انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

بحثی در بارهٔ رعایت کپی‌رایت در ایرماگ

در اینجا می‌توانید نرم‌افزارهای اصلی خود را عرضه کنید

پاسخ: Re: پاسخ: فروشگاه محصولات سيس

پستتوسط GK » 16 اکتبر 2009, 01:22

با سلام به همگی
و کلی پوزش و شرمندگی از انجام این عمل زشت که به هیچ عنوان دوست نداشتم ولی، به درخواست دوستمان امید بخشی از پست مذکور حذف شد
شاد باشید، و سبز
روز و روزگارتان ‌خوش
ق.خ
iMac Intel 2.66GHz, Osx 10.7.3
GK
مدیر بازنشسته
 
پست‌ها : 954
تاریخ عضویت: 27 آوریل 2006, 14:55
محل سکونت: فرانسه

پاسخ: Re: پاسخ: فروشگاه محصولات سيس

پستتوسط pedramp » 16 اکتبر 2009, 04:11

سلام
دوستان چند وقت پیش هم یک همچین موضوعی پیش آمده بود ولی ایندفعه نمیتونم که چیزی ننویسم!
من چند سوال دارم.
من در مورد یک کار یا تکنیک خیلی بد و زشت اطلاعات لازم دارم و دوست دارم از همزبانهام اطلاعات کسب کنم مثلا(روم به دیوار) هکینتاش، یا فروشگاه یا سایتی که بشه ازش برنامه دانلود کرد (البته اگر مثال هم قانون سایت رو نشکنه)، خوب حالا خدای نکرده میام اینجا و میپرسم
(البته در پرانتز،‌ من بخت برگرشته از کجا باید قانون انجمن رو بدوم!!)
حالا شیطون گولم زد و پرسیدم یا معرفی کردم یا به هر طریق یک متن ناقض قانون انجمن رو نوشتم.
حالا چرا باید طرح کردن یک سوال یا بحث یا معرفی مشکل ساز باشه؟
مدیر: چون شما داری کپی رایت رو نقض میکنی و حتی انتظار داری که راهنمایی هم بشی.
کاربر: اینکه چه کاری انجام میدم به من مربوطه و شاید فقط برای اطلاعات عمومی خودم باشه و حتی اگر انجام هم بدم منو آخرش تو گور خودم خاگ میکنند
مدیر: در این سایت نباید آموزش کارهای خلاف کپی رایت باشه (برای مثال هکینتاش) و این محتوا از نظر ما مشکل داره
کاربر: یعنی شما با تبادل اطلاعات (از این نوع) مخالفید و سانسور میکنید؟
مدیر: بله، چون این آموزش ها برخلاف قوانین است
کاربر: یعنی اگر فردی از شما بپرسه سیگار بسته ای چنده، شما میگید چون ممکنه تو سیگاری بشی و این برای سلامت شما و اجتماع خوب نیست من نتنها جوابتو نمیدم، بلکه حتی اجازه نمیدم این سوال رو از من یا هرکسی در جای عمومی بزنی. اگرم خیلی دوست داری برو مخفیانه (پیام خصوصی) بزن که کسی نفهمه و درواقع اطلاعات بد خودت رو منتقل نکن (که دیگه میشه همون روش ایمیل و دیگه نیازی به ساختاری شبیه این انجمن نیست!).
مدیر: بله دقیقا

پس من به عنوان یک عضو غیر فعال نتیجه میگیرم که در ایرمگ فقط میشه پرسید: اینترنتم قطع شده کمک، چطوری مودم رو روشن کنم، شایعه درباره فلان چیز، ماوس من کار نمیکنه و...
دوست داریم انجمن پاک و منزه بمونه، خیلی خوب سریال برنامه یا برنامه هک شده یا... ارسال نمیشه ولی آیا به اشتراک قراردادن آدرس سایت یا مقاله یا اطلاعاتی در باره یک تکنیک که باید کپی رایت رو نقض کرد هم ایراد داره! به نظر من که این محروم شدن از بخش از اطلاعات هستش و من این خود سانسوری رو دوست ندارم.
من یک مقاله مینویسم با موضوع :‌انواع مواد مخدر و طریقه تهیه و استفاده!
کسی ممکنه این مطلب رو بخونه و ببینه که چه چیزه بدیه و به طرفش نره و چون اطلاعتش در این زمینه رفته بالا دیگه به اشتباه یا با فریب افراد دیگه دچارش نشه و شاید هم کسی این مقاله رو بخونه و بخواد این مواد رو مصرف کنه پس چه بهتر که حداقل از راه استاندارش جلو بره و در این کار کمترین هزینه و خسارت رو بده و به مقصودش هم برسه (هرچند که نا پسند).
هدف خواننده به من ربط نداره و این به شعور او برمیگرده و هدفش از دیدن این مقاله و هدف من نویسنده ارائه اطلاعات در موضوع خاص.

ولی در ایرماگ ما میگیم که اگر کسی پرسید مواد مخدر چیست! نتنها جواب ندیم و فرد را در بیخبری قراربدیم بلکه اجازه سوال کردم رو هم بهش ندیم چرا که این امر برای دیگران خطرناکه و ممکنه به راه بد برن و اینجا فضای انتشار اطلاعت مخرب نیست!

