انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

Remote login

بحث پیرامون چگونگی اتصال کامپیوترها، ایجاد شبکه و اینترنت

Remote login

پستتوسط saba » 11 آوریل 2009, 00:45

دوستان سلام

با آرزوی سلامتی برای همه،پرسش من در رابطه با remote login است.

چندین بار تلاش کرده ام که از کامپیوتر های دیگری از راه دور با مکبوک ارتباط برقرار کنم ،اما نشده.

در sharing کارهای اولیه ،منجمله تیک کردن remote login را انجام داده ام و مکبوک ادرسی را بمن داده که اگر میخواهید از راه دور به این کامپیوتر وصل بشین مثلا بنویسید ssh saba@192.168.1.102 و پس از این وصل خواهید شد،اما،هر وقت اینکارو انجام میدم ،پیامی نمایش داده میشه مبنی بر اینکه این ادرس قابل شناسائی نیست.حال این پرسش پیش میاد که آیا برای remote loginکردن من الزاما باید ویندوز ویستا و مک را شبکه کرده باشم تا این اتفاق بیفته؟
و اگر پاسخ اری است ،پرسش دیگری مطرح میشه که ،اگر کسی اصلا ویستا دور و ور مک نداره چکار باید بکنه.


پ.ن. منظور من از راه دور ،جائی با فا صله مثلا ده مایل است ،نه حول و حوش مکبوک.
MACBOOK AIR 2.13 GHZ CORE 2 DUO
Memory 4GB 1067 DDR3
saba
 
پست‌ها : 133
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2007, 03:00
محل سکونت: آمریکا

پاسخ: Remote login

پستتوسط Ilia » 11 آوریل 2009, 18:09

سلام صبا جان،

من موردی برام پیش نیومده که با این remote login کار کنم اما میتوانم این رو بهت بگویم که آن ip address که نوشته‌ای ip است که راوترت به کامپیوترت میدهد وبا ip که راوترت استفاده میکند متفاوت است. اگر خواستی که ip واقعیت را پیدا کنی یا باید به راوترت وصل بشوی و پیدایش کنی، یا بروی به یکی از سایت‌هایی که روی اینترنت آن را به شما نشان میدهند مثل این:
http://showip.net

من خودم همیشه آن را از طریق gmail پیدا میکنم. در پایین صفحه gmail, آن را میینویسد. تحت عنوان: Last account activity.
همینطور در igoogle ویجتهایی هست که اگر به صفحه‌تان اضافه کنید این کار را میکنند.

آدرس ip شما هر از چند وقت عوض میشود مگر آنکه پول اضافی‌ای بدهید و ثابتش را بگیرید.

ایلیا
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: Remote login

پستتوسط saba » 11 آوریل 2009, 21:03

ایلیا جان سلام

آدرس مکبوک رو همانطوری که گفتی پیدا کردم(با وصل شدن به جی میل) ،بعد برای آزمایش ،خواستم از ویندوز ویستائی که تو شبکه خانگی دارم با مکبوک ارتباط برقرار کنم ،نشد و پیامی دریافت کردم مبنی بر اینکه :آدرس برای دریافت http ستاپ نشده.

خب ،پس از کمی جستجو اینجا و انجا فهمیدم که باید برم روی . network pref بعد airport بعد proxies و اونجا HTTP یا هر پراکسی دیگری که میخوام تیک کنم .اما،این تازه آغاز این سفر پر مخاطره س،چون گام بعدی اینه که توی بستر های مربوط به هر کدوم ازین پراکسی ها میبایست کلی ادرس و اطلاعات مینوشتم ،که من هم اون اطلاعات رو نه داشتم و نه میدونستم که چی هستند.

