انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

بحث پیرامون چگونگی اتصال کامپیوترها، ایجاد شبکه و اینترنت

کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط meim007 » 08 ژوئیه 2011, 03:50

من گاهی زیاد از اینترنت استفاده می‌کنم. زمانی که در پی چیزی هستم صفحه همزمان زیاد باز می‌کنم ولی این باعث می‌شه که سفری خیلی رم و گاه سی.پی.یو اشغال کند تا آنجای که لپتاپم شروع میکند به داغ کردن و فنش به شدت کار میکند مجبور می شوم برخی از صفحه هام را ببندم(که این حالگیری هست). فایرفاکس هم تا آنجای که امتحان کردم همینگونه هست(البته کمی بهتر) آیا کروم یا اوپرا در این موارد بهتر هستند یا نه؟

راستی یک اشکال دیگر سفری زمانی هست که می‌خواهی PDF را باز کنی وقتی دارد دانلود می‌کند به شدت رم و سی.پی.یو را اشغال می‌کند و درجه حرارت لپتاپ را می‌برد بالا(حتا اگر تنها همان فایل را بخواهی با سفری باز کنی). من از سفری خوشم میاد ولی این کاراش دیگر دارد کفری میکند آدم را . همچنین یک بدی سفری این هست که وقتی که می‌خواهی از صفحه ای متنی را در اینترنت سرچ کنی وقتی کلید راست میکنی تنها گذینه‌ی این را دارد که سرچ را در همان صفحه انجام بدهد (در تپ جدیدی سرچ نمی‌کند) افزوده ای هست که این گذینه را اضافه کند؟
meim007
 
پست‌ها : 76
تاریخ عضویت: 01 دسامبر 2010, 04:24

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط Nyaiesh » 08 ژوئیه 2011, 12:25

الان رقابتی که میان مرورگرهاست سرعت بارگذاری است و آن‌ها بیش از گذشته به قدرت دستگاه نیاز دارند دوم. این موضوع فقط به مرورگر مربوط نیست بلکه صفحه‌هایی که باز می شوند مهم‌ترند مثلا با چه زبانی نوشته شده‌اند یا چه نوع اطلاعاتی(فیلم،متن،عکس) در آن‌ها ذخیره شده است که به همان نسبت به قدرت دستگاه شما نیاز دارند و مرورگر یک واسطه است.
من از سافاری راضی‌ام و تابه‌حال با مشکل شما روبه‌رو نشدم.
خدایا کیهان و زمین و نوترون در طواف و ما در خواب
نماد کاربر
Nyaiesh
 
پست‌ها : 357
تاریخ عضویت: 09 نوامبر 2009, 15:38

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط Pooria Azimi » 08 ژوئیه 2011, 13:36

نیاز به افزونه‌ای نیست؛ راست کلیک کنید، کلید کامند رو پایین نگه دارید و روی Search with Google کلیک کنید.

آیا Adobe Reader یا پلاگین دیگه‌ای برای مشاهدهٔ PDF رو نصب دارید؟ چون حقیقتاً من تا بحال مطلقاً «هیچ» مشکلی در هنگام مشاهدهٔ PDF بصورت inline (اگر بشه اسمش رو این گذاشت!) با سافاری نداشته‌م. و من «خیلی» PDF می‌بینم... در حالی که فایرفاکس برای من ساعتها طول می‌کشه تا PDF رو مثل آدم نشون بده، و در کل هم خودش خیلی خیلی کندتره (من فایرفاکس ۵ رو دانلود نکرده‌م). کروم خوبه، اما از قسمت دانلودش بیزارم و به‌نظرم به‌خوبی سافاری برای کار با ترک‌پد درست نشده، برای همین، من به‌ندرت از کروم استفاده می‌کنم و نمی‌تونم در موردش نظر خاصی بدم، اما هر دوی سافاری و کروم، برنامه‌های سبک‌تری هستند و خیلی از فایرفاکس کمتر رم اشغال می‌کنند (این تجربهٔ منه - و من در سافاری History دو سال براوز وبم هست که حذفش هم نکرده‌م!).

