قبلش یه چیزی میگم که کلیه... منظورم با شما نیست. ولی فکر میکنم قرار بود توی ایرماگ مستقیما از اسم فروشگاه یا تبلیغات برای اون صحبت نشه. نمیگم شما دارید اینکار رو میکنید ولی من اسم جایی رو که فکر میکردم خوبه، به اون دوستمون پ.خ. کردم. اما الان که گفتید فقط محض اطلاع میگم: من بهار ۸۸ یک MacBook Pro رو به همون روشی که گفتم (سفارشی کردن) خریدم. ۳۲۰۰ دلار بود که تو ایران ۳۶۰۰ پام دراومد. بهار امسال در طی یک اتفاق نامعلوم logicboardاش سوخت. بردمش پیش همین آقایی که شما گفتید. همین آقایی که در ایران افسانههایی راجع بهش ساخته شده. همین آقایی که فکر میکنه نمایندهی اپله در ایران و به اسم سرویس خوب و پشتیبانی نرمافزار دلار رو به قیمت یورو یا پوند حساب میکنه. آقا ایلیا شما هم اینو بخون چون در جریان مشکل من بودی. مثلا برنامهی final cut studio رو (کرک شده) به قیمت ۱۵۰۰۰۰ به مشتری بدبخت میفروشن. گفت ۳ روزه تا یک هفته درستش میکنه.کار نداریم... همین رو بدون بعد از ۸ ماه که به تحقیرآمیزترین شکلها با من برخورد کردن، گفتن که دستگاهت درست نمیشه...! و اگر بخوای ۲۰۰ هزار تومن میخریمش همین چند روز پیش تو پایتخت فقط باتریشو برام فروختن ۱۵۰ هزار تومن... اینو نمیگم که شما رو ناراحت کنم، نه... میگم که توی ایران گارانتی مطمئن به ندرت گیر میاد. پس بهتره آدم پول الکی بابتش نده!
اما Apple Care چیه؟ هر کدوم ار محصولات اپل، معمولا تا یه مدت مشخص گارانتی نرمافزار و سختافزار و یه مدت کمتر پشتیبانی تلفنی دارن. که مثلا برای MacBook Pro میشه ۱ سال گارانتی و ۹۰ روز پشتیبانی تلفنی. شما میتونین با پرداخت یه هزینهی مشخصی براساس مدل و نسل دستگاه، گارانتی و پشتیبانی تلفنیتون رو تا ۳ سال افزایش بدید. ولی تا زمانی میتونین این کار رو بکنید که هنوز دستگاهتون تحت گارانتی اولیهی اپل باشه. برای کسایی که توی ایران هستن، امکان خیلی خوبیه که گارانتی طولانی داشته باشن. مخصوصا اگه دستگاهشون گرون باشه.