انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

جدیدترین اخبار را در اینجا بخوانید و بنویسید

اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط Ilia » 23 آوریل 2010, 05:25

همانطور که میدانید، اپل از نصب و حتی استفادهٔ از فلش برای ساخت برنامه‌های آی‌پد و آی‌فون جلوگیری میکند. این موضوع تا جایی پیش رفته که احتمال میدهند که ادوب از اپل شکایت هم بکند.

فایلهای فلش روی پیسی همیشه بهتر از مک کار کرده است. از قرار علت آن هم استفادهٔ فلش از ویدئوکارت برای پردازش ویدئو در پیسی است. ادوب اپل را مقصر میدانست که اجازهٔ دسترسی کامل به ویدئوکارت را نمیدهد. و اپل هم ادوب را به تنبلی در ساخت آن متناسب با مک میکرد.

امروز بنظر می‌آید که اپل قدمی برای درست کردن این موضوع برداشته و جزئیات دسترسی برنامه‌نویسان برای استفاده از ویدئوکارت را منتشر کرده است. یعنی میتوانیم امیدوار باشیم که بالاخره فایلهای فلش روی مک هم روانتر پخش شوند.

http://www.tuaw.com/2010/04/22/apple-th ... on-the-mac

ایلیا
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6174
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط saeidk » 23 آوریل 2010, 14:40

یک زمان ادوبی مایکرومدیا را خرید و چند تا از برنامه‌های اون رو کشت تا انحصارش را بیشتر کند.
حالا این هم جوابش
نماد کاربر
saeidk
 
پست‌ها : 1143
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2005, 19:20
محل سکونت: ایران-تهران

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط Pooria Azimi » 23 آوریل 2010, 18:47

درسته. نابودی ماکرومدیای عزیز بزرگترین جنایتی بود که ادوبی تا بحال انجام داده. من خیــلی با فلش و کمی با دایرکتور کار کرده بودم. ادوبی ( با عرض پوزش ) تقریباً گند زد به فلش و دایرکتور. تقریباً هیچ نوآوری بزرگی در هیچ کدوم از این دو محصول رخ نداد. بگذریم از این که اصلاً تا 3 سال اصلاً معلوم نبود که آیا توسعۀ دایرکتور رو ادامه خواهد داد یا نه! البته اکشن اسکریپت 3 یه گام مثبت بود، اما من که هیچ وقت نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. چون مزیت فلش دقیقاً در همون سادگیش بود و شیء گرایی ( با مفهومی جداگانه ) از همون ابتدا در فلش وجود داشت و نیازی به Class نبود...

فری هند رو هم نابود کرد ( تا Illustrator رو جایگزینش کنه ) و همین طور Authorware رو ...


به نظر من ادوبی روز به روز داره مزخرفتر و خالیتر از نوآوری میشه.

به قول بودائی ها ( مثل استیو جابز ) : Bad Karma :-)
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط javadkh65 » 23 آوریل 2010, 21:03

البته به نظر من اپل داره پافشاری بی مورد بر سر فلش می کنه و فایل های فلش جز جدانشدنی وب هستند و به نظر من بالاخره اپل مجبور می شه فلش رو روی آیفون و آی پد هم داشته باشه

در اینکه ادوبی شرکت عوضی ای هست هم که خوب شکی نیست!!
Mac mini - iBook G4 - iPhone 4S
Mac OS X 10.9.4 & 10.5.8 - iOS 6.1.3
javadkh65
 
پست‌ها : 671
تاریخ عضویت: 07 مارس 2007, 06:48
محل سکونت: اهواز

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط rezag4 » 24 آوریل 2010, 03:31

