انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

مشکل با فلش

درمورد نرم‌افزارهای کاربردی مکینتاش

مشکل با فلش

پستتوسط .SorousH. » 16 ژوئن 2010, 23:32

salam be hame.... ye flash daram va az moghei ke imac o gereftamo behesh vasl kardam faghat mac mishnasatesh va computeraye dige(pc) ono nemishnasan ya inke mishnasan vali hajme flasho nahayat ta 2mb mikone. nemidunin moshkel chie? bebakhshid ke latin neveshtam!
نماد کاربر
.SorousH.
 
پست‌ها : 467
تاریخ عضویت: 24 مه 2010, 02:47
محل سکونت: شــیراز

Re: مشکل با فلش

پستتوسط m.mosavi » 16 ژوئن 2010, 23:37

1
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط m.mosavi در 21 ژوئن 2010, 19:39.
m.mosavi
 
پست‌ها : 9
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2010, 19:50

Re: مشکل با فلش

پستتوسط Pooria Azimi » 17 ژوئن 2010, 05:41

هر گاه دسترسی به کیبورد فارسی برایتون مقدر نبود، لطفاً از http://www.behnevis.com استفاده کنید. بقیه رو نمی دونم، اما حداقل برای من که شکنجه ای بالاتر از خوندن فینگلیش نیست. و اگر روزی اس ام اسی به دستم برسه که موضوع مرگ و زندگی باشه، اما به فینگلیش نوشته شده باشه، از جواب دادن به اون خودداری میکنم :-)

الآن هم طبق بهنویس، نوشتۀ شما اینه:

[نمایش]
سلام به همه.... یه فلش دارم و از موقعی که ایمک برو گرفتمو بهش وصل کردم فقط مک میشناستش و کمپوتری دیگه(پیسی) اونو نمیشناسن یا اینکه میشناسن ولی‌ حجم فلشو نهیات تا ۲مب می‌کنه. نمیدونین مشکل چیه؟ ببخشید که لاتین نوشتم


احتمالاً وقتی که به مک وصلش کرده اید، اون رو به فرمت Mac OS Extended Journal فرمت کرده اید که باعث میشه ویندوز نتونه اون رو بشناسه. اگر میخواهید که در هر دو کامپیوتر از فلش بتونید استفاده کنید، دو راه دارید. راه اول اینه که (همونجوری که آقای موسوی گفتند) اون رو به FAT 32 فرمت کنید (که باعث میشه اطلاعاتش پاک بشه). این کار هم از طریق ویندوز و هم مکینتاش قابل انجامه. در مکینتاش، باید برید به Applications -> Utilities -> Disk Utility و فلش رو انتخاب کرده و در پانل Erase، گزینۀ MS-DOS FAT رو بزنید و Erase کنید.

اما اگر نمیخواهید که فرمتش FAT باشه و NTFS رو ترجیح میدید، باید از برنامه های جانبی در مک کمک بگیرید، چون به خاطر مسائلی، اپل نمیتونه و نمی خواهد که از NTFS که فرمتی متعلق به مایکروسافته، در مکینتاش استفاده بکنه. باید یکی از دو برنامۀ Paragon NTFS for Mac OS X (پولی) یا NTFS-3G (رایگان) رو استفاده کنید.

لینک دانلود برنامۀ NTFS-3G:
http://mac.softpedia.com/progDownload/N ... 24268.html

بعد از این، اسنولپرد (البته فقط هنگامی که در مد 32 بیتی بالا بیاد) و نسخه های قدیمی تر مکینتاش، قادر خواهند بود که درایوهای NTFS رو هم بخونند و هم بنویسند. پس میتونید فرمت فلشتون رو با خیال راحت به NTFS تغییر بدید.
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: مشکل با فلش

پستتوسط Nyaiesh » 17 ژوئن 2010, 14:36

گاهی کارتهای حافظه ای که توی مک فرمت می شوند حتی در حالت فت با ویندوز مشکل پیدا می کنند و باید دوباره تو ویندوز با فت فرمت شوند تا در مک و پیسی قابل استفاده باشند نمیدانم چرا
اما این را هم بگم که بعضی از فلش های تقلبی که حجم واقعی شان خیلی خیلی کمتر از نوشته رویشان است وقتی در مک فرمت شوند چهره اصلی خودشان را پیدا می کنند مثلا رویش نوشته ۳۲ گیگ وقتی با ژورنال فرمت کردی بعدش با فت می شه ۱۲۸ مگا بایت اما توی ویندوز هر چه قدر فرمت کنی باز همان ۳۲گیگ نشان میدهد.که دروغ است.
خدایا کیهان و زمین و نوترون در طواف و ما در خواب
نماد کاربر
Nyaiesh
 
پست‌ها : 357
تاریخ عضویت: 09 نوامبر 2009, 15:38

Re: مشکل با فلش

پستتوسط .SorousH. » 18 ژوئن 2010, 14:06

من که خودم فعلا ویندوز ندارم نمی تونم فرمتکنم. دادم به دوستم تا فرمتش کنه گفت فرمتش کردم ولی باز حجمش پایین و نمیشه چیزی داخلش ریخت؟
نماد کاربر
.SorousH.
 
پست‌ها : 467
تاریخ عضویت: 24 مه 2010, 02:47
محل سکونت: شــیراز



بازگشت به برنامه‌های مک


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 20 مهمان