انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

مدل تجاری جدید عرضۀ نرم‌افزارها: اشتراک به جای خرید

جدیدترین اخبار را در اینجا بخوانید و بنویسید

مدل تجاری جدید عرضۀ نرم‌افزارها: اشتراک به جای خرید

پستتوسط AliGhz » 06 ژوئیه 2013, 15:49

احتمالا اطلاع دارید که شرکت ادوبی، نسخه جدید برنامه های Creative Suite خودش و از جمله فتوشاپ را "فقط" به صورت خرید بر مبنای پرداخت حق اشتراک عرضه می کند. به عبارت دیگر، در این وضعیت شما دیگر نمی توانید یک نسخه فتوشاپ را برای تمام عمر بخرید، و فقط می توانید ماه به ماه یا سالانه، آن را کرایه کنید. البته در زمان برقراری اشتراک، نحوه استفاده شما از نرم افزار هیچ فرقی با حالت موجود ندارد. فقط اگر مهلت اشتراک شما تمام شود، دیگر نمی توانید فایل هایتان را مثلا با فتوشاپ باز و ادیت کنید.

گویا در این روش، هر ۳۰ روز نرم افزار شما با سرور ادوبی چک می شود تا برقراری اشتراک تایید شود.

این روش، درآمد بیشتری را برای ادوبی به همراه خواهد داشت و آن طور که دیوید پوگ، ستون نویس تکنولوژی نیویورک تایمز می گوید، ادوبی نگران از دست دادن بخشی از مشتریان فعلی اش نیست (فاکتور خشم آنها را محاسبه کرده و می داند که حتی با رفتن آنها، درآمد بیشتری خواهد داشت و درآمد بیشتر، برایش مهم تر از خوشحالی مشتریانش است.)

پیشنهاد می کنم این مطالب پوگ را بخوانید، و شما از دیدگاه هایتان بنویسید. این روش را می پسندید؟ آیا در این روش بیشتر نفع مشتری دیده شده یا نفع فروشنده؟ به نظرتان آیا مثل سابق می توان از نسخه های کرک شده این نرم افزارهای غیر قابل خرید استفاده کرد؟

http://www.nytimes.com/2013/07/04/techn ... 30705&_r=0

http://pogue.blogs.nytimes.com/2013/07/ ... t_20130705
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

پاسخ: مدل تجاری جدید عرضۀ نرم‌افزارها: اشتراک به جای خرید

پستتوسط Ilia » 06 ژوئیه 2013, 19:49

اونطوری که من شنیده بودم، اگر اشتراک سالانه باشه، هر شش ماه یکبار چک میکنه و اگر ماهانه باشه، هر ماه.

در اینکه کرکش میکنند که شکی نیست. وقتی هدف چیزی به پرمصرفی این باشه، خیلی‌ها روش کار خواهند کرد. اونطوری که من شنیدم، نسخهٔ بتاش رو در کمتر از یک روز ناکار کرده بودند.

یک مشکلی که وجود داره اینه که این قیمتی که الان اعلام کرده‌اند، تخفیف داره و بعدا که مردم عادت کردند، به احتمال زیاد بیشترش کنند.

اگر کسی واقعا استودیو داشته باشه و با این برنامه‌ها پول در بیاره، ماجرا خیلی دردناک نیست، مخصوصا این ور دنیا. اما حق انتخاب برای آپگرید نکردن رو از مردم میگیره. اینجا خیلی‌ها که این برنامه‌ها رو میخرند، یکی دو نسخه‌اش رو آپگرید نمیکنند تا براشون ارزونتر تموم بشه.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: مدل تجاری جدید عرضۀ نرم‌افزارها: اشتراک به جای خرید

پستتوسط Amir_S » 06 ژوئیه 2013, 23:26

من دنبال امتحان کردن‌ش نبودم، ولی تو یه فروم تخصصی لینک نسخه کرک شده برای مک و ویندوز رو دیدم و خیلی ها هم ظاهرا نصب و استفاده کرده بودن! و از پرفرمنس بهتر و سبک تر شدن‌ش در کنار امکانات جدید (فوتوشاپ) خیلی هم تعریف کرده بودن!!!
این قضیه رو سر CS6 هم میخواستن پیاده کنن و در نهایت جلوی خشم مشتری ها کوتاه اومدن، ولی این سری دیگه انگار از این خبرا نیست! به نظر من برای کسی که تخصصی کار نمیکنه خیلی خوبه، برای یه پروژه نرمآفزار رو میگیره و یه ماه استفاده می کنه، کارش که راه افتاد دیگه تمدید نمیکنه… درست مثلا تجهیزات گرون قیمت (لنز و… یا تجهیزات و حتی فضای استودیو) که الان حتی تو ایران هم این روش داره باب میشه. اما قطعا همونطور که ایلیا گفت شرکت ها و استودیو ها که استفاده دائمی دارند زیاد از این روش خشنود نخواهند شد)
البته میشه امیدوار بود که ادوبی در آینده نه چندان دور تصمیم بگیره منصف‌تر باشه، تا برای اونایی که قرارداد چند ساله می بندن، قیمت مناسب در بیاد.
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: مدل تجاری جدید عرضۀ نرم‌افزارها: اشتراک به جای خرید

پستتوسط Arzhang » 07 ژوئیه 2013, 10:32

برای نرم افزاری مثل مجموعه‌ی ادوبی که نصب چندان راحتی ندارد و به اصطلاح قِر قِرش زیاد است، این که تو مجبور بشوی هر چند وقت یک‌بار نصبش کنی دردسر است. برای کسی مثل من که به فراخور پروژه، گاه به گاه اما مداوم با (مثلاً) فوتوشاپ سر و کار دارم. البته بعید می‌دانم به نصب مجدد نیاز باشد و حتماً روش را طوری می‌سازند که مصرف کننده به فراخور نیازش اعتبار بخرد. اما اگر میان این فرصت، یک ورژن برنامه ارتقاء پیدا کرده باشد، حتماً می‌گویند ببخشید یا آپگرید کن یا اعتبار بی‌اعتبار!
نماد کاربر
Arzhang
Site Admin
 
پست‌ها : 1449
تاریخ عضویت: 17 اوت 2009, 15:06
محل سکونت: مونترآل



بازگشت به اخبار و تازه‌ها


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 19 مهمان