حالا بنظر تو ،آیا فکر میکنی که اصولا من مسیر درست رو انتخاب کرده ام و باید یه جوری بقیه اطلاعات رو پیدا کنم و راهو ادامه بدم ،یا اینکه در نیمه راه یه کجراهه اشتباهی رو انتخاب کردم و رسیدم بجائی که اصلا با مقصد من منافات داره.
MACBOOK AIR 2.13 GHZ CORE 2 DUO
Memory 4GB 1067 DDR3
saba
 
پست‌ها : 133
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2007, 03:00
محل سکونت: آمریکا

پاسخ: Remote login

پستتوسط Ilia » 11 آوریل 2009, 22:00

صبا جان، من از جایی که نیازش رو نداشتم مدتهاست که از این کارها نکرده‌ام. اما روی تایگر این کار رو براحتی با VNC انجام میدادم اما بر عکس آنکه شما میخواهی، یعنی با مکم پیسی رو کنترل میکردم.

با لئوپارد مک به مک خیلی ساده است (Screen sharing) اما از پیسی به مک را هیچوقت امتحان نکرده‌ام. اما حدس میزنم که احتمالا راحت‌ترین راه باز از طریق VNC میباشد. شما باید یک برنامه client برای VNC روی پیسی‌ات داشته باشی (میکروسافت مجانی میدهد) و با آن به مکت وصل شوی.

من یک جستجوی کوچک روی گوگل کردم و این سایت‌ها بالا آمد:
http://howto.diveintomark.org/remote-mac
و
http://www.zdnet.com.au/insight/softwar ... 086,00.htm

مطمئنم که اگر بگردی باز هم لینکهای اینچنینی که توضیح بدهد پیدا خواهی کرد.

حالا که در این بحث هستیم این لینک youtube هم برای کسانی که برعکس کار شما را میخواهند بکنند (یعنی از مک به پیسی وصل شوند) هم باید مفید باشد:
http://www.youtube.com/watch?v=z8BbrZqoXpY

اما یک نکته اینکه VNC و در کل این کارها ایمنی سیستمت رو کمتر خواهد کرد.

موفق باشی
ایلیا
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: Remote login

پستتوسط Behnam » 11 آوریل 2009, 22:37

فکر می‌کنم این از آن موضوعاتی هست که همه را کنجکاو کرده که کمی گوگل کنند. من هم آن سایت howto را پیدا کردم. راهنمای ویدیویی آن مال چهار سال پیش هست و برای پانتر و تایگر تهیه شده اما چون روی ترمینال کار می‌کند تا بخشی از موضوعات امنیتی را رفع کرده باشد فکر می‌کنم برای لئوپارد هم کارگر باشد. طرز کار آن هم ساده است. درست همانطور که باب طبع من و صباست!
http://howto.diveintomark.org/download/ ... dition.mp4
اما اینجا هم توضیحاتی داده شده است که شاید به درد بخورد:
http://lowendmac.com/zisman/08az/leopar ... aring.html
ولی راه حل حرفه‌ای روی مک اخ کردن سیصد دلار و استفاده از نرم‌افزار ویژهٔ این کار است. اینکه تا چه حد بتواند امور را برای ویندوز برای غلبه بر مک راحت‌تر کند نمی‌دانم.
http://www.apple.com/remotedesktop/
کلاً موضوع از این قرار است که یک کامپیوتر می‌خواهد بر یک کامپیوتر دیگر غلبه کند. این اصلاً نباید شدنی باشد (مگر در محیط‌های بستهٔ اینترانت) چون عواقب امنیتی آن خیلی زیاد است. راه حل ویدئوی بالا هم به همین دلیل اینقدر پیچیده هست.
نماد کاربر
Behnam
 
پست‌ها : 3534
تاریخ عضویت: 27 مه 2004, 04:44
محل سکونت: کانادا

پاسخ: Remote login

پستتوسط saba » 12 آوریل 2009, 10:58

بهنام عزیز و ایلیای عزیز

سلام و ممنون از زحماتتون. الان نیمه های شبه و در واقع کمی بیشتر به گرگ و میش نمونده (بقول معروف ؛ تازه سر شب لاتاس) و من تازه از راه رسیدم پس از یک رانندگی طولانی ،بهمین دلیل فرصت نکردم که لینکهای انتخاب شده شما رو نگاه کنم.انشاالله فردا خدمت میرسم.خدا نگهدار.
MACBOOK AIR 2.13 GHZ CORE 2 DUO
Memory 4GB 1067 DDR3
saba
 
