انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

گارانتی اپل

بخش فنون تشخیص مشکل، تعمیر و نگهداری

گارانتی اپل

پستتوسط Ilia » 18 ژوئن 2011, 00:00

این داستان دیروز اتفاق افتاده:

پسر همکار من که دانشجوی دانشگاه است، یک لیوان آبجو از دستش ول شده روی مکبوک پروی ۱۵ اینچی‌اش که سه سال پیش آنرا خریده بود. از جایی که مایعات چندان با مادربورد میانهٔ خوبی ندارند، کامپیوتر از کار افتاد و از روشن شدن امتناع کرد و همچنان میکند.

پسر این همکار من هم از قرار جزو اکثریت مردم است که فکر میکنند این قبیل اتفاقات فقط برای دیگران می‌افتد و از پروژه‌های دانشگاهش هیچ بک‌آپی نداشته است. هراسان کامپیوتر را به فروشگاه اپل میبرند. کامپیوتر یکماه از گارانتی اضافی سه سالش هنوز مانده بوده ولی خودشان میگویند که ما میدانیم که ریختن مایعات گارانتی را باطل میکند و فقط میخواهیم ببینیم که آیا شما میتوانید کمک کنید که ما محتویات هارد درایو و پروژه‌های دانشگاهیمان را از کامپیوتر کپی کنیم.

کسی که مسئول رسیدگی به این مورد بوده، بعد از تصدیق اینکه آبجو گارانتی را باطل میکند، کامپیوتر را میبرد و چک میکند و می‌آید و میگوید که خوشبختانه هارد سالم است. و ما در مورد شما استثنأ قائل میشویم و کامپیوتر شما را با یک نو، مجانی تعویض میکنیم!

فایل‌هایشان را هم ریکاور کرده‌اند و امروز هم قرار است که بروند و کامپیوتر جدیدشان را تحویل بگیرند.

به این میگویند شانس…

ایلیا

--------
پانویس:
قصد من از این نوشته سوزاندن دل شما که احتمالا از خدمات بعد از فروش اپل محروم هستید نبود. فقط خواستم که داستان را که برای من هم باورنکردنی بود به شما هم گفته باشم.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: گارانتی اپل

پستتوسط pooriya.kh » 18 ژوئن 2011, 00:16

به این میگن انسانیت ! نمیخوام بی احترامی کنم (منظورم خودمه ) ما ایرانیا (منظورم خودمه ) واقعا فقط ادعا داریم !
دکتر علی شریعتی : در آنجا(غرب) نشانه های اسلام زیاد بود ولی مسلمانی نبود ، در اینجا (ایران) مسلمان زیاد است ولی نشانه ای از اسلام نیست!!!
یا علی
pooriya.kh
 
پست‌ها : 530
تاریخ عضویت: 21 مه 2009, 18:06
محل سکونت: Tehran

Re: گارانتی اپل

پستتوسط AliGhz » 18 ژوئن 2011, 09:55

ممنون ایلیا جان به‌خاطر به‌اشتراک گذاشتن این داستان واقعیِ الهام‌بخش. جمله‌های دیگری هم خواستم بنویسم ولی دیدم همین اولی حق مطلب را ادا می‌کند.
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