سالهاست که آدوبی داره به جای نرم افزار نهنگ افزار تولید میکنه
اونقدر سافت ورهاش گنده و چند دیویدیه شدن که نصبشون خودش یک پروژه ست
تا اونجایی که من میدونم آتودسک هم جزو غول های بازار بوده و هست ولی
توی مدیریت نرم افزار هایی مثل مکس یا مایا یا اتوکد خیلی بهتر بوده
حد اقل نصب میشن . خرید مارومدیا هم اشتباهی بود که صورت گرفت
2.7 میلیارد دلاراگر اشتباه نکنم
به نظر شما آدوبی از فلش 2.7 میلیارد دلار کسب درامد کرده ؟
عمرا
یادم میاد فری هند همش 27 مگابایت بود ولی الاستریتور خیلی مگابایت بود
آدوبی هم مثل مایکروسافت شده اونقدر بزرگ شده که نمیتونه تکون بخوره
بعد از مدتی اینها به دایناسورهای چاق و فربهی تبدیل میشن که هیچ کاری
ازشون برنمیاد . امیدوارم اپل تو این چاه نیفته
و چون میلیون ها یوزر دارن به ساختار گذشته خودشون وابستگی پیدا میکنند
و تغییرات جدی در نرم افزارها باعث اعتراض یوزرها میشه
تا اونجا که من میدونم آتودسک هفتمین کمپانی نرم افزاری جهان بود
آدوبی باید بالاتر باشه احتمالا اولی مایکروسافته
اما بقیه لیست رو نمیدونم . کسی میتونه تحقیق کنه ؟
teh
pc
نماد کاربر
rezag4
 
پست‌ها : 115
تاریخ عضویت: 30 ژانویه 2007, 00:38
محل سکونت: iran

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط Ilia » 24 آوریل 2010, 05:48

اپل ادعا میکند که فلش تکنولوژی‌ایست که اولا قدیمی شده است، دوما وابسته به یک شرکت است و صحیح نیست که اینترنت وابسته به یک شرکت بشود. برای همین HTML5 را تشویق میکند. در بارهٔ قدیمی شدن فلش من چندان مطمئن نیستم اما در مورد وابستگی به یک شرکت کاملا موافقم.

چند سال قبل مایکروسافت تقریبا این بلا را داشت با اینترنت اکسپلوررش سر اینترنت می‌آورد. یعنی اکسپلورر از استانداردهای اینترنت دقیقا متابعت نمیکرد ولی از جایی که مایکروسافت اکثریت قاطع براوزرها را در دست داشت، طراحان وب مجبور بودند و هنوز هم هستند تا وب‌سایت‌ها را مطابق با اکسپلورر درست کنند نه استانداردهای HTML. نتیجه این شده بود که وبسایت‌ها با هیچ براوزری جز اکسپلورر درست کار نمیکردند. مک و لینوکس و غیره هم ول معطل بودند. اگر زور کشورهای اروپایی و جریمه‌های آنچنانی و شکایت شرکت‌های دیگر نبود، مایکروسافت به تنهایی اینترنت را قبضه کرده بود.

بلایی هم که امروز با فانتهای مزخرف فارسی بر سر ما آمده از همین انتخاب بدسلیقهٔ مایکروسافت ناشی میشود. حروفی که بی‌اندازه نسبت به کاراکترهای انگلیسی بزرگ هستند. از دستشان هم نمیتوانیم خلاص بشویم تا وقتی که مایکروسافت تصمیم بگیرد فانتهای عربی‌ای که با ویندوز همراه میکند را عوض کند.

به همین علت است که من به راحتی حاضرم دور فلش را خط بکشم. مخصوصا اگر HTML5 بتواند جای خالیش را تا اندازه‌ای پر کند.

این هم نمونهٔ دیگری از HTML5. بگذارید تا پخش بشود، وقتی متوقف شد، با ماوس رویش کلیک کنید:

http://craftymind.com/factory/html5vide ... Video.html

ایلیا
پیوست‌ها
HTML5Video.jpg
HTML5Video.jpg (22.35 KiB) - بازدید 17648 بار
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6174
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط Pooria Azimi » 24 آوریل 2010, 13:59

rezag4 نوشته است:[نمایش]
سالهاست که آدوبی داره به جای نرم افزار نهنگ افزار تولید میکنه
اونقدر سافت ورهاش گنده و چند دیویدیه شدن که نصبشون خودش یک پروژه ست


:lol: :lol: :lol: :lol:

من فکر میکنم آی تیونز اپل هم یک نهنگ باشه. انقدر ازش بدم می آد... به نظرم اگر اپل بخواد با آی تیونز کاربران ویندوزی رو به سمت مک جلب کنه، شکست سختی می خوره، انقدر که این موجود کنده.
http://www.airtightinteractive.com/news/?p=102