پست‌ها : 133
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2007, 03:00
محل سکونت: آمریکا

پاسخ: Remote login

پستتوسط saba » 14 آوریل 2009, 03:33

دوستان سلام

مدتی این مثنوی تاخیر شد مهلتی بایست تا خون شیر شد

مژده خوبی دارم برای دوستانی که طی چند روز گذشته به چالشی تازه پرداخته بودند و مانند من دنبال برنامه ای بودند که بتونن از راه دور باهاش رایانه هاشونو شش دونگ کنترل کنن .
بهنام و ایلیای عزیز در این راستا ،زحمت کشیدن و وقت و گذاشتن و در جهت کمک به من برنامه هائی رو معرفی کردن و سر نخ های ارزشمندی هم دادن که کمک کرد تا نهایتا برنامه ای رو پیدا کنم که در مقایسه با نرم افزار های مشابهی که اینکارو اغلبشون بطور نصف و نیمه و دو سه تاشون هم که کاملتر انجام میدن ،حقیقتا یه سر و گردن بالاتره و حتی نرم افزار هائی هم که از سوی شرکت های معتبرتری مانند اپل در این زمینه معرفی شدن با وجود قیمت گزافشون ،در برابر این برنامه حرفی برای گفتن ندارن،صرفنظر از اینکه کسانی هم که برنامه گرانقیمت اپل رو (۲۹۹دلار) استفاده کردن ،خیلی دل خوشی هم نداشتن.

من دو روزه که دارم ازین برنامه استفاده میکنم و میخواستم که کاملا از کارآئی و بی درد سر بودنش مطمئن بشم و بعد اینجا اونو به شما عزیزان معرفی کنم .بزرگترین ویژگی این برنامه رایگان بودن اون هست برای مصارف خانگی و شخصی که بهش جلوه بیشتری هم میده و ویژگی دیگرش cross platform بودن اونه که براحتی بین ویندوز و مک و بالعکس رابطه برقرار میکنه .نصب و راه اندازی ان در مقایسه با دیگرانی که در این چند روزه آزمایش کردم بسیار ساده و منگل فهمه،جان کلام اینکه ببّّرو ببر.

این هم ادرسش:
http://www.teamviewer.com/index.aspx
پیوست‌ها
screen_capture_2_761.png
screen_capture_2_761.png (177.24 KiB) - بازدید 17025 بار
saba
 
پست‌ها : 133
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2007, 03:00
محل سکونت: آمریکا

پاسخ: Remote login

پستتوسط Ilia » 16 آوریل 2009, 07:02

صبا جان،

برای معرفی این برنامه دستت درد نکنه. باید حتما امتحانش کنم.

ایلیا
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: Remote login

پستتوسط saba » 17 آوریل 2009, 10:11

خواهش میکنم ،قابلی نداشت.امیدوارم که ازش خوشت بیاد .بهتره که افرادی مانند تو با اگاهی بسیاری که در مورد کامپیوتر دارن اینجور برنامه ها رو آزمایش کنن و زشت و زیبای اونارو به اگاهی دیگران هم برسونن.
MACBOOK AIR 2.13 GHZ CORE 2 DUO
Memory 4GB 1067 DDR3
saba
 
پست‌ها : 133
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2007, 03:00
محل سکونت: آمریکا

