید و دیوایس رو بعنوان دستگاه جدید سینک کنید). من از زمان هجرت به آیتیونز ۱۱ این مشکل برای آیفونم پیش اومد، که از اون‌جایی که با روش آنلاک SAM گوشی‌م رو آنلاک کرده‌م، با وجود این‌که گوشی‌م نیاز به جیلبرک و ... نداره، اما باز هم به ریسکش نمی‌ارزه. برای همین این گزینه برای من غیرقابل انجام بود.

روش‌های دیگه، شامل reset factory settings و خاموش/روشن کردن دستگاه و این‌جور کارهاست. روشی که در آخر برای من جواب داد، برداشتن تیکِ ِSync with this iPhone over Wi-Fi از پنجرهٔ Summary آیفون در آیتیونز بود. با یک‌بار خاموش/روشن کردن دوبارهٔ دستگاه، ۳۰ گیگابایتِ Other ـی که آیفون ۱۶ گیگابایتی من داشت تبدیل شد به ۲۲۰ مگابایت و الآن بعد از یک‌هفته دوباره امکان سینک و ریختن آهنگ/برنامه/آدیوبوک روی آیفون رو دارم!
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Ilia » 14 دسامبر 2012, 20:18

این آپدیتی که دیروز برای آیتونز منتشر شد، داپلیکیت‌ها رو پیدا میکنه.
http://www.tuaw.com/2012/12/13/itunes-1 ... -detectio/
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6176
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط iShahin » 26 دسامبر 2012, 07:49

 با سلام

من امروز یکسری از backup های قدیمی آیفون و آیپدم رو از آیتونز delet کردم چون تعدادش خیلی زیاد شده بود. اما بعد از اون مشکی که پیش اومده این هست که وقتی میخوام اپلیکیشن های رو که قبلا خریداری کردم به جای گزینه Install قیمت اون app نمایش داده میشه (به سبک ios 4 به قبل) البته بعد از اینستال هم اعلام میکنه که قبلا این برنامه رو خریداری کردم و در حال حاضر مجانی هست.

من آیفون و آیپد رو ریستور کردم و اپل آیدی خودم رو از آیتونز خود iDevice ها sign out و sign in کردم اما کار نکردم :-(

هر چقدر هم جستجو کردم در اینترنت چیز خاصی پیدا نکردم!
پیوست‌ها
rsz_img_0606.png
rsz_img_0607.png

[url=https://mobile.twitter.com/S3micolon]follow me on twitter: @s3micolon[/url

نماد کاربر
iShahin
 
پست‌ها : 453
تاریخ عضویت: 20 اوت 2009, 01:06

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط Amir_S » 26 دسامبر 2012, 11:30

منم بعضی وقت ها این مشکل رو دارم (هم در آیفون، هم در آیتونز مک و هم در مک اپ‌استور!) و چون وقتی تو همون مواقعی که با آی‌پی ایران این مشکل، هست، با آی‌پی های دیگه میشکلی نیست، حدس میزنم که مشکل از ارتباط بد من و سرور اپل باشه… (حالا یا به خاطر تحریم، یا فیلتر و یا سرعت پایین و ناپایداری شبکه)
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

Re: iTunes — آیتونز

پستتوسط AmirArsalaan » 04 ژانویه 2013, 18:05

دوستان من ديگه داره كفرم در مياد ، توى ويندوز آيتيونزم به آيتيونز استور اصلن وصل نميشه ، درحالى كه در مك همچين مشكلى وجود نداره. از يه آيپى ديگه امتحان كردم ( ... بى ان كشور ديگه ) ، حتى آيتيونز رو آنينستال كردم و دوباره از سايت اپل دانلود و نصب كردم بازهم نشد كه نشد، لطفن راهنمايى بفرماييد.
نماد کاربر
AmirArsalaan
 
پست‌ها : 183
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2010, 17:29

قبلیبعدی


بازگشت به آیپاد، آیفون، آیپد، آیتیونز و آیکلاد


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 6 مهمان