من با مقالۀ زیر، مخصوصاً پاراگراف اولش کاملاً موافقم.
http://www.cultofmac.com/how-itunes-bec ... t-it/32298
آی تیونز اپل رو نجات داد. آی تیونز و فروشگاهش باعث موفقیت آیپاد شدند، موفقیت آیپاد مک رو پرفروش کرد و برند اپل رو مطرح کرد و باز هم به لطف همین آی تیونز، آی فون و آیپد هم به موفقیت رسیدند. ولی اپل انگار دوست نداره فکری به حال برنامۀ عتیقه ش بکنه و در حقیقت بدترین برنامه ای که تا بحال نوشته، همین آی تیونز بوده.

امیدوارم نسخۀ بعدی که نسخۀ دهمه، مثلاٌ اسمش iTunes X باشه و به سرعت و زیبایی QuickTime X باشه و کاملاً از نو و با Cocoa نوشته شده باشه... اگر در WWDC X فقط همین یک محصول معرفی بشه من راضیم!
__________

ادوبی ماکرومدیا رو 3.4 میلیارد دلار خرید.
http://www.adobe.com/aboutadobe/invrela ... media.html
یادمه اون موقع نشستم این رقم رو به ریال تبدیل کردم ( یه 10-12 تایی صفر توش بود )، بعد با خودم گفتم کاش 30 سال زودتر دنیا می اومدم و ماکرومدیا رو تأسیس می کردم :-)


در مورد کمپانی های بزرگ نرم افزاری، من همیشه ( نمی دونم چرا و با چه منطقی ) فکر می کردم اوراکل بزرگترینه. احتمالاً یک جایی شنیده بودم. اما الآن که شما گفتی در ویکی نگاهی انداختم و نتیجه ش برام عجیب بود:

بر اساس لیست فوربس:
1. IBM
2. Microsoft
3. Apple
4. Oracle Corporation
5. Google
6. Softbank
7. SAP AG
8. Accenture
9. Computer Sciences Corporation
10. Yahoo!


بر اساس لیست Software Magazine
1. Microsoft
2. IBM
3. Electronic Data Systems (now an HP company)
4. Accenture
5. HP
6. Oracle Corporation
7. SAP
8. Computer Sciences Corporation
9. Cap Gemini
10. Lockheed Martin Corporation


http://en.wikipedia.org/wiki/World%27s_ ... _companies

اون ویدئوی HTML5 هم خیلی جالب بود. من همون لحظه ای که شما لینک http://mugtug.com/sketchpad/ ( دفترچه نقاشی که کاملاً با html5 و جاوااسکریپت ساخته شده ) رو دادی، فهمیدم که اپل در انتخاب جایگزین فلش چشم بسته عمل نکرده و وب، بدون فلش هم ممکنه.
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط rezag4 » 24 آوریل 2010, 17:09

خیلی عجیبه
Lockheed Martin Corporation
http://www.lockheedmartin.com/
هواپیما های جنگنده میسازه مثل اف 22 یا اف 35
چه ارتباطی با نرم افزار داره ؟
جالبه توی لیست دوم اپل وجود نداره

ولی کلا کمپانی های کامپیوتری خیلی بزرگ نیستند
کمپانی های غذایی یا نفتی خیلی بزرگتر تر از این حرف هان

در مورد آی تونز کاملا موافقم . چیزه چرتی شده
خود سینک کردن کلا چیزه بی خودیه

میشناسم آدم هاای که به خاطر آی تونز از آیپاد یا آی فونشون زده شدن
البته میشه با وین امپ روی آیفون یا آیپاد آهنگ ریخت بی دردسر
و این که آی پاد رو بزنی به یک سیستم دیگه اگر روش آی تونز باشه آی پاد رو خالی میکنه
خداییش خیلی مسخرست

صحبت به کجاها کشید
خلاصه این که آدوبی اصلا کمپانی خوبی نیست
:-)
و ما ایرانی ها از همه مهمتریم
و برای صنعت نرم افزاری جهان خیلی تعیین کننده هستیم
teh
pc
نماد کاربر
rezag4
 