البته این مشکل منه و اگر دوست داشته باشم از سایت استفاده کنم باید طبق قوانین عمل کنم چراکه هرجایی قوانین خودش رو داره و این ایرادی نداره، ولی اینکه این قانون تا چه حد باب میل افراد هست و برای اونها قابل فهم حرفیست دیگر.

دوستان من اینجا رو دوست دارم، ولی حقیقتش رو بگم باوجود اینکه تابحال این مشکل در ارسال های من پیش نیامده ولی دوست ندارم سوالم رو از کسانی بپرسم که ممکنه نه تنها بهم جواب ندن، بلکه حق سوال کردن رو هم ازم میگیرند.
امیدوارم خیلی تند نگفته باشم ولی این نظر منه (البته خداییش قوانین سایت رو من هنوز ندیدم ممکنه این متن من هم ناقض باشه و چند دقیقه دیگه پاک شده باشه!).

دوستان بعد از مدت طولانی که در این انجمن فعال نبودم این متن رو مینویسم و فکر کنم دیگه آخرین ارسالم باشه ولی طبق معمول فید سایت رو دارم و همیشه از دور از اطلاعات و مطالب سایت و انجمن استفاده میکنم (البته از فید خوان رایگان و با رعایت کپی رایت جان من دیگه آر اس اس سایت رو فیلتر نکنید :lol: ).
بابت همه کمک هایی که به من کردید متشکرم و امیدوارم که مدیران سایت یک همتی بکنند و یک دستی به سروگوش این سایت و انجمن بکشنند.


موفق باشید و خوش باشید...
pedramp
 
پست‌ها : 142
تاریخ عضویت: 13 ژوئیه 2006, 17:42

پاسخ: Re: پاسخ: فروشگاه محصولات سيس

پستتوسط Ilia » 16 اکتبر 2009, 05:41

پدرام جان من این را از طرف خودم مینویسم و ربطی به مدیریت ایرماگ ندارد.

با بعضی چیزهایی که شما میگویی منهم موافقم اما بعضی از نقطه نظرهایمان با هم فرق میکند. اول این را بگویم که من چند سال بعد از اینکه ایرماگ تاسیس شد عضو آن شدم و از اعضا بنیانگزار آن نیستم.

اینکه شما یکجور نوشته‌ای که انگار ما اینجا نشسته‌ایم که هی سانسور کنیم، کمی بی‌انصافی کرده‌ای. هیچکدام از ما مطمئن هستم که دوست نداریم اینکار را بکنیم. خیالت از بابت RSS هم راحت باشد! :-)

اما اینکه شما میگویی که دوست داری که مقاله‌ای بنویسی که طرز تهیهٔ مواد مخدر و استفادهٔ آن را یاد بدهد خوب آزادی اینکه اینکار را بکنی، اما اینکه این را هر جا خواستی نشرش کنی را من نمیتوانم با آن موافقت کنم. اگر شما یک وبسایت داشته باشی اجازه میدهی هر کسی هر چیزی را روی آن بنویسد؟ این به سانسور مربوط نیست.

ایرماگ یک فوروم است که درآمدی ندارد. خرجش را یکنفر فقط به خاطر علاقه‌اش از جیبش میدهد. کسانی هم فقط بخاطر همین علاقه‌شان وقت گذاشته‌اند و درستش کرده‌اند. برای استفاده‌اش هم همین درخواست را کرده‌اند که در آن کار خلاف قانون کپی‌رایت نکنیم. بنظر من که خواستهٔ زیادی نیست.

امیدوارم که این پست آخرت در ایرماگ نباشد. موفق باشی.

ایلیا
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: Re: پاسخ: فروشگاه محصولات سيس

پستتوسط R_Behnood » 16 اکتبر 2009, 05:42

به این استدلالی که شما آوردید "مغلطه مرد پوشالی" (Straw Man) گفته میشود و بسیاری اوقات بطور ناخواسته گرفتار این مغلطه برای رسیدن به نتیجه دلخواه میشویم.
بطور خلاصه مغلطه "مرد پوشالی" این است که چون موضوع مورد بحث قابل رد نیست پس ابتدا موضوع را به چیزی قابل رد تبدیل میکنیم و بعد با رد موضوع جدید (که با اصل موضوع یکی نیست) ادعا میکنیم که موضوع اصلی هم خلل پذیر است و رد شده.