به‌نظرم، Glims رو هم نصب کنید؛ گزینه‌های خوبی برای شخصی‌سازی سافاری داره که زندگی رو راحت‌تر می‌کنه:
http://www.machangout.com/


----

یک نکته‌ای هم که در این انجمن در مورد براوزرها خیلی مشاهده کرده‌ایم، تفاوت بین تجربیات کاربرانه. برای من سرعت سافاری عالیه، کروم خوبه و فایرفاکس افتضاح. برای بعضی‌ها فایرفاکس سریعه، اما سافاری کُنده! هنوز دلیل این رخداد رو نفهمیده‌م، فقط خواستم بگم اگر دیدید بین تجربهٔ من و شما یا کس دیگه‌ای تفاوت ۱۸۰ درجه‌ای وجود داره، دلیلش چیه...
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط meim007 » 08 ژوئیه 2011, 14:43

من آکروباد را نصب دارم(برای ویرایش احتیاجش دارم). من هم زیاد مقاله PDF می‌خونم. از سافاری هم خوشم میاد(از فرمش بیشتر) ولی این مشکل را دارم: تا همه مقاله را دانلود نکنه نشون نمیده و در حین دانلود شدیدا دما را میبرد بالا، ابتدا فکر میکردم گیر میکند ولی بعد دیدم نه!(ورژن سافاری من 5.0.5 است) با کروم این مشکل را ندارم و خوبی دیگرش این هست که مقاله را از همان ابتدا صفحه به صفحه نشان میدهد.

بعد این سوال را می‌خوام بدانم که آیا اگر برنامه های زیادی روی دستگاه نصب کنیم باعث کندی دستگاه می‌شود و رم را اشغال میکند، حتا اگر ران/اجرا نباشند و از استارت آپ پاکشان کنیم؟ اگر اینگونه نیست اشکالی ندارد که چند مرورگر باهم داشته باشیم؟(به غیر از اینکه گاه برخی برنامه ها را می‌خواهیم، ولی اگر باعث کندی بشود بهتر هست پاکشان کنیم و باز دوباره نصبشان کنیم، البته خیلی از برنامه ها به خوبی پاک نمی‌شند، مثلا تنظیماتشان باقی می‌موند)

در کل کتابی هست یا آدرسی را می‌شناسید که ساختار مک را توضیح داده باشد(مثلا برنامه ها کجا نصب می‌شود و تنظیماتشان کجا ذخیره می‌شود و معمولا چه برنامه های ران هستند و بطور عادی چقدر رم مصرف میکنند و چیزهای از این دست و بتوانم هر وقت خواستیم کمتر باتری مصرف کند آنها را حذف یا کنترل کنیم) که اگر جایی مشکلی پیدا کردیم(کند شد یا برنامه ای جلوی چیزی را گرفت یا چیزی که ران هست آیا برنامه جانبی هست یا برنامه خود مک) و بتوانیم حلش کنیم یا بدونیم علتش چی هست . چون نمیخوام سر مشکلی مجبور بشم سیستم عامل را دوباره نصب کنم.
در همین مورد که سافاری داغ می‌کند یا رم زیاد اشغال می‌کند ببینم براچی یا چقدر معمولا باید اشغال کند(امروز اوپرا را نصب کردم انقدر رم اشغال نمی‌کند کروم هم همینطور) ولی سافاری زود به ۲۰۰ مگ میرسد(بویژه فایرفاکس که حتا تنها با باز کردنش بدون رفتن به سایتی۱۳۰مگ میشه).

و ممنون از برنامه که قرار دادید البته من خیلی از این کارها را با تاچ‌پد انجام میدهم با کمک برنامه Jitouch ولی این را نتوانستم با آن تعریف کنم!(این برنامه اگر باعث کندی بیشتر نشود حتما نصب میکنم)
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط meim007 در 08 ژوئیه 2011, 15:36.
meim007
 
پست‌ها : 76
تاریخ عضویت: 01 دسامبر 2010, 04:24

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط meim007 » 08 ژوئیه 2011, 15:35