پست‌ها : 115
تاریخ عضویت: 30 ژانویه 2007, 00:38
محل سکونت: iran

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط Ilia » 29 آوریل 2010, 18:15

از قرار ادوب یک نسخهٔ آزمایشی فلش را برای مک منتشر کرده (Gala) که از ویدئوکارت بجای CPU استفاده میکند.
http://www.appleinsider.com/articles/10 ... _os_x.html

نسخهٔ آزمایشی گالا را میتوانید از این آدرس بگیرید:
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html#gala
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6174
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط Ilia » 29 آوریل 2010, 19:31

این الان در آمد…

در سایت اپل یک نوشتهٔ مفصل به قلم استیو جابز پست شده که موضع او را در قبال Flash توضیح میدهد:

http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash

‌کاش وقت داشتم و ترجمه میکردم اما اجالتا این متن انگلیسی آن:

-------
Thought on Flash

Apple has a long relationship with Adobe. In fact, we met Adobe’s founders when they were in their proverbial garage. Apple was their first big customer, adopting their Postscript language for our new Laserwriter printer. Apple invested in Adobe and owned around 20% of the company for many years. The two companies worked closely together to pioneer desktop publishing and there were many good times. Since that golden era, the companies have grown apart. Apple went through its near death experience, and Adobe was drawn to the corporate market with their Acrobat products. Today the two companies still work together to serve their joint creative customers – Mac users buy around half of Adobe’s Creative Suite products – but beyond that there are few joint interests.
I wanted to jot down some of our thoughts on Adobe’s Flash products so that customers and critics may better understand why we do not allow Flash on iPhones, iPods and iPads. Adobe has characterized our decision as being primarily business driven – they say we want to protect our App Store – but in reality it is based on technology issues. Adobe claims that we are a closed system, and that Flash is open, but in fact the opposite is true. Let me explain.

First, there’s “Open”.
Adobe’s Flash products are 100% proprietary. They are only available from Adobe, and Adobe has sole authority as to their future enhancement, pricing, etc. While Adobe’s Flash products are widely available, this does not mean they are open, since they are controlled entirely by Adobe and available only from Adobe. By almost any definition, Flash is a closed system.
Apple has many proprietary products too. Though the operating system for the iPhone, iPod and iPad is proprietary, we strongly believe that all standards pertaining to the web should be open. Rather than use Flash, Apple has adopted HTML5, CSS and JavaScript – all open standards. Apple’s mobile devices all ship with high performance, low power implementations of these open standards. HTML5, the new web standard that has been adopted by Apple, Google and many others, lets web developers create advanced graphics, typography, animations and transitions without relying on third party browser plug-ins (like Flash). HTML5 is completely open and controlled by a standards committee, of which Apple is a member.
Apple even creates open standards for the web. For example, Apple began with a small open source project and created WebKit, a complete open-source HTML5 rendering engine that is the heart of the Safari web browser used in all our products. WebKit has been widely adopted. Google uses it for Android’s browser, Palm uses it, Nokia uses it, and RIM (Blackberry) has announced they will use it too. Almost every smartphone web browser other than Microsoft’s uses WebKit. By making its WebKit technology open, Apple has set the standard for mobile web browsers.

Second, there’s the “full web”.
Adobe has repeatedly said that Apple mobile devices cannot access “the full web” because 75% of video on the web is in Flash. What they don’t say is that almost all this video is also available in a more modern format, H.264, and viewable on iPhones, iPods and iPads. YouTube, with an estimated 40% of the web’s video, shines in an app bundled on all Apple mobile devices, with the iPad offering perhaps the best YouTube discovery and viewing experience ever. Add to this video from Vimeo, Netflix, Facebook, ABC, CBS, CNN, MSNBC, Fox News, ESPN, NPR, Time, The New York Times, The Wall Street Journal, Sports Illustrated, People, National Geographic, and many, many others. iPhone, iPod and iPad users aren’t missing much video.
Another Adobe claim is that Apple devices cannot play Flash games. This is true. Fortunately, there are over 50,000 games and entertainment titles on the App Store, and many of them are free. There are more games and entertainment titles available for iPhone, iPod and iPad than for any other platform in the world.