من نه نماینده ایرماگ هستم و نه از مدیران آن و فقط نظر خودم را میگویم.
- اینکه ایرماگ خواهان رعایت موارد مشخصی است حق مسلم آن است و در صورتیکه فرد یا افرادی تمایل به تغییر قوانین داشته باشند فکر نمیکنم راه آن بسته باشد و کافیست مثل همین مورد درباره آن صحبت بشود تا به نتیجه برسد (منظور نتیجه این نیست که حتما همانی بشود که ما میخواهیم)
- اگر در قوانین زمان ثبت نام این موارد بطور مشخص درج نشده، خوب این یک نقص است که باید جبران بشود ولی معنایش این نیست که احترام به حق مولف کار غلطی است.
- هزاران سایت مختلف برای دسترسی به چیزهایی که در ایرماگ نمیشود مطرح کرد وجود دارد. دلیلی ندارد در مورد اصرار ایرماگ بر تمیز بودنش اینقدر حساس باشیم.
- آیا اگر در بخش متفرقه انجمن کسی اطلاعات مربوط به ساخت یا تهیه مواد مخدر را قرار بدهد بنظر شما ایرماگ حق ندارد واکنش نشان بدهد؟ همینطور هست در مورد باقی موارد.
- بنده به شخصه از ایرماگ و دوستان ایرماگی خیلی یاد گرفتم و بقول معروف دستم بگرفتند و پا به پا بردند تا شیوه راه رفتن با مک را آموختم. جو اینجا بخاطر همین انضباط و احترام به قوانین بسیار خوب است و تا بحال هم پیش نیامده سوالم بی جواب مانده باشد. توقع درستی نیست که خواسته غلطی مطرح بشود و انتظار داشته باشیم جوابی هم داشته باشد. (هزاران سوال دیگر هم هست که میشود اینجا مطرح کرد که مسولیت استفاده از جوابش بعهده خواننده باشد ولی ایرماگ اجازه نمیدهد)
- این یک خط شما خیلی با مزه بود
"پس من به عنوان یک عضو غیر فعال نتیجه میگیرم که در ایرمگ فقط میشه پرسید: اینترنتم قطع شده کمک، چطوری مودم رو روشن کنم، شایعه درباره فلان چیز، ماوس من کار نمیکنه و... "
یعنی اینها سوالهای بدرد نخوری هستند و فقط صحبت در خصوص هکینتاش جا مانده؟ از تمام آن تکنیکهایی که شما ادعا میکنید ایرماگ با سانسور وحشیانه مانع انتشارش شده همین یک هکینتاش است دیگر، چیز دیگری هم مگر هست؟ باقیش که اشتراک شماره سریال و نرم افزار است. جز این است؟
این همه مطلب و محتوا در مورد مک فارسی و فونتها و شبکه و رفع اشکال و ... نادیده گرفته بشود چون هکینتاش اینجا مطرح نشده؟ کمی بی انصافی نیست؟

حالا شما آن مقاله در مورد مواد مخدر را روی یک سایت دیگر منتشر کنید، مابقی مقالات را اینجا، ایرادی دارد؟
من دوستانه نظر خودم را گفتم و امیدوارم با صحبت کردن به درک بهتری از شرایط برسیم.
ارادتمندم.
آخرین ویرایش توسط R_Behnood on 16 اکتبر 2009, 14:21, ویرایش شده در 2.
MacBook Black (MA701LL/A) 2.0GHz, 3GB
OS X 10.6
R_Behnood
 
پست‌ها : 334
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2007, 19:04

پستتوسط javadkh65 » 16 اکتبر 2009, 11:13

با سلام خدمت دوستان
من دیدم بعد از چند روز یک سری مسایلی رو ذکر کنم بد نیست

فقط اینو بگم که اینها نظرات شخصی منه:

۱- اولا از روزی که OSX86 حرفش اومده من اون رو دارم (اواخر سال ۸۳ و سال ۸۴) و سالهاست که با اون کار می کنم و الان تقریبا با پول یک چهارم یک مکینتاش یک هکینتاش درست می کنم که دو برابر اون مک سرعت و قدرت داره اما گفتن این حرفا اینجا تو این انجمن غیر قانونیه من هم ترجیح میدم سکوت کنم

۲- من مدتها اون رو برای دیگران هم نصب می کردم و الان هم به دیگران می دم اما لزومی نداره که توی ایرماگ جار بزنم

۳- فکر نمیکنم کسی اینجا قدر من نرم افزار کرک شده و غیر قانونی مک داشته باشه (بالغ بر یک ترابایت) اما دلیلی نمی بینم بیام اینجا به دیگران داد بزنم بگم

۴- دوستان هر کسی اختیار سایت خودش رو داره و من به خودم حق نمی دم که برای دیگران تعیین تکلیف کنم. هر کسی دوست نداره می تونه اینجا نباشه. ایرماگ برای کسی دعوت نامه نفرستاده

۵- دنیا بده و بستانه. من نظر ایرماگ رو در مورد کپی رایت رعایت می کنم و افراد وارد تر از من در مورد Mac هم اینجا جواب بسیاری از سوالات من رو دادن. این یک چوب دو سر طلاست

۶- در مورد OSX86 آنقدر مطلب زیاده که اگر ایرماگ هم چیزی ننویسه تا گوگل هست زندگی باید کرد

۷- دلتون برای کسی نسوزه که نرم افزار نداره ما براش کاری کنیم! ما مسوول تهیه و توزیع نرم افزارهای مکینتاش برای کسی نیستیم!

ببخشید روده درازی کردم!
Mac mini - iBook G4 - iPhone 4S
Mac OS X 10.9.4 & 10.5.8 - iOS 6.1.3
javadkh65
 
پست‌ها : 671
تاریخ عضویت: 07 مارس 2007, 06:48
محل سکونت: اهواز

پستتوسط Pooria Azimi » 16 اکتبر 2009, 13:10

این حرکت و سانسور ایرماگ، اگر برای هیچ بنی‌بشری در این دنیا فایده نداشته باشه، حداقل برای من مفید بوده. من هم اولش با «هکینتاش» با مک آشنا شدم و خیلی هم خوشحال بودم :-) همه‌چیزم هم در ابتدا غیرقانونی و کرک شده و ... بود. درست مثل ویندوز.

