انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

چرا به ایرماگ می‌پیوندید؟

مکانی برای طرح پروژه‌ها و پیشنهادهایی که نیاز به همیاری گروهی دارند

چرا به ایرماگ می‌پیوندید؟

پستتوسط Ali.Rastegar » 27 نوامبر 2008, 13:20

سلام دوستان،
فکر کنم چند هفته است که در بحثها شرکت نکرده‌ام و فکر کنم پرتوقعی باشد که در اولین حضورم بعد از این مدت درخواستی داشته باشم، ولی چاره‌ای نیست!
برای درس مبانی جامعه شناسی با چند نفر از همگروهیهام درمورد جامعه‌های مجازی تحقیق می‌کنیم و مطالعه‌ی موردی(case study) رو هم روی ایرماگ قرار دادیم. قرار بود من تحقیق رو همین ۳شنبه معرفی کنم و تا آخر ترم کاملش کنیم اما حالا که ۱هفته افتاده عقب بد نیست یک نظرسنجی هم داشته باشیم و من تا این یکی ۳شنبه یک نتیجه‌ی اولیه داشته باشم برای ارائه.
سوال اینه: چرا به ایرماگ می‌پیوندید؟
برای جوابها گزینه‌ای از پیش تعیین نکردم که بدون پیش‌زمینه ذهنی تحقیق کنیم :-)
قطعا نتایج تحقیق برای بهبود ایرماگ هم استفاده خواهد شد.
نکته‌ی یکی مونده به آخر اینکه اگر کسی مایل نیست عموما دلیل پیوستنش به ایرماگ رو بنویسه میتونه پیغام خصوصی و ایمیل هم بفرسته.
نکته‌ی آخر اینکه این نظر سنجی فقط مخصوص کاربران فعال نیست و اگر حتی تا الان هیچ نوشته‌ای در ایرماگ نداشتید و فقط خواننده بودید هم لطفا در این نظر سنجی شرکت کنید.
پیشاپیش تشکر می‌کنم.
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

پستتوسط GK » 27 نوامبر 2008, 15:22

سلام علی جان
حتما یادت می اید که چند سال پیش، درست یک ساعت بعد از اعلام استیو جابز بابت مهاجرت اپل از ppc به اینتل، من نیز از پی سی به مک مهاجرت کردم. آن روزها مشکل زیادی با نگارش فارسی روی مک داشتم. تمام دوستان، از احمد و بهنام و علی صمدی گرفته تا خود تو، کلی به من کمک کردید.
امروز وظیفه خود می دانم که به نوبه خود و تا حد امکان، کمک و یاور دیگران باشم.
این از جواب رسمی، واقعی، و آکادمیک
برای عمق در امر «جامعه شناسی» تحصیلاتی تو : از اینکه می بینم که هموطنان ایرانی ام، که معمولا سایه همدیگر را با تیر می زنند، جایی جمع شده و دست در دست هم همکاری و همیاری می کنند، از صمیم قلب خوشحالم... :lol: :lol:
روز و روزگارتان ‌خوش
ق.خ
iMac Intel 2.66GHz, Osx 10.7.3
GK
مدیر بازنشسته
 
پست‌ها : 954
تاریخ عضویت: 27 آوریل 2006, 14:55
محل سکونت: فرانسه

پستتوسط R_Behnood » 27 نوامبر 2008, 17:10

چرا به ایرماگ آمدم؟ برای گرفتن جواب سوالاتم و رفع مشکلاتم!(-:
انجمنهای مک زیاد دیگری هم هست که خیلی هم از ایرماگ فعالتر هستند ولی ایرانی و فارسی نیستند. این دو خاصیت ایرانی و فارسی بودن باعث جذابیت دو چندان ایرماگ برای من است.
MacBook Black (MA701LL/A) 2.0GHz, 3GB
OS X 10.6
R_Behnood
 
پست‌ها : 334
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2007, 19:04

پستتوسط Ali.Rastegar » 27 نوامبر 2008, 20:52

ممنون از پاسخهای هردوی شما.
بقیه‌ی دوستان هم حتی اگر فکر میکنن نظرشون مثل بقیه است و نیازی به تکرار نمی‌بینن اتفاقا برعکس خیلی مهمه که بدونیم که چه دلیلی بیشترین تکرار رو داره پس لطفا هرکسی میتونه نظر بده.
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

پستتوسط freeman186 » 27 نوامبر 2008, 22:11

خب این اولین پست من تو اینجاست..در جواب شما باید بگم که من علاقه شدیدی به محصولات اپل و حتی خود استیو جابز دارم..اگرچه از محصولات اپل فقط یه آیپاد نانوی نسل اول دارم اما با این وجود به اطلاعات کسب کردن در مورد مشکلات و نکاتی که در مورد مک و مسائل مربوط به اون تو اینجا مطرح میشه علاقه دارم و دلیل عضویتم هم همینه.
امیدوارم مفید بوده باشه این چند خط ;-)
freeman186
 