پاسخ: Remote login

پستتوسط Pooria Azimi » 11 اوت 2009, 01:43

بی نظیره ..... یک میلیون بار تشکر !
pooriaazimi.googlepages.com/thnxe6.swf

واقعاً بی نظیره. هیچ مشکلی هم با سرعت نداره. من در منزل با اینترنت 256 کیلوبیت ( که تازه هر دو کامپیوتر هم با همون وصل اینترنت هستند ) این کار رو کردم و حتی یک میلی ثانیه ( جدی می گم ) هم اختلاف زمانی نداشتم. هر چند کیفیت عکسها پایین بود ( 256 بیت ) و اگر می خواستم فیلم ببینم با مشکل روبرو می شدم ولی غیر از این مشکل دیگه ای نداره. اینا رو گفتم که دوستان داخل ایران مثل من فکر نکنند که باید حتماً T1 داشته باشند تا بتونن از این استفاده کنن :-)

باز هم ممنون. واقعاً برنامۀ خوفناکی بود.
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

پاسخ: Remote login

پستتوسط Pooria Azimi » 11 اوت 2009, 02:34

عجب توهمی!
از پی.سی.موصل شده م به لپتاپ. با لپتاپ این بار با وایرلس وصل شده م به همون پی.سی. اون پی.سی با وایرلس وصله به یه پی.سی دیگه. اون وصله به یه هارد اکسترنال. دارم اطلاعات اونو می بینم :-)

بسیار خوشمان آمد :-) با هم ممنون. دوستان اگر این رو امتحان نکنید نصف بیشتر عمرتون به فناست !!!

راستی متوجه شدم که می شه کیفیت تصویر رو هم ( دستی ) تنظیم کرد. الآن من با کیفیتش هم هیــــچ مشکلی ندارم. تصویر کاملاً شفاف و زیباست و «تصاویر» چند مگاپیکسلی رو هم در کمتر از ۱ ثانیه ( با اینترنت ۲۵۶ که تازه چون هر دو کامپیوتر بهش متصل هستند کمتر هم هست ) می تونم ببینم. ولی فیلم بزرگتر از ۶۰۰×۴۰۰ با کیفیتپایین نشون داده می شه که طبیعی هم هست با این سرعت. در کل این طور که به نظر می رسه مدیریتش در بهینه کردن تصاویر و ارسال اونها بی نظیره.

فقط یک پرسش: این که صدا منتقل نمی شه بخاطر سرعت پایین منه، با نه، کلاً صدا رو منتقل نمی کنه؟
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

پستتوسط saba » 12 اوت 2009, 05:13

نه، پوریا جان ،فکر نمیکنم که این برنامه ،یا اصولا تمام برنامه هائی که توانائی کنترل دسکتاپ رایانه دیگری رو از راه دور دارن ،قابلیت انتقال صدا رو هم داشته باشند.شاید هم من دارم اشتباه میکنم .
چون من که هر چه سعی کردم نتونستم روزنه ای پیدا کنم که نشون بده که یه همچین قابلیتی درشون درج شده تا بعدا کاربر بتونه اونو فعال و راه اندازی کنه.


اگر واقعا احتیاج به شنیدن صدای اون یکی رایانه داری، میتونی از برنامه هائی مثل Google video chat یا حتی Ichat مک استفاده کنی ،که در اونصورت دیگه امتیاز کنترل دسکتاپ دیگر را از دست خواهی داد.
MACBOOK AIR 2.13 GHZ CORE 2 DUO
Memory 4GB 1067 DDR3
saba
 
پست‌ها : 133
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2007, 03:00
محل سکونت: آمریکا

Re: Remote login

پستتوسط Arzhang » 07 مارس 2012, 20:30

این پست را امروز دیدم و با شک و تردید رفتم سراغش چون قدیمی بود. اما این‌جا می‌نویسم دیگران هم بدانند، هنوز این برنامه کار می‌کند و بسیار هم خوب کار می‌‌کند.
نماد کاربر
Arzhang
Site Admin
 
پست‌ها : 1449
تاریخ عضویت: 17 اوت 2009, 15:06
محل سکونت: مونترآل



بازگشت به اینترنت و شبکه‌سازی


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 4 مهمان