اما در حال حاضر، کار به جایی رسیده که به جز آفیس و آی‌ورک و فلش و Little Snich ( که این آخری رو اگه می‌تونستم می‌خریدم! ) هیچ برنامهٔ غیرقانونی دیگه‌ای روی مکم ندارم. و چندصد برنامهٔ رایگان دارم که اتفاقاً از برنامه‌های پولی هم بیشتر کارمو راه می‌اندازن. و الآن هم هر برنامه‌ای بخوام می‌رم دنبال نسخهٔ رایگان ( و احتمالاً متن-بازش) می‌گردم. گهی اوقات که مجبورم با ویندوز ملعون کار کنم هم همین‌جور و دنبال برنامه‌های رایگانم. و اگر گاهاً مجبور بشم برنامهٔ کرک‌شده‌ای رو استفاده کنم، دچار عذاب‌وجدان زیادی می‌شم. و مطمئنم اگر روزی (که امیدوارم دور نباشه) ایرانی‌ها هم بتونن کارت اعتباری بین‌المللی داشته باشن، من جزو اونایی هستم که برای اکثر برنامه‌هام پول می‌دم و با رغبت هم این کار رو می‌کنم.

اگر قوانین سخت‌گیرانهٔ ایرماگ نبود، من هم مثل بقیه کوچکترین ارزشی برای حق مؤلف قائل نمی‌شدم...
برای همین من با این قوانین موافقم. حتی اگر برای من داخل کشوری سخت باشه که هست.
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

پستتوسط pilevar » 16 اکتبر 2009, 21:23

به به :-D

گویا اینجا من شاه دزد شدم :-D

بابا به خدا من یه لینوکس کار بودم قبلا! زندگیم اوپن سورس بود!(البته نه خیلی زیاد)
هنوز هم یه دستی تو کار دارم
رد مورد با هکینتاش تا حالا به این فکر کردین که چرا مثلا هکینتاش اسنو لپرد رو من ۹ تومن توی سایت میدم و دی وی دی های دیگه رو ۸ تومن؟
من اگه کسی بودم که بخوام این وسط نامرد گری در بیارم و فروشم رو بالا ببرم در سطح تیم ملی قیمت هکینتاش رو حدود ۳-۴ تومن میزدم که ملت بیان و نصب کنن و بعدش هم برای دست آوردن نرم افزار هاش بیان از من فرت و فرت خرید کنن :-D

من کار اصلیم طراحی وب و برنامه نویسی اونه و البته مشاوره هم میدم.
من یه سری افتادم توی کار ساخت فروشگاه که هم منبع درامدی داشته باشم (البته نه زیاد) هم اینکه کمی با بازار خرید و فروش آشنا بشم و از همه مهمتر با دردسر های یه فروشگاه آنلاین آشنا بشم که مشتری طراحی سایت اگه برای فروشگاه اومد پیشم بدونم چقدر باید بهش قیمت بدم :-D

همونجوری که گفتم من مشاوره وب هم میدم.
برای موضوع فروشگاه به نظر من که چند سالی هست کار میکنم یک فروشگاه به شرطی میتونه موفق باشه که ۱. تک باشه و یا خدماتش رو جوری بتونه ببره بالا و سودشو جوری بیاره پایین که اول باشه ۲. تبلیغات گسترده داشته باشه.
حرفه من کامپیوتر و اینا هست دیگه
نمیتونستم فروشگاه مثلا پوشاک بچه بزنم که :-D
باید یه فروشگاه سی.دی میزدم.
در مورد با فیلم و بازی و نرم افزار ویندوزی که همونجور که خودتون میدونید غرت و غرت توی اینترنت ریز و درشتش ریخته :-D
در مورد با فروشگاه لینوکس هم که دو تا از فعالاش رو میشه فروشگاه Sito و LinuxShop نام برد که اگه کسی بخواد مثلا با Sito ای رقابت کنه هرگز نمیتونه و اگه بتونه خیلی باید تلاش کنه ;-)
پس تصمیم گرفتم که یک فروشگاه نرم افزارهای مکینتاش بزنم، به چند دلیل:
۱. فروشگاهش واقعا کمه مثلا من توی یزد وقتی مک بوک ام رو خریده بودم نمیدونستم از کجا باید نرم افزار هاشو گیر بیارم و مجبور شدم چند باری بارو بندیل ببندم و برم پایتخت تهران یا بگردم دنبال مک کار های یزدی که سر جمع رو هم شش نفر بیشتر فکر نکنم باشیم :-D
۲. نبودن فروشگاهی آنلاین جامع که تقریبا میشه همون دلیل بالا.

در مورد با اوپن سورس بودن و آزاد زندگی کردن هم فکر نکنم کسی مثل جادی کبیر(:D) بشه پیدا کرد که حتی اونم توی مک اش از کرک زیاد استفاده میکنه! حرفی هست که خودش توی بلاگش نوشته :-D

من به شخصه فکر میکنم اگه مک توی ایران فراوان بشه (حالا با مکینتاش یا هکینتاش) خیلی میتونه ایران پیشرفته باشه.