پست‌ها : 1
تاریخ عضویت: 02 اوت 2008, 21:46

پستتوسط saba » 28 نوامبر 2008, 07:22

کمی بیش از دوسال پیش از ویندوز به مک مهاجرت کردم و از همان آغاز با مشکلات بسیاری روبرو شدم و خود را در برابر کوهی از پرسش هائی دیدم که نیاز آشنائی مرا
با جائی مانند ایرماگ دو چندان میکرد.همانطور که بهنود اشاره کرد ، ویژگی ایرماگ در این بود که میتوانستم پاسخ خود را بزبانی بگیرم که با آن بزرگ شده ام و با آن راحتم و درک عمیقتری در مقایسه با دیگر زبانها از آن در رابطه با حل مشکلاتم دارم و در یک کلام به آن عشق میورزم.در ابتدا این پوسته بیرونی پیوند من با ایرماگ بود تا جائی که این پیوند بمرور بنوعی رابطه عاطفی با ایرماگ و بروبچه های آن بدل شد ،کسانی را که هرگز از نزدیک ندیده ام و هر کدام در گوشه ای از دنیا زندگی میکنند و
ویژگی های اخلاقی خود را دارند و من بنوعی بداشتن پیوندی اینچنین با آنان نه تنها علاقمند که معتاد شده ام تا جائی که هر روز سرکشی کردن به ایرماگ برای من بمثابه سر زدن به پاتوق وگپ و دیدار روزانه شده و بخش مهمی از زندگی من را بخود اختصاص داده .با سپاس .صبا
MACBOOK AIR 2.13 GHZ CORE 2 DUO
Memory 4GB 1067 DDR3
saba
 
پست‌ها : 133
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2007, 03:00
محل سکونت: آمریکا

پستتوسط dete » 28 نوامبر 2008, 19:17

من بیش از دو ساله که با دنیای مک آشنا شدم و آرزو پیوستن به مک و داشتم ... تا بالاخره ۱۵ فروردین سال ۸۷ از ویندوز مهاجرت کردم به دنیای مک و به جرات میگم با کمک راهنمایی های دوستان ایرماگ که با صبر و مهربانی به من کمک کردن که هر چه بیشتر با دنیای اپل و مک آشنا بشم و بتونم این تصمیم رو بگیرم ...

ایرماگ به نظر من یه خانواده است که من افتخار بودن در اون رو دارم . خانواده ای که تلاش میکنه به اعضای کوچک خانوادش کمک کنه ...
rMBP 15" 2.3GHz Haswell
MBP 17" 2.6GHz Core 2Duo
Mac OS : El Capitan 10.11.1
iPhone4 32GB
iPhone6 128GB
* * * * * * * * *
Keep Thinking Different
علیرضا.
نماد کاربر
dete
 
پست‌ها : 310
تاریخ عضویت: 23 ژوئیه 2007, 18:32
محل سکونت: Tehran

پستتوسط farhadv » 28 نوامبر 2008, 21:00

از حدود سه سال ‍‍پیش برای اولین بار کام‍‍پیوتر گرفتم که انتخابم مک بود..تنها نفر در جمع دوستان و کسانی که می شناختم...‍‍پس گزینه دانش شفاهی منتفی بود...شروع کردم به منوال خوندن...آشنا شدن با ایرماگ که قبل از اون از وجودش اطلاعی نداشتم , اتفاق بزرگی بود...جایی که به قول دوستان به مانند خانواده افراد جدا افتاده را به هم وصل می کرد و تجارب را , تقسیم . تلاشهای صمیمی ترین دوستم برای مکی ماندن در سالهای نود و سه و چهار و تنهاییش و کوچ اجباری او را به ‍‍پی سی , کاملا به یاد دارم و این ‍‍پیدا کردن ایرماگ را به تجربه ای شبیه به ساحل رسیدن می کرد... ‍‍پس از۳ سال با توجه به کمکهای ایرماگ و تلاشهای خودم هم مکی مانده ام و هم خوشحال.
MacBook Pro 2.33GHz Intel Core 2 Duo , OS X 10.6.2 , ADSL+2
نماد کاربر
farhadv
 
پست‌ها : 81
تاریخ عضویت: 13 ژانویه 2007, 20:58
محل سکونت: Tehran

پستتوسط aamir » 29 نوامبر 2008, 00:52

من یادم نیست چی جوری با اینجا آشنا شدم - خیلی وقت پیشا. .ولی یادمه یه بار تویه وبلاگ یه مطلب راجع به بهم ریختن فونتها پس از نصب آفیس خوندم که بعدش ارجاع داده شدم به اینجا
اسمش تو ذهنم موند تا اینکه یکی از دوستام مک خرید و من بهش گفتم برو تو این سایت ثبت نام کن!!
بعدش تحقیقات خودم راجع به مک شروع شد و خودمم آلوده شدم :-D
امیر
نماد کاربر
aamir
 