Third, there’s reliability, security and performance.
Symantec recently highlighted Flash for having one of the worst security records in 2009. We also know first hand that Flash is the number one reason Macs crash. We have been working with Adobe to fix these problems, but they have persisted for several years now. We don’t want to reduce the reliability and security of our iPhones, iPods and iPads by adding Flash.
In addition, Flash has not performed well on mobile devices. We have routinely asked Adobe to show us Flash performing well on a mobile device, any mobile device, for a few years now. We have never seen it. Adobe publicly said that Flash would ship on a smartphone in early 2009, then the second half of 2009, then the first half of 2010, and now they say the second half of 2010. We think it will eventually ship, but we’re glad we didn’t hold our breath. Who knows how it will perform?

Fourth, there’s battery life.
To achieve long battery life when playing video, mobile devices must decode the video in hardware; decoding it in software uses too much power. Many of the chips used in modern mobile devices contain a decoder called H.264 – an industry standard that is used in every Blu-ray DVD player and has been adopted by Apple, Google (YouTube), Vimeo, Netflix and many other companies.
Although Flash has recently added support for H.264, the video on almost all Flash websites currently requires an older generation decoder that is not implemented in mobile chips and must be run in software. The difference is striking: on an iPhone, for example, H.264 videos play for up to 10 hours, while videos decoded in software play for less than 5 hours before the battery is fully drained.
When websites re-encode their videos using H.264, they can offer them without using Flash at all. They play perfectly in browsers like Apple’s Safari and Google’s Chrome without any plugins whatsoever, and look great on iPhones, iPods and iPads.

Fifth, there’s Touch.
Flash was designed for PCs using mice, not for touch screens using fingers. For example, many Flash websites rely on “rollovers”, which pop up menus or other elements when the mouse arrow hovers over a specific spot. Apple’s revolutionary multi-touch interface doesn’t use a mouse, and there is no concept of a rollover. Most Flash websites will need to be rewritten to support touch-based devices. If developers need to rewrite their Flash websites, why not use modern technologies like HTML5, CSS and JavaScript?
Even if iPhones, iPods and iPads ran Flash, it would not solve the problem that most Flash websites need to be rewritten to support touch-based devices.

Sixth, the most important reason.
Besides the fact that Flash is closed and proprietary, has major technical drawbacks, and doesn’t support touch based devices, there is an even more important reason we do not allow Flash on iPhones, iPods and iPads. We have discussed the downsides of using Flash to play video and interactive content from websites, but Adobe also wants developers to adopt Flash to create apps that run on our mobile devices.
We know from painful experience that letting a third party layer of software come between the platform and the developer ultimately results in sub-standard apps and hinders the enhancement and progress of the platform. If developers grow dependent on third party development libraries and tools, they can only take advantage of platform enhancements if and when the third party chooses to adopt the new features. We cannot be at the mercy of a third party deciding if and when they will make our enhancements available to our developers.
This becomes even worse if the third party is supplying a cross platform development tool. The third party may not adopt enhancements from one platform unless they are available on all of their supported platforms. Hence developers only have access to the lowest common denominator set of features. Again, we cannot accept an outcome where developers are blocked from using our innovations and enhancements because they are not available on our competitor’s platforms.
Flash is a cross platform development tool. It is not Adobe’s goal to help developers write the best iPhone, iPod and iPad apps. It is their goal to help developers write cross platform apps. And Adobe has been painfully slow to adopt enhancements to Apple’s platforms. For example, although Mac OS X has been shipping for almost 10 years now, Adobe just adopted it fully (Cocoa) two weeks ago when they shipped CS5. Adobe was the last major third party developer to fully adopt Mac OS X.
Our motivation is simple – we want to provide the most advanced and innovative platform to our developers, and we want them to stand directly on the shoulders of this platform and create the best apps the world has ever seen. We want to continually enhance the platform so developers can create even more amazing, powerful, fun and useful applications. Everyone wins – we sell more devices because we have the best apps, developers reach a wider and wider audience and customer base, and users are continually delighted by the best and broadest selection of apps on any platform.