جناب ایلیا گویا و چند تا دیگه از دوستان گویا شما ایران نیستید.
ولی چرا ایرانی وقتی مک رو میبینه باید شک بکنه که خیلی بهتر از پی.سی هست؟
چرا اساتید دانشگاه ما باید وقتی لپ تاپ من رو میبینن این سوال رو بپرسن که آخه نرم افزار هاشو توی ایران میخوای کجا پیدا کنی؟
حالا استاد هایی که یا دکترا دارن یا فوق لیسانس هستن!!!

به نظر شما چرا نباید ایرماگ هم مثل تکنوتاکس همشه کلی آنلاین داشته باشه و توش لحظه به لحظه سوال های تخصصی زیادی پرسیده بشه و سریع هم ملت جوابشون رو بگیرن؟

فکر نمیکنید با ترویج مک بشه این کار رو توی ایران کرد؟

همه ما میدونیم که مک بدون سیستم اپل اصلا نمیچسبه !
پس میشه ابتدا هکینتاش رو به ملت معرفی کرد و بعد که ترسشون از مک ریخت بهشون بگیم که با سیستم اپل هم میشه بهتر بازدهی داشت و راحت تر بود!

من با کپی رایت و نال رو اینا موافق نیستم ولی میگم که نباید به خودمون سختش گرفت.
حقوق یه کارمند ایرانی به صورت میانگین ۴۵۰ هزار تومان هست.
چطور انتظار دارید که اون کارمند بیاد و برای خرید یک Final Cut Studio بیش از دو برابر حقوق یک ماهشو بده برای خرید فقط یه بسته نرم افزاری؟

بابا کمی انصاف داشته باشین به خدا!

من تمام نرم افزار های ویندوزی ایرانی رو میخرم و افتخار میکنم که دیسک های سیلورش رو دارم.
مثل مریم، خوش نگار یا مجموعه های نرم افزاری و...
که این کارم باعث تعجب همه دوستانم هست ولی این هست که هست! برای اینا در آمدم میکشه که پول بدم و با افتخار پول میدم ولی 999$ :-S

موفق و پیروز و سبز باشید
[left]
MacBookPro 15.4", New Case, MacOSX 10.5,CPU 2.4 ...
ADSL 512 kbps in home
ADSL 1024 kbps in uni
Lease line 2Mbps in work
[/left]
pilevar
 
پست‌ها : 15
تاریخ عضویت: 05 مه 2009, 16:27
محل سکونت: یزد

پستتوسط iSam » 16 اکتبر 2009, 21:46

با سلام. من مدتی است که در ایرماگ کم رنگ هستم که دیلیلش مشغله شخصی و دوم بعضی اوقات خاله بازی شدنه! اینجا هم فقط نظرم اینه که یه کاری کنید که جای قابل قبول برای تبلیغات باشه که ملت گیج اینکه از کجا و چند و چطور بخرند و یا تعمیر و خدمات بگیرند و ... نداشته باشند. این لا مذهب تو ایران کلی گرفتاری داره و ملت گیج میشن. اگر نه که قبل از عضویت به ملت بگید که اگر دنبال این مسله هستند و اینجا گیرشون نمیاد, بی خیال شن برن دنبال لینوکس که الهی قربونش برم. کلیه دوستان هم که تو خارج هستن (مثل سابق خودم ), نشینن دور گود و بگن گردش کن. اینجا ایرانه و اپل ایران رو تحریم کرده و اگر ما نمیخواهیم تحریمش کنیم و دوسش داریم باید بریم پایتخت یا دوبی یا پولمونو بذاریم جای دیگه و حالشو ببریم و بی خیال استیو و اپل و هزار ... دیگه.
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: Re: فروشگاه محصولات سيستم مک

پستتوسط damon_021 » 16 اکتبر 2009, 22:36

آقا به نظر من این تا‍پیک اگه کامل ‍پاک بشه به سود همه است ! چون به نظرم داره باعث می‌شه جو صمیمی ایرماگ از بین بره
البته نظر شخصی خودمو گفتم.
iMac 2.5 i5 Sandy Bridge
8GB 1333Mhz RAM
500GB HDD + 128GB SSD
10.7.3
_______________________________________
www.apples-seed.com
نماد کاربر
damon_021
 
پست‌ها : 118
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2009, 16:08
محل سکونت: Sweden

پاسخ: Re: فروشگاه محصولات سيستم مک

پستتوسط Ilia » 16 اکتبر 2009, 22:50

لطَفا همتون صلوات بفرستید و به هم اهانت نکنید. اگر مشکلی با محتویات پست هم دارید لطف کنید و مسئله‌تون رو مؤدبانه مطرح کنید.
من مجبور شدم که هر دو پست بالا را پاک کنم و مشابهاتش رو هم پاک میشوند. ما از این جور چیزها اینجا نداشتیم و امیدوارم که نداشته باشیم.

اگر دوستان فکر میکنند که چیزی که در پستهایشان مینویسند ممکنه برای دسترسی خودتان به سایت مشکل‌آفرین باشه، لطف کنید و مراعات کنید.