پست‌ها : 514
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 13:43
محل سکونت: ایالات متحده

پستتوسط Reza.Y » 29 نوامبر 2008, 04:55

آشنایی من با ایرماگ شاید به دلیل مشکلات فونت فارسی بود. راستش اگر هنوز امکان نظر دادن بدون ساختن حساب بود، شاید هنوز با حساب مهمان نظر می‌دادم! زبان فارسی مهم‌ترین دلیل ماندن من است، به علاوه جو صمیمی این جا و کمک دوستان و این که اگر بتوانم کمکی هم بکنم.
Reza.Y
 
پست‌ها : 435
تاریخ عضویت: 30 مه 2006, 20:19

پستتوسط Ali_Omid » 29 نوامبر 2008, 11:18

با سلام
حدود پانزده سال است از مک استفاده می کنم، آن زمان یک LCII داشتم. اتفاقا زحمت نصب دستگاهم را آقای علی عظیمی که اگر اشتباه نکنم از بنیانگذاران این انجمن هستند، کشیده بودند و سالها بعد ایشان یا یکی از همکارانشان من را با ایرماگ آشنا کردند.
همان طور که دوتن از دوستان هم اشاره کردند، زبان فارسی و ایرانی بودن سایت، دلیل اصلی عضویت من در انجمن است. بی تعارف بگویم تا بحال هیچکدام از سوالاتم نه تنها بی پاسخ نمانده، بلکه مسئولانه و دقیق پاسخ داده شده. به خصوص از جانب خود شما (جناب رستگار).
اما یک نکته دیگر هم دلیل عضو ماندن و سرزدن تقریبا هرروزه به این انجمن هست. این که: فضای گفتگوهای انجمن نسبت به دیگر فرومها سالمتر است و گفتگوها کمتر به سمت مسائل فرعی و خط و نشان کشیدن برای یکدیگر ( که از عوارض این گونه فرومها به خصوص نوع ایرانی اش است) کشیده میشود.
یک نکته دیگر هم اضافه میکنم و آن ارتباط مدیران سایت است با شرکت اپل و اینکه مشکلات فارسی سیستم و برنامه ها را گزارش میکنند. مسلما به همین دلیل است که دوستان سعی میکنند کپی رایت را رعایت کنند، هرچند به مذاق کاربران ایرانی که به استفاده غیرقانونی از نرم افزارها عادت کرده اند، خوشایند نیست.
Ali_Omid
 
پست‌ها : 144
تاریخ عضویت: 15 مارس 2006, 13:06

پستتوسط Dr.AliNavid » 29 نوامبر 2008, 18:10

با سلام .
من حدود ۲ سال هست که با ایرماگ آشنا شدم و این زمان دقیقا برابر با مهاجرت من از PC به Mac هست . دلایل استفاده من از این انجمن فارسی زبان بودن اعضا از سراسر جهان و همینطور توضیحات کاملی هست که دوستان در بخشهای مختلف می دهند. من بدون هیج خودآموزی کار با مک رو یاد گرفتم و فقط از ۳۰ نکته استفاده کردم .
نماد کاربر
Dr.AliNavid
 
پست‌ها : 35
تاریخ عضویت: 23 اکتبر 2007, 01:33

پستتوسط Ali.Rastegar » 29 نوامبر 2008, 23:35

خیلی ممنون از پاسخ دوستان و ابراز لطفشون و امیدوارم باز هم شرکت کننده داشته باشیم. قطعا جوابهای همه‌ی دوستان بسیار ارزشمند خواهد بود.
---
Ali_Omid نوشته است:[نمایش]
اتفاقا زحمت نصب دستگاهم را آقای علی عظیمی که اگر اشتباه نکنم از بنیانگذاران این انجمن هستند، کشیده بودند

آقای علی عظیمی بنیان‌گذار ایرماگ اول هستن:
http://web.archive.org/web/200107231109 ... riran.com/
ایرماگ اول خیلی سال قبل از ایرماگ فعلی ساخته شد و واقعا به نسبت زمان خودش فوق العاده بود. خوشبختانه آقای عظیمی گهگاهی به ایرماگ فعلی سر می‌زنن ولی امیدوارم در آینده از حضورشون بیشتر بهره‌مند بشیم.
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

Re: چرا به ایرماگ می‌پیوندید؟

پستتوسط Ahmad » 02 دسامبر 2008, 00:47

Ali.Rastegar نوشته است:[نمایش]
سوال اینه: چرا به ایرماگ می‌پیوندید؟


سلام علی جان،

پس از تأسیس «ایرماگ» نسل اول توسط آقای عظیمی و بهروز و ... که بحق جزو اولین گروه کاربران مک نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه نیز بود و نیز کاری آوانگارد، یک دانشجوی عرب عربستان سعودی انجمن «مک للعرب» را راه انداخت.