Re: گارانتی اپل

پستتوسط nchshm » 13 مه 2012, 16:08

دوستان من هم از گارانتی اپل در ایران واستون بگم که امروز اتفاق افتاد:
گارانتی نوت بوک من1ماه تعویض بی قید وشرط!!!!!! و 1 سال سخت افزار و 2 سال نرم افزار هست.
حالا جالبه که بدونید شرکت الماس باتری - اداپتور و ال سی دی رو به هیچ وجه گارانتی نمیکنه. یعنی از این با وجدان ها و ... نوت بوک خریدم میبینم یکی از پیکسل های ال سی دی خراب هست - اما به هیچ وجه قبول نمیکنند - میگن شامل گارانتی نمیشه - باتری - آداپتور هم که روی سایتشون نوشته.
الان هم تماس گرفتم واسه برداشتن رمز EFI - مثل اینکه گارانتی نرم افزاری هم دروغی زیبا برای فروش بوده. چون فرمدند 70000 تومان جهت برداشتن رمز ای اف ای میگیرند - تازه میگن چند روز بیار بگذار ببینیم میشه یا نمیشه!
خیلی جالبه درسته؟ جالب تر اینه که حتی نوت بوک ایسوس در ایران تمامی قطعات رو گارانتی میکنه!!!
من هم گفتم شرکت اپل هر چقدر ازم بگیره واسم مهم نیست ولی این بی سوادها که فقط متاسفانه .... بلد هستند 1 ریال هم بهشون نمیدهم.
نوت بوک رو فرستادم نمایندگی اپل - امارات دیگه هر چه پیش آید خوش آید.
nchshm
 
پست‌ها : 11
تاریخ عضویت: 08 مه 2012, 23:44

Re: گارانتی اپل

پستتوسط nasraa » 13 مه 2012, 17:07

داشتن یا نداشتن سواد مهم نیست بلکه جهت فکر مهم است . اینگونه فروشگاهها در ایران که بهتر است آنها را نام هم نبریم فقط به سود بردن فکر می کنند برای همین هم از آنها فقط خاطره هایی خشن بر جای می ماند هر چند که ظاهر مغازه هایشان خوشگل است. اما از بحث فروشگاه ها که بگذریم ، درست است که شرکت هایی مثل اپل به سود مالی توجه فراوانی دارند ولی اصل اول فکری آنها نیست. آنها آموخته اند که با نو آوری و بر جای گذاشتن خاطرات خوب ، سود مالی آنها هم بیشتر می شود.
نماد کاربر
nasraa
 
پست‌ها : 427
تاریخ عضویت: 02 ژانویه 2010, 22:33
محل سکونت: تهران

Re: گارانتی اپل

پستتوسط nchshm » 13 مه 2012, 19:08

درست میفرمایید - اما من که تجربه این اتفاق رو دارم چند نفر دیگه رو آگاه نکنم - اون موقع اونها هم به اشتباه من دچار میشوند - چرا باید برای محصولی که در واقع هیچ گونه گارانتی در ایران ندارد پول اضافه بدیم؟؟
اتفاقا بهتر هست که اطلاع رسانی کنیم و در عوض از فروشگاههایی خرید کنیم که دروغ نمیگویند - یا کمتر اغراق میکنند. یا از شرکت هایی که شاید 50% به گفته های خود در گارنتی پایبند باشند. من خاطره خوب گارانتی دل در ایران را هنوز به یاد دارم.
ضمنا فروگاهی که من از آن خرید کردم در پایتخت - هیچ قصوری انجام نداد - این معضل فقط مربوط به گارانتی است!
nchshm
 
پست‌ها : 11
تاریخ عضویت: 08 مه 2012, 23:44

Re: گارانتی اپل

پستتوسط Pooria Azimi » 13 مه 2012, 20:21

یکی از دوستان من از نقش تجربهٔ خوبی داشته. مشکل سخت‌افزاری براش پیش اومد، لپتاپ رو فرستادند دوبی و بعد آمریکا و مادربورد و سی‌پی‌یو و هاردش رو تعویض کردند و بعد از ۴۰ روز بهش دادند. بدون این‌که این دوستم هزینه‌ای بده. فکر کنم حدوداً ۲۰۰ تومن هزینهٔ اضافه بابت گارانتی‌ش داده بود.
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: گارانتی اپل

پستتوسط nchshm » 13 مه 2012, 23:59

پوریا جان چه عیبی داره که وقتی داریم 2 میلیون یا بیشتر هزینه میکنیم 10 درصد به عنوان گارانتی بیشتر بدیم - اما باید به شرکتی بدیم مثل نقش که از خدمات و گارانتی اون مطمئن باشیم.
ممنون
nchshm
 