ارادتمند همگی،
ایلیا
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: Re: فروشگاه محصولات سيستم مک

پستتوسط Ali.Rastegar » 17 اکتبر 2009, 01:19

من یه متنی رو داشتم آماده می‌کردم که تا اون موقع نسبتا صلح و صفا بود و بحث مودبانه پیش می‌رفت بعد فاصله‌ای افتاد و وقتی خواستم متن رو کامل کنم دیدم ظاهرا تغییراتی در جو رخ داده.(البته من خوشبختانه یا متاسفانه خود اون نوشته‌ها(postها) رو ندیدم.)
راستش من یه مقدار گیج شدم. به نظرم بهتره اول بدونیم داریم راجع به چی بحث می‌کنیم بعد بحث رو ادامه بدیم:
۱) چرا ایرماگ کپی‌رایت رو رعایت می‌کنه؟
۲) چرا ایرماگ قانون داره؟
۳) چرا این قوانین در جایی ثابت و جلوی چشم نوشته نشده؟
۴) اصلا رعایت نکردن کپی‌رایت، استفاده از هکینتاش، مصرف مواد مخدر(!) و... کار خوب یا بدیه و خوب یا بد بودنش به مدیران ایرماگ مربوطه؟
۵) اصلا به کاربران ناقض کپی‌رایت در این انجمن جوابی داده میشه؟
---
جواب‌های شخصی من به عنوان یکی از مدیران که قدیمی‌ترین عضو نیستم اما از ابتدای نصب CMS عضو انجمن بودم:

۱) رعایت کپی‌رایت در ایرماگ دو منشا داره:
- رعایت قوانین بین‌المللی با توجه به اینکه پایه‌گذار ایرماگ و کسی که سایت به نامش ثبت شده در آلمان زندگی می‌کنه و سرویس دهنده‌ی سایت آلمانیه.
- دلایل اخلاقی که به عقیده‌ی شخص من بیشتر از همه به تماس ما مدیران ایرماگ با سازنده‌های نرم‌افزار بر می‌گرده. این تماس ما به معنی bug report هست، لطفا دچار سوء تفاهم همکاری تجاری و اسپانسر و... نشید.
من به شخصه وقتی می‌بینم از یک سازنده‌ی نرم‌افزار می‌خوایم امکانات فارسی و راست به چپ برنامه‌اش رو کامل کنه به نظرم بی انصافیه که به کپی شدن نرم‌افزارش کمک کنیم.(و عجیبه که این احساس رو تا چند وقت پیش نداشتم!)
الان من از اینکه موقع گزارش باگ به عنوان مثال لازمه یک صفحه‌ی وب رو به عنوان تستی از مشکل یک Web Browser با فارسی درست کنم یا آدرسش رو بدم ترس و خجالتی از دادن آدرس ایرماگ ندارم خیلی خوشحالم.
بخشی از دلایل اخلاقی هم به فضای سایت بر می‌گرده که با رعایت کپی‌رایت و بدون رعایتش قطعا فرق‌هایی داره. اینکه به عقیده‌ی من کدوم بهتره تابع سلایق و عقاید من هست ولی خوب طبعا من با این عقیده سازگارتر بودم که به این سایت پیوستم.

۲) به دلیلی که تقریبا هر انجمن دیگه‌ای هم قانون داره. یکی منع بحث بر خلاف کپی‌رایت داره یکی بحث سیاسی، مذهبی و... .
واقعا انجمن(forum) معتبر خارجی هست که بحث‌های ناقض کپی‌رایت در اون منع نشده باشه؟ این کارشون سانسور و بی‌منطقیه؟ گرفتن حق سوال پرسیدن از افراده؟
تا جایی که من می‌دونم بعضی اوقات قوانین برای حفظ تمرکز سایت‌ها بر اهداف اصلیشون هست گاهی همچنین برای حفظ موجودیت سایت و تطابق با قوانین کشوری و بین‌المللی. فکر نمی‌کنم کسی هم از پاک شدن پستی که حاوی لینک دانلود غیرمجاز یک برنامه باشه در اونجا تعجب کنه!

۳) ‫انتقاد صحیحیه که الان خوشبختانه در بلاک سوال و جواب‌ها بهش اشاره شده و البته لازمه متن کامل با توضیحات احتمالی تهیه بشه و در خود Forum هم قرار داده بشه.‬ تاخیر در این موضوع تا حد زیادی تقضیر من بوده که هرکاری رو معطل تغییر CMS سایت کرده‌ام.

۴) این سوء تفاهمیه که خیلی در این تاپیک دیده میشه. اینکه بگیم بحثی در انجمنی ممنوعه به این معنا نیست که عقاید شخصی افراد به ما مربوطه و قصد سرزنش اونها رو داریم. قطعا هرکسی بسته به شرایطش و عقایدش تصمیمی رو می‌گیره و بهش عمل می‌کنه. بحث ما اینه که اگر کسی معتقده باید هرچه بیشتر به دیگران در دسترسی به کرک و شماره سریال و... کمک کنه عقیده‌اش به خودش مربوطه اما صفحات سایت ما نمیتونه عامل اجرای اون عقیده باشه.
قطعا رعایت کپی‌رایت در ایران کار خیلی سخت و چه بسا غیر ممکنیه. من خودم در ایران زندگی می‌کنم. اینکه هرکس در زندگی شخصی خودش کپی‌رایت رو رعایت می‌کنه یا نه و دلایلش چیه به خودش مربوطه. اما اگر می‌خواد از طریق صفحات انجمن ایرماگ اینکار رو آموزش و ترویج بده طبیعیه که به دلیل عدم مطابقت با قوانین سایت اون مطلب حذف یا ویرایش میشه. اعتراض و تذکر مدیران نسبت به کسی هم که این کار رو کرده به معنای سرزنش اون فرد در تصمیم‌های شخصیش نیست، درمورد ساختن اون تاپیک خاص یا ارسال نوشته‌ی خاص هست.