Conclusions.
Flash was created during the PC era – for PCs and mice. Flash is a successful business for Adobe, and we can understand why they want to push it beyond PCs. But the mobile era is about low power devices, touch interfaces and open web standards – all areas where Flash falls short.
The avalanche of media outlets offering their content for Apple’s mobile devices demonstrates that Flash is no longer necessary to watch video or consume any kind of web content. And the 200,000 apps on Apple’s App Store proves that Flash isn’t necessary for tens of thousands of developers to create graphically rich applications, including games.
New open standards created in the mobile era, such as HTML5, will win on mobile devices (and PCs too). Perhaps Adobe should focus more on creating great HTML5 tools for the future, and less on criticizing Apple for leaving the past behind.

Steve Jobs

April, 2010
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6174
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط Pooria Azimi » 29 آوریل 2010, 20:03

نکات مهم نامهٔ استیو رو می‌تونید در لینک زیر هم بخونید ( اگه حوصلهٔ خوندن همه‌ش رو ندارید ). هر چند، زبون خود استیو شیرین‌تره!
http://www.macrumors.com/2010/04/29/ste ... en-letter/

اپل‌اینسایدر هم سلسله مقالاتی رو منتشر کرده که با عنوان Flash Wars که به تاریخچهٔ اپل و فلش و چراییِ دشمنیِ اپل با فلش می‌پردازه:

http://www.appleinsider.com/topics/Flash_Wars.html

ـــــــ

و پیرو پست اول این تاپیک، آدوبی هم نسخه‌ای از فلش‌پلیر ( با نام رمز Gala ) که از ویدئوکارت برای پردازش ویدئویی استفاده می‌کنه رو منتشر کرده. اون‌جوری که گفته‌ن ( http://www.macrumors.com/2010/04/29/ado ... eleration/ ) ، این عمل بهبود قابل‌توجهی در سرعت و کیفیت ویدئوها در فلش داشته.
این نسخهٔ آزمایشی رو می‌تونید از لینک زیر دانلود کنید ( ۷ مگ )، هر چند، برای استفاده از این ویژگی جدید باید ۱۰.۶.۳ رو داشته باشید. :-(

http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html#gala

و البته، داشتن یکی از مک‌های زیر هم ضروریه. در حال حاضر مک‌پروها امکان بهره‌گیری از این تکنولوژی جدید(؟) رو ندارن.
- MacBooks shipped after January 21st, 2009
- Mac Minis shipped after March 3rd, 2009
- MacBook Pros shipped after October 14th, 2008
- iMacs which shipped after the first quarter of 2009

بعد از دریافت این نسخه، اگر دیدید که در بالا-چپ فایل فلش یک مربع سفیدرنگ اومده، یعنی فلش‌پلیر داره از کارت گرافیک بری پردازش تصویر استفاده می‌کنه :

تصویر
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط pouyan_objc » 29 آوریل 2010, 21:39

اینکه فلش تو مک مشکل داره کلاً مقداری بله ولی تو ipod iphvone ipad دیگه شورشو دراورده سافاری اس دی کی اصلاً نمیفهمه swf flv چی هست
kalakbarghi@gmail.com
MacBook Pro MB/LA991
iPod touch 8 GIG
نماد کاربر
pouyan_objc
 
پست‌ها : 26
تاریخ عضویت: 25 آوریل 2010, 20:16
محل سکونت: Tehran

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط javadkh65 » 29 آوریل 2010, 22:42

من همچنان بر این اعتقادم که اپل در مورد فلش داره اشتباه می کنه و فلش تکنولوژی برتره نسبت به HTML5

هزاران نفر در دنیا با فلش برنامه نویسی می کنند و همشون از اون راضی ان

استیو جابز یه خورده امر بهش مشتبه شده که میتونه دنیا رو تکون بده و هر چیزی رو که اون بخواد می تونه به استاندارد تبدیل کنه

اما به نظر من فلش استاندارد وب هستش و اپل هم حرف زیادی می زنه!!
Mac mini - iBook G4 - iPhone 4S
Mac OS X 10.9.4 & 10.5.8 - iOS 6.1.3
javadkh65
 