کوتاه مدتی بعد علی صمدی IRMUG را راه اندازی کرد، البته آنموقع بزبان انگلیسی. من و بهنام نیز از اوایل ثبت نام کنندگان در این انجمن بودیم که شکل آن فوق‌العاده بدوی primitive بود. با پیوستن نوجوان با استعداد و با پشتکار علی رستگار، ایرماگ نیز به سمت تحول و حرفه‌ای بودن از لحاظ ظاهر گام برداشت. جالب اینکه علی خود در آن موقع کاربر مک نبود ولی به دلیلی به این پلاتفورم از خود علاقهٔ وافری نشان می داد.

من خودم نیز هیچوقت کاربر ویندوز نبوده‌ام. اولین کامپیوتر خود نیز یعنی یک LC با صفحهٔ رنگی از طریق تخفیف دانشجوئی خریدم که بمراتب گرانتر از مکهای امروزی بود. از این کار خود نیز هرگز پشیمان نشدم. با وجود اینکه در محل کار با ماشینهای ویندوز و لینوکس سر و کار دارم ولی کار با مک را به عنوان تفریح و سرگرمی دنبال کرده ام. در مقایسه با پلاتفرمهای دیگر مک همیشه برتر بوده (حداقل به نظر من) ولی بزرگترین عیب آن نیز را نباید ندیده گرفت و آنهم اعتیاد آور بودن کار با آن است که گاهی سبب اختلاف زناشوئی نیز ممکن است گردد.

بعضی از دوستان گفتند که در جستجوی کمک با این انجمن آشنا شده اند ولی من بیشتر بدلیل یافتن دیگر کسان با علائق مشابه در این انجمن مانده ام. از همان ابتدا آرزو می کردم که مک نیز از زبان فارسی همانند زبان لاتین پشتیبانی کند ولی واقعیت البته چیز دیگری بود لذا همیشه بطور انفرادی و از طریق نامه نویسی سعی بر آن کرده ام که مسئولین اپل را به این کار تشویق کنم و اهمیت توسعهٔ اپل را در خاورمیانه را که در گرو این کار است را به آنها گوشزد نمایم (در سطح توان یک فرد). پس از فراگیر شدن اینترنت البته امکان تماس و ایجاد «گروه فشار» پیش از هر زمان دیگر بیشتر فراهم شده و عضویت در چنین گروهی در خدمت این هدف باید باشد (از جملهٔ اهداف ولی نه همهٔ آن).

علی عزیز،
کاش می‌توانستی که سئوالات مورد نظر خودت را به صورت انکت تهیه کرده که ما نیز بتوانیم به آنها جواب بدهیم تا بدین وسیله شما نیز بتوانی معلومات مورد نظر خود را به صورت دقیق گردآوری کرده و ما نیز از ذکر خاطرات و زیاده گوئی پرهیز نماییم. من خواستم که فیدبک خودم را در این چند خط خلاصه نمایم با وجودیکه امروزها کمتر وقت شرکت فعال در انجمن برایم فراهم است. از تأخیر در جواب دادن نیز متأسفم.

ارادتمند،
احمد
نماد کاربر
Ahmad
Site Admin
 
پست‌ها : 1289
تاریخ عضویت: 30 مه 2004, 17:33
محل سکونت: سوئد

پاسخ: Re: چرا به ایرماگ می‌پیوندید

پستتوسط mehdi_jgn » 02 دسامبر 2008, 17:59

من هم عضو جدیدی در این مجموعه دوست داشتی و با ارزش هستم آشنایی من با اپل وقتی شروع شد که تو ماه Sep 2007 رفتم گوشی apple iPhone خریدم البته اون موقع کار کردن برام باهاش خیلی سخت بود ولی بعد از یک مدت ااعتیاد شدیدی بهش پیدا کردم و بعدها فهمیدم که تمام محصولات اپل اینجوری هستند و بعد از یک مدت هم رفتم سمت سیتم مک و البته اول رو pc نصبش کردم و بعد دیدم حیفه که مک رو pc باشه بخاطر همین هم رفتم یک Macbook گرفتم که الان هم عاشقشم و مهمترین بخش آشنایی با irmug بود که وقتی فهمیدم یک همچین انجمنی وجود داره واقعا خوشم اومد و سریع اینجا عضو شدم .از همتون ممنونم و امیدوارم روزبروز فعالیتتون بیشتر بشه.
mehdi_jgn
 
پست‌ها : 34
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2008, 07:01
محل سکونت: تهران-ایران

بعدی


بازگشت به همیاری گروهی


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 1 مهمان