۵) قطعا ما کاری به این نداریم که کاربری که سوالی رو مطرح می‌کنه مک واقعی داره یا نه، نرم‌افزارش رو خریده یا کرک کرده. اما تا وقتی که سوالش مخصوص این موضوعات نباشه.
مثلا اینکه چرا بعد از نصب هکینتاش روی فلان سیستم کارت صدای فلان مدل onboard کار نمی‌کنه، اگر پاسخ سوال اون فرد دریافت torrent نسخه‌ای کاملتر و بهتر از اون هکینتاش باشه قرار دادن اون لینک در ایرماگ مطابق قوانین نیست.
یا اینکه کسی بپرسه در فلان برنامه چطور فلان تنظیم رو انجام بده به ما مربوط نیست که برنامه رو خریده و یا روی مک واقعی یا هکینتاش نصب کرده، اما اگر بگه شماره سریال یا کرک همراه برنامه رو چطور استفاده کنه طبیعتا از قوانین سایت خارجه.
---
خیلی نوشتم و از نوشته‌ام راضی نیستم. احساس می‌کنم چندبار حرفهامو تکرار کردم ولی اصل موضوع رو نرسوندم :-) به هر حال این تلاش من بود برای حل سوء تفاهم‌ها. امیدوارم از حضور تمام دوستان همچنان بهره‌مند باشیم و سوء تفاهم‌ها حل بشه.
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

پاسخ: Re: فروشگاه محصولات سيستم مک

پستتوسط mani3552 » 17 اکتبر 2009, 02:07

سلام علی آقای گل من که یک عضو جدید هستم عاشق این سایت بودم و هستم و اگه یه روز نبینمش دلم واسه سایت و همه دوستان تنگ میشه ان شا الله همه چی درست میشه
قربون شما محمد مانی

MacBook 13.3" - 2.4GHz, 2GB RAM, 250 GB HDD | MB467LL/A - 10.5.8
Qazvin | ADSL2+ 128kbps
MacBook Air (Early 2013), macOS 11.1
MacBook Pro (Early 2020), macOS 11.1
iPhone 3GS 16GB
نماد کاربر
mani3552
 
پست‌ها : 93
تاریخ عضویت: 30 ژانویه 2009, 21:04
محل سکونت: تهران

پاسخ: Re: فروشگاه محصولات سيستم مک

پستتوسط Ali.Tajik » 17 اکتبر 2009, 02:40

سلام خدمت همه‌ی دوستان ایرماگی عزیزم
لطف کنید و قبل از خواندن ادامه‌ی عرایض بنده نگاهی به این صفحات بیاندازید.
http://irmug.com/portal/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=153
http://irmug.com/portal/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=473
http://irmug.com/portal/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=658
http://irmug.com/portal/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=82

و بعد به عنوان مثال گاهی هم این اتفاق رخ می دهد:
http://irmug.com/portal/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=391
http://irmug.com/portal/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=970

و جالب اینجاست که در ایرماگ عرضه‌ی مستقیم هم گاهاْ انجام می شود
http://irmug.com/portal/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=144
http://irmug.com/portal/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=352

قصدم از ارجاعات بالا این بود که بگویم ایرماگ قوانینی برای خودش دارد، بسیار هم خوب هستند این قوانین، و حتی عبور از آنها را فکر نمی‌کنم که اکثر دوستان بپسندند. اما احساس می‌کنم پاره‌ای از اوقات اندکی افراط و تفریط در یافتن مصادیق نقض قوانین در ایرماگ بوجود می‌آید که شاید باعث سردرگمی بازدیدکنندگان عادی هم بشود.
در هر حال همچنان عقیده دارم که فروشگاهی که پیله‌ور عزیز معرفی کرده بودند، ارتباطی با ایرماگ نداشت، و هیچ کس هم نمی توانست ایرماگ را در فروش و مسئولیت نرم‌افزارهای آن شریک بداند، که حتی بعضی از صفحات ذکر شده در ابتدای این نوشته به مراتب نزدیک‌ترند به فراهم کردن شرایط نقض کپی‌رایت.