پست‌ها : 671
تاریخ عضویت: 07 مارس 2007, 06:48
محل سکونت: اهواز

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط Pooria Azimi » 29 آوریل 2010, 23:32

در این که فلش در اینترنت بسیار بسیار استفاده می شه شکی نیست. و این که نوشتن برنامه برای اون ( به نظر من ) بسیار راحت تر از نوشتن با HTML یا Objective-C ـه. اما من با جابز موافقم که کاربران اپل در نبود اون چیز زیادی رو از دست نمیدن. البته سایت ها و منابع زیادی در اینترنت براشون غیرقابل دسترسه ( هر چند این مسأله به مرور زمان داره کمرنگ تر می شه) ، اما در مقابل، سرعت، امنیت، سازگاری بیشتر برنامه ها با دستگاه و جدیدترین نوآوری های اون و البته، عمر باطری بیشتر به دست میارن. در این که کدوم کفۀ این ترازو سنگین تره، کاملاً بستگی به کاربر و موارد استفادۀ اون داره و ممکنه برای خیلی ها خوشایند و برای خیلی ها، ناخوشایند باشه.

فلش در کل در چند حوزه بیشتر استفاده می شه:

- ویدئو، که استفاده از H.264 کارایی و سرعت بالاتری نسبت به اون داره.
- تبلیغات، که خوب، من از نبودنشون احساس بدی ندارم!!
- سایتهای اینتراکتیو، که متأسفانه نصف اینتراکتیویته شون بر اساس Mouse Over هست. چیزی که در آیفون وجود نداره.
- بازیها، که باز هم مناسب آیفون نیستند. چون user input ـشون شامل ماوس و کی بورده، نه تاچ و Accelerator و ... که ورودی های اصلی بازیهای آی فون هستند.


یه چیزی رو باید بگم که اشتباه برداشت نشه. من چند سال ( از 14 سالگی تا 17 سالگی ) فلش کار میکردم و به شدت هم به فلش علاقه مندم. فلش 7 بینظیر بود و فلش 8 کولاک. برای اکثر کارها، میشد از فلش بسیار راحت تر، قشنگ تر و سریعتر از بقیۀ ابزارهای برنامه نویسی ( مثلاً سی یا جاوا یا ... ) استفاده کرد. محیط و ایدۀ پشت فلش، در هیچ برنامۀ دیگه ای پیدا نمیشه. در هیچ زبون برنامه نویسی دیگه ای آدم تا این حد بر Object ها کنترل نداره و نوشتن و ساخت برنامه برای فلش، از لذت بخش ترین کارهاست! اما آدوبی از فلش 9 خوب عمل نکرد، اکشن اسکریپت 3 قدرت و سرعت فلش رو خیلی زیاد کرد، اما تا حدود زیادی برخلاف فلسفۀ قبلی فلش بود و به نوعی، فلش ( در حقیقت، اکشن اسکریپت ) رو با افزودن کلاس به زبونی مشابه جاوا تبدیل کرد و فلش، دیگه فلش سابق نبود. انگار داری برای جاوا برنامه می نویسی. شاید خیلی ها از این تغییر خوششون اومده باشه، اما من بشخصه اصلاً نتونستم این رو تحمل کنم و دیگه با فلش ( مگر اکشن اسکریپت 2 ) کار نکردم.
در طول این چند سالی هم که گذشته، به نظرم آدوبی روز به روز فلش رو بیش تر از مسیر اصلیش منحرف کرده و سرانجام کار به جایی رسیده که انگار خودش هم نمی دونه با فلش میخواد چی کار بکنه ( = مورد استفاده ش چیه ) و دورنمای روشنی براش نمیشه متصور شد...
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: اختلاف اپل و ادوب بر سر Flash

پستتوسط rezag4 » 30 آوریل 2010, 05:21

در مورد مقرور شدن استیو جابز با javadkh65 کاملا موافقم
ستیو داره احساس خدایی میکنه و این خوب نیست حتی خطر ناک هم هست
teh
pc
نماد کاربر
rezag4
 
پست‌ها : 115
تاریخ عضویت: 30 ژانویه 2007, 00:38
محل سکونت: iran

بعدی


بازگشت به اخبار و تازه‌ها


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 1 مهمان