رضا من صفحه های یکسانی را با مرورگرهای مختلف تست کردم رم زیاد می‌گیرد. یک بار تنها مرورگرات را باز کنید(بدون لود کردن صفحه ای) بگوید چقدر رم می‌خورد من امتحان کرد برای من سافاری ۸۰-۹۰ مگ فایرفاکس ۱۲۰-۱۳۰ مگ اوپرا ۶۰-۷۰ و کروم ۵۰-۶۰ تا رم می‌خورد بدون اینکه صفحه ای را لود کنم(تنها مرورگر را باز میکنم) وقتی صفجه های زیادی را باز مکینم کروم و اوپرا کمتر سی.پی.یو و رم می‌خورد.
meim007
 
پست‌ها : 76
تاریخ عضویت: 01 دسامبر 2010, 04:24

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط Ilia » 08 ژوئیه 2011, 17:09

رم كامپيوترت را زياد كن، صفحاتى كه لازم ندارى را ببند، PDF ها را با دكمه راست ماوس داونلود كن.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط Pooria Azimi » 08 ژوئیه 2011, 17:19

[نمایش]
و ممنون از برنامه که قرار دادید البته من خیلی از این کارها را با تاچ‌پد انجام میدهم با کمک برنامه Jitouch ولی «این» را نتوانستم با آن تعریف کنم!(این برنامه اگر باعث کندی بیشتر نشود حتما نصب میکنم)


نه، باعث کندیِ «بیشتر» نمی‌شه.

در مورد «این»، درست متوجه نشدم منظورتون چیه! اگر منظورتون سرچ کردن در تب جدیده، در ابتدای پاسخی که دادم روشش رو گفتم. در فایرفاکس، سافاری، کروم، فایندر و خیلی برنامه‌های دیگه، اگر کامند رو نگه دارید و روی لینکی کلیک کنید (یا در مورد فایندر، روی آیتمی در سایدبار کلیک، یا روی فولدری دابل‌کلیک کنید)، اون آیتم در تب (یا پنجرهٔ) جدیدی باز می‌شه.

شما ادوبی‌ریدر رو نصب دارید. تقصیر سافاری نیست که درست PDF ـها رو نشون نمی‌ده. اگر اشتباه نکنم، الآن به‌جای PDF Reader پیش‌فرض، سافاری پلاگینِ ساخت ادوبی رو برای نمایش PDF ـهاش استفاده می‌کنه. من ادوبی ریدر رو ندارم (و به‌شدت هم ازش بدم می‌آد)، اما مطمئنم باید گزینه‌ای باشه که بتونید از پلاگینِ پیش‌فرض‌بودن درش بیارید. ببینید در
~/Library/Internet Plug-ins

یا
Macintosh HD/Library/Internet Plug-ins

اسمش رو می‌بینید یا نه. اگر هست، موقتاً از اون‌جا خارجش کنید و یک بار سافاری رو ببندید و دوباره باز کنید (شاید نیاز به ریست سیستم هم باشه؛ درست مطمئن نیستم). ببینید PDF ـها رو بهتر نشون می‌ده یا نه. البته نمایش صفحه-به-صفحه رو در هر حال نخواهد داشت، اما حداقل بدون داغ کردن PDF رو نشون می‌ده! (نمی‌دونم چرا همهٔ مخلوقات Adobe باعث داغ شدن مکینتاش می‌شن!!!)
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط meim007 » 08 ژوئیه 2011, 18:44

ممنون درست شد دستت درد نکنه
ببخشید که در پست قبلی نا مفهوم نوشتم(کمی دورو برم شلوغ بود) منظورم این هست که با آن برنامه می‌شه تنها با تاچ‌پد(یا موس هوشمند) لینک جدید را در تب جدید یا ویندوز جدید باز کرد یا تب ها را تغییر داد یا تبها را یا خود برنامه را ببندی یا حتا صفحه را سیو کنی(تقریبا همه چیز را تعریف کرد که تنها با تاچ‌پد یا موس هوشمند/مجیک انجام داد، خیلی کارها راحت میکند) مثلا یه امکانی که می‌شه انجام داد(که زیاد من بهش احتیاج پیدا میکنم مخصوصا در فیس بوک) این هست که در تمام مورورگرها با سه انگشت وقتی به بالا یا پاین می‌کشی صفحه به قسمت بالا یا قسمت پاین انتقال پیدا میکنه (کار دان‌پیچ و آپ‌پیچ را انجام میده) که این امکان بدون این برنامه فقط در فایرفاکس کار میکند.