*.ضمناْ تصور می‌کنم حیف است که این مدخل کلاْ از روی ایرماگ پاک شود، چرا که به هرحال بحث متفرقه‌ی مهمی است. شاید بهتر باشد با تغییر عنوان به همان قسمت موضوعات متفرقه برود. پیشنهاد من به مدیران بزرگوار که اینطور است.
MBAir 6.2
نماد کاربر
Ali.Tajik
 
پست‌ها : 142
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2008, 14:01
محل سکونت: پاریس

پاسخ: Re: فروشگاه محصولات سيستم مک

پستتوسط pilevar » 17 اکتبر 2009, 02:46

جناب رستگار ممنون از بابت جواب هاتون

امکان داره در مورد با اون قسمت که عرض کردم ترویج مک در ایران باعث پیشرفت میشه توضیحی بفرمایید؟

[نمایش]
من به شخصه فکر میکنم اگه مک توی ایران فراوان بشه (حالا با مکینتاش یا هکینتاش) خیلی میتونه ایران پیشرفته باشه.

جناب ایلیا گویا و چند تا دیگه از دوستان گویا شما ایران نیستید.
ولی چرا ایرانی وقتی مک رو میبینه باید شک بکنه که خیلی بهتر از پی.سی هست؟
چرا اساتید دانشگاه ما باید وقتی لپ تاپ من رو میبینن این سوال رو بپرسن که آخه نرم افزار هاشو توی ایران میخوای کجا پیدا کنی؟
حالا استاد هایی که یا دکترا دارن یا فوق لیسانس هستن!!!

به نظر شما چرا نباید ایرماگ هم مثل تکنوتاکس همشه کلی آنلاین داشته باشه و توش لحظه به لحظه سوال های تخصصی زیادی پرسیده بشه و سریع هم ملت جوابشون رو بگیرن؟

فکر نمیکنید با ترویج مک بشه این کار رو توی ایران کرد؟

همه ما میدونیم که مک بدون سیستم اپل اصلا نمیچسبه !
پس میشه ابتدا هکینتاش رو به ملت معرفی کرد و بعد که ترسشون از مک ریخت بهشون بگیم که با سیستم اپل هم میشه بهتر بازدهی داشت و راحت تر بود!

من با کپی رایت و نال رو اینا موافق نیستم ولی میگم که نباید به خودمون سختش گرفت.
حقوق یه کارمند ایرانی به صورت میانگین ۴۵۰ هزار تومان هست.
چطور انتظار دارید که اون کارمند بیاد و برای خرید یک Final Cut Studio بیش از دو برابر حقوق یک ماهشو بده برای خرید فقط یه بسته نرم افزاری؟

بابا کمی انصاف داشته باشین به خدا!



ممنون
[left]
MacBookPro 15.4", New Case, MacOSX 10.5,CPU 2.4 ...
ADSL 512 kbps in home
ADSL 1024 kbps in uni
Lease line 2Mbps in work
[/left]
pilevar
 
پست‌ها : 15
تاریخ عضویت: 05 مه 2009, 16:27
محل سکونت: یزد

پاسخ: Re: فروشگاه محصولات سيستم مک

پستتوسط R_Behnood » 17 اکتبر 2009, 03:26

اولین مشکل در به سرانجام رساندن هر بحثی، حالا هر موضوعی که داشته باشد، گم کردن اصل موضوع و تبدیل شدن بحث به جدال شخصی است. در این حالت برای فرد تفاوتی نمیکند که موضوع چه بوده یا چه نتیجه ای حاصل میشود یا اصلا مواردی را که مطرح میکند مربوط به موضوع هست یا نه. هدف اصلی میشود اثبات اینکه "من خوبم تو بدی".
موضوع قوانین ایرماگ بود، یکهو میبینی صحبت از لینوکس هست و سرقت و درآمد و ...
یعنی یا ایرماگ باید قبول کند که اهمیتی به موارد نقض قوانینش ندهد(حالا قوانینش خوب است یا بد موضوع دیگری است) یا همه آن مواردی که دوستان گفتند پیش میاید!
آیا واقعا اینطور است؟

ادامه این بحث فایده ای ندارد چون یک طرف بحث تصمیم ندارد به موضوع بپردازد و خواست خودش را برای اثبات ادعایش کافی میداند.
اینکه نرم افزار به تناسب درآمد گران است چه ربطی دارد به موضوع؟ اینکه هکینتاش ارزانتر از سیستم اپل تمام میشود چه ارتباطی دارد به موضوع؟ تعداد بازدیدکننده ها چه ارتباطی دارد؟
(اینکه اصلا باقی دنیا چکار میکنند و آن کار غلط است یا درست مطلب دیگری است)

به عقیده من چون این موضوع مدام تکرار میشود، بهتر است مدیران ایرماگ بطور مشروح در قسمت قوانین موارد نقض را توضیح بدهند و بعد از این هم هر کسی سوالی داشت به آن قوانین ارجاع بشود یا صحبتش را با ایمیل مطرح کند.
این بحثها در اینجا به هیچ کجا نمیرسد وقتی یک طرف تصور میکند میشود از چراغ قرمز رد شد چون مثلا بنزین گران است و تازه بی انصافی هم هست اگر کسی توقع داشته باشد حالا که چراغ قرمز را رد میکنیم خبرش را در روزنامه چاپ نکنیم.

ارادتمندم.
MacBook Black (MA701LL/A) 2.0GHz, 3GB
OS X 10.6
R_Behnood
 
پست‌ها : 334
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2007, 19:04

قبلیبعدی


بازگشت به عرضهٔ نرم‌افزار


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 0 مهمان