پست‌ها : 11
تاریخ عضویت: 08 مه 2012, 23:44

Re: گارانتی اپل

پستتوسط nchshm » 16 مه 2012, 23:08

جالبه بدونید که در دبی هم از انجام هر گونه خدماتی پرهیز کردند و گفتند ما فقط و فقط به گارانتی الشرف خدمات میدهیم!
حالا من موندم ویک تیکه بورد!!!
nchshm
 
پست‌ها : 11
تاریخ عضویت: 08 مه 2012, 23:44

پاسخ: گارانتی اپل

پستتوسط Payman.Rad » 04 نوامبر 2015, 22:50

سلام
من حدود ۵ ماه از مک‌بوکم دور بودم و وقتی برگشتم با صحنه‌ای که در عکس‌ها می‌بینید مواجه شدم! ترک‌پد از جاش در اومده که نمی‌دونم دلیلش چیه؟! آیا گرمای هوای اتاق در تابستان (جنوب ایران) می‌تونه باعث چنین چیزی شود؟ قصدم از طرح این سؤال و مشکل اینه که آیا ممکنه نمایندگی اپل (مسلماً خارج از ایران منظورمه) اینو بپذیره و جهت تعمیرش بصورت رایگان اقدام کنه؟ چون دوره‌ی گارانتیش خیلی وقته که تموم شده.
شاید بد نباشه همینجا تجربه‌ای رو که با آیفون 5 ام داشتم تعریف کنم. حدود دو ماه پیش متوجه شدم که گوشه‌ی صفحه‌ی آیفونم کمی بلند شده. فکر کردم چون چند مرتبه‌ای از دستم افتاده این مشکل براش پیش اومده. خلاصه اینکه تصمیم داشتم خودم دست‌بکار بشم و یه جوری سر و ته قضیه رو هم بیارم که در آخرین لحظات منصرف شدم و گفتم بهتره ببرمش اپل‌استور و یه پرس و جویی بکنم. با توجه به اینکه حدود دو سال از گارانتیش می‌گذشت خیلی رغبتی به انجام تعمیرش نداشتم. خلاصه اینکه پس از مراجعه، کارشناس مربوطه گفت این اشکال از باتری بوده که اینجوری شده و چون تعمیرش به صلاح نیست و ممکنه بعد از تعمیر حتی انفجار! بوجود بیاد بنابراین یه دونه گوشی نو بهت می‌دیم!
حالا علت اون سؤال بالا هم در حقیقت چنین امیدی‌ست که به لطف اپل دارم بلکه مجدداً شامل حالم بشه :) آیا کسی از دوستان قبلاً با چنین مشکلی مواجه شده و تجربه‌ای داره؟
سپاس

IMG_6006.JPG

IMG_6008.JPG
پیمان
Payman.Rad
 
پست‌ها : 93
تاریخ عضویت: 19 آوریل 2010, 18:44

پاسخ: گارانتی اپل

پستتوسط Ilia » 05 نوامبر 2015, 00:23

اینهم احتمالا باتریه که اون زیر باد کرده. اگه دستت به اپل استور میرسه که سنگ مفت گنجشک مفت. اما قانونا نه.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: گارانتی اپل

پستتوسط iSam » 05 نوامبر 2015, 22:12

البته کدام کشور هم ببری مهمه. در کشورهای اروپایی معمولا کارت را راحت راه می اندازند و یا پولی نمی گیرند و یا یک پول سرویس می گیرند. اگر جایی بهت آیفون نو مجانی داده، قاعدتا باید اینو هم تعمیر یا تعویض کنه. بقول ایلیا سنگ مفت ولی گنجشک مفت نیست ها، جان با ارزشی دارد! هاها!
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria



بازگشت به تعمیر و نگهداری


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 3 مهمان