آیا لینکی یا کتابی می‌شناسی که بشه مک را بهتر شناخت و توضیح بدهد ساختارش چطوری هست و برنامه ها کجا نصب می‌شند؟ بویژه اینکه در حالت عادی چه برنامه های در یوزر یا سرور لود هستند(بدون هیچ برنامه‌ی جانبی)
meim007
 
پست‌ها : 76
تاریخ عضویت: 01 دسامبر 2010, 04:24

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط meim007 » 08 ژوئیه 2011, 18:56

Ilia این کارها را الان نمی‌خوام کنم(۶ ماه نمیشه مک بوک پرو را گرفتم، بعد وقتی پی.دی.اف زیاد ببینی آنگونه نگاه کرده زیاد جالب نیست و برخی وقتها هم می‌خوام صفحه ها هم زمان داشته باشم). همچنین می‌خوام برنامه ها را هم یاد بگیرم کنترل کنم.

راستی وقتی هیستوری را در سافاری به صورت ۳بعدی نگاه میکنم دمای دستگاه بالا میره این طبیعی هست؟
meim007
 
پست‌ها : 76
تاریخ عضویت: 01 دسامبر 2010, 04:24

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط Ilia » 08 ژوئیه 2011, 20:54

چقدر رم داری؟ اگر دو گیگ است حداقل چهار و اگر میتوانی هشت گیگش کن. پولی که برای رم خرج میکنی جای دور نمیرود.

فلش و انیمیشن gif ها بسیار به براوزرها فشار می‌آورند. فلش را مکرر در ایرماگ توضیح داده‌ایم که چطور باید مهارش کرد. اگر ایرماگ را جستجو کنی پیدا میکنی. متاسفانه برای سفاری آپشنی برای مهار انیمیشن‌ گیف‌ها من پیدا نکردم اما در خیلی از براوزرها میشود آنها را از کار انداخت.

سفاری همانطور که گفتی تا فایلی را داونلود نکند نمایشش نمیدهد، همین داستان برای انیمیشن‌های گیف خیلی اذیت کننده است. ماشالا سایت‌های ایرانی هم که عاشق هم فلش هستند و هم انیمیشن گیف.

منهم از پلاگین ادوب در براوزر بسیار بدم می‌آید و آنرا نصب نمیکنم. و راستش ترجیح میدهم که PDFها را اول داونلود و بعد نگاه کنم. اما از طرف دیگر احتمالا هم سرعت اینترنت و هم صبرم از شما بیشتر است.

تمام صفحات اینترنت را وقتی در سفاری میبینی، بصورت یک تصویر بزرگ در هاردت ضبط میشوند. وقتی آن history را میبینی، در حقیقت این عکس‌ها هستند که جلویت رژه میروند. خواندن و نمایش این همه عکس پشت سر هم کار سنگینیست و بایستی دمای کامپیوترت بالاتر برود.

برای رفتن به انتها و ابتدای صفحه در سفاری، اگر از کیبورد بخواهی استفاده کنی، دکمهٔ home و end این کار را میکنند. Space یک صفحه پایین میبرد، Shft+Space یک صفحه بالا. کامند + کلیک، لینک را در تب جدید باز میکند. با Contol+Tab میشود از یک تب به تب دیگر پرید. شیفت را هم اگر با آنها فشار بدهید برعکس میرود. کار با شورتکات‌های کیبورد برای من سریعتر از جستچرهاست.

در میان براوزرها، احتمالا اپرا قابل تغییرترین آنهاست. فایرفاکس از چند وقت پیش به این طرف زمین تا آسمان با گذشته‌اش فرق کرده و کلی بهتر شده. کروم بسیار عالی ولی کی نچسب است. راستش سفاری از همه بیشتر به من میچسبد. داشتن براوزرهای متعدد هیچ مشکلی نیست. این بسیار عالیست که شما میخواهید که زیر و بم آنها را یاد بگیرید.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط abdol » 08 ژوئیه 2011, 22:15

۱- کروم
۲- اپرا
۳- فایر فاکس
۴- مابقی بجز سافاری
در نهایت اگر هیچ گزینه ای نداشتید سافاری.

نظر شخص من: فایرفاکس و کروم رو ترجیح می دم.

چطور متوجه بشید؟ که کدام کمتر رم و سی پی یو مصرف می کند؟
از Activity Monitor هر کدوم رو باز کنید ببینید کدوم رم و سی پی یو کمتری دارد. سافاری از همه بیشتر CPU مصرف میکنه و تقریبا هیچگاه idle نیست و کروم از همه کمتر.
نیازی به ارتقا رم نیست و شما برای خواندن ۴ تا صفحه هیچ لزومی ندارد که صدها هزار تومان خرج کنید.
safari از لحاظ پشتیبانی از تکنولوژی وب بسیار بسیار عقب تر از کروم و فایر فاکس است. کروم بسیار بهینه است اما در برخی موارد اشکالاتی داره که من فایرفاکس رو فعلا به اون ترجیح میدم مثال ساده: از لحاظ امنیتی.

برای فایر فاکس ۴ و ۵ می توانید از این افزونه استفاده کنید:
http://www.schubert-it.com/pluginpdf/
تا فایلهای pdf رو در داخل فایر فاکس رو بسیار سریع ببینید.

دیدم برخی پاسخها در حاشیه هست دلم سوخت. دوستان اینجا نسبت به محصولات اپل تعصب بی مورد دارند. برای مثال براوزر خودتون رو با این چک کنید:
http://html5test.com/
و می فهمید که سافاری در این زمینه از همه عقب مانده هر چند که خود اپل html5 رو کشید وسط. خیلی چیزهای دیگه هم هست که بنده حال و حوصله اش را ندارم مطرح کنم.

در کل اگر با یک چیزی حال نمی کنید بحث اون جدا است و باید به فکر حال کردن با اونچه که فعلا موجود است باشید.
آخرین ویرایش توسط Ali.Rastegar on 04 سپتامبر 2011, 20:07, ویرایش شده در 2.
دلیل: برگرداندن متن اصلی عبدل پیش از آنکه با دشنام جایگزینش کند.
abdol
Banned
 
پست‌ها : 686
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2009, 13:34

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط Ilia » 08 ژوئیه 2011, 23:00

ميدانستم كه اگر بحث شيرين فايرفاكس و سفارى باشه، عبدل عزيز پست خواهد زد! اين بحث هميشه يك پاى ثابتش عبدل بوده.

من هم با ايشان از اين نظر موافقم كه آخرش بايد به آدم بچسبه.

رم را هم من به تجربه ميگويم. شما مطمئنم كه وقتى ميرويد روى اينترنت، فقط براوزر تنها را باز نميكنيد. حتما چند برنامه بزرگ ديگر هم باز هستند. فرقش را وقتى نصبش كرديد خواهيد ديد. وگرنه شصت مگ بالا و پايين در براوزرها فرق چندانى ندارد. هر چند كه در اين مورد فايرفاكس از همه اوضاعش حداقل تا نسخه اخيرش بدتر بود.

حالا كه عبدل ما را لو داد كه به هر چه اپل ميسازد تعصب بيهوده داريم، منهم اين بنظرم آمده كه عبدل هم برعكس همين تعصب را در اين مورد دارد. یعنی اینكه ثابت كند كه هر چه اپل ميسازد بدتر از مشابهاتش است. ؛-)

عبدل جان اميدوارم كه بهت بر نخورد.

ايليا 
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط meim007 » 09 ژوئیه 2011, 04:39

ایلیا با یک دست همه کارها را کنی آن هم دستت حرکت نکنه تنها انگشتانت حرکت کنه به نظر من راحت و سریع تر هست.
من مک بوک پرو ۳۷۳ دارم که رم ام ۴گیگ هست، بیشتر برای این می‌خوام که درمورد برنامه ها از این نظر بدانم و کنترل کنم(که هر وقت خواستم که باتری کمتر مصرف شود بتوانم کنترل یا حذف یا جای گذین کنم این برنامه ها را) گاهی هم همانی که چندین صفحه را باز می‌کنم، دمای دستگاه بالا میر گونه ای که فن سرعتش بالا می‌ره، برای همین می‌خوام ببینم در این موارد کدام بروزر بهتر هست که باهاش کار کنم(ما که نه صاحب نه کارمند اپل یا شرکت دیگری هستیم نه با این یا خلافش نون درمیاریم که برامان فرق بکنه کدام را استفاده کنیم).

راستی این را نگفتید که نصب کردن اپلیکیشن(در حالت کلی) باعث می‌شه دستگاه کند بشه یا نه حتا اگر ران نباشه؟ یا به مانند یک فایل هست که تنها ذخیرش کرده ای(در این مورد لینکی ندارید؟). و همچنین چه برنامه های در حالت عادی باید باز باشند (در یوزر و سرور که تو اکتیو مانیتور می‌بینیم شان یا حتا نمی‌بینم شان)؟

عبدل ممنون از توضیحاتت تا حدی با Activity Monitor کار می‌کنم. فایرفاکس هم رم زیاد می‌خوره حتا بیشتر از سافاری من فایرفاکس ۵ را دارم ولی از این که تو ویندوز باهاش کار میکردم و اینکه راحتر می‌شه پروکسیش را تغییر داد(برای سافاری و کروم پرکسی کل سیستم را باید تغییر بدیم که زیاد جالب نیست) و همچنین خیلی از سایتهای ایرانی(شاید چون ایرانی نوشت شان و انگار فقط بروزرهای معروف ویندوز را می‌شناختند) با بروز سافاری مشکل دارند(خیلی از موسسات آموزشی و اداری و حتا ایرانسل در قسمتی که می‌خواهی تیک بزنی یا فرمی را نگاه یا پر کنی، بیشتر باتوما اسکولرها). ایرانسل که گاه به گاه سریع از سایتش آن لود میشه.
meim007
 
پست‌ها : 76
تاریخ عضویت: 01 دسامبر 2010, 04:24

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط Ilia » 09 ژوئیه 2011, 05:29

بسته به اپلیکیشنش داره. اگر چیزی را روی سیستم باز کنه که دائم باز باشه، بله بالاخره از سیستم کار میکشه. خیلی از برنامه‌های ادوب مثلا از این قماش اضافات زیاد دارند. بعضی‌ها هم طبیعتشان است که روی سیستم سوار بشوند، مثل برنامه‌هایی که به کامپیوتر قابلیت اضافه‌ای میدهند. اما برنامه‌هایی که از این دست نیستند و چیزی را سر کامپیوتر سوار نمیکنند، عموما مشکل چندانی هم درست نمیکنند. اما اگر مثل من محتاط باشید، سعی میکنید که هر چیزی را که سر راهتان رسید نصب نکنید. مثل هله هوله خوردن زیاد، ممکن است با هم نسازند یا ایجاد دلدرد کنند.

لینک راستش من ندارم.

چهار گیگ برای کار معمولی مسلما کافیست.

همهٔ براوزرها بنظر من هر کدامشان در یک قسمتهایی ضعف و در یک جاهایی قوت دارند اما هیچکدامشان کامل نیستند. هر کدام که کارت را بهتر راه می‌اندازد از آن استفاده کن.

آن سایت‌هایی که شدیدا به کامپیوترت فشار وارد می‌آورد را دقت کن که چه بار میکنند. سعی کن آنرا پیدا کنی.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: کدام مرورگر اینترنتی اشغال رم و سی.پی.یو کمتری دارد؟

پستتوسط ehs.ehsan » 09 ژوئیه 2011, 15:07

میزان استفاده از cpu در سافاری قطعا کمتر از بقیه است. این موضوع را از میزان مصرف باطری می‌توان دریافت. در مقایسه‌ای مشابه در یک روز کاری با مک بوک پرو ۷۲۳ و البته بدون مشاهده سایت‌های فلش، سافاری ۶.۴۵ تا ۷ ساعت، کروم ۴.۴۵ تا ۵ ساعت و فایرفاکس نهایتا ۴.۵ ساعت شارژ نگه میدارند. البته سافاری رم بیشتری نسبت به کروم مصرف می‌کند.
احسان
نماد کاربر
ehs.ehsan
 
پست‌ها : 240
تاریخ عضویت: 21 آوریل 2011, 00:34

بعدی


بازگشت به اینترنت و شبکه‌سازی


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 1 مهمان