انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

جدیدترین اخبار را در اینجا بخوانید و بنویسید

سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط amirazizi » 28 ژوئیه 2012, 17:44

اپل سه تبلیغ جدید توی این سایت گذاشته اما متاسفانه ایده این تبلیغات بسیار ابتدایی و بچه گانه است و من رو یاد تبلیغات داخلی ایران می ندازه
که یک خانم با مضحک ترین شکل ممکن میگه راستی جاروبرقی شما جارو هم جمع می کنه ؟‌
خانم دوم : بله , دکمه اش هم قرمزه !!!

حالا این تبلیغ اپل هم توی همون فضاست , توی مک با imovie تدوین هم می شه کرد !!!! فیلتر سپیا هم داره !!!
تبلیغ دوم : دارم بچه دار می شم , با iPhoto می تونید البوم عکس درست کنید !!!!
تبلیغ سوم : کامپیوتر من هم تقریبا مک هستش ... از کجا خریدی ؟؟‌ از اون اقا ....

یک پسری که شبیه Michael J.Fox توی سری فیلم های Back to the future هستش رو اوردن و حس ها و کاراش هم همونه اما
تنها چیزی که تبلیغ ها نداره هوش و ایده خوبه

نمی دونم چرا سلیقه مدیران اپل توی تبلیغات بعد از استیو جابز داره هر روز بدتر و بدتر می شه این مجموعه مایه اب رو ریزی کامله
از تبلیغ 1984 که یکی از بهترین تبلیغات تاریخ و تبلیغ here is to the crazy ones و گرافیک عالی تبلیغات iPod به اینها

مهم ترین نکته توی تبلیغات اپل احترام زیاد به شعور مخاطب و باهوش در نظر گرفتن بیننده بود , الان این پسر داره سه تا ادم خنگ رو خر فهم می کنه که دقیقا برعکس
ایده همیشگی اپل هستش . من شک ندارم اگر استیو جابز زنده بود این تبلیغات رو می نداخت توی سطل اشغال و می گفت نداشتن تبلیغ بهتر از پخش ایناست

من توی ایران بارها این مشکل رو داشتم که یک مشتری که ۳ میلیارد تومن هزینه تبیلغات می کنه برای تبلیغی که قراره پخش بشه حتی حاضر نیست ۱۰ میلیون هزینه کنه
یعنی حاضره ۳ میلیارد تومن رو برای ۱۰ میلیون بسوزونه !!!!!

حالا اپل برای پخش این تبلیغات در بازی های المپیک یک میلیارد دلار به NBC پرداخت کرده .... ۱۹۷۸ میلیارد تومن ( دلار امروز ) هزینه کنی که این کارها رو توی باکس پخش کنند !!!!!!
تردید ندارم که نگاه تبلیغاتی مدیران فعلی اپل با اکثر مدیران ایرانی تفاوت زیادی نداره و واقعا مایه تاسف

http://www.apple.com/mac/videos/#tv-ads-mayday
http://www.apple.com/mac/videos/#tv-ads-laborday
http://www.apple.com/mac/videos/#tv-ads-basically
amirazizi
 
پست‌ها : 482
تاریخ عضویت: 02 اوت 2008, 02:30
محل سکونت: Istanbul

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط Pooria Azimi » 28 ژوئیه 2012, 21:43

این سه تبلیغ (http://movies.apple.com/media/us/mac/il ... 48x480.mp4 و http://movies.apple.com/media/us/mac/il ... 48x480.mp4 و http://movies.apple.com/media/us/mac/ge ... 48x480.mp4 لینک دانلودشونه) به‌قدری مسخره بودند که من تا چند دقیقه داشتم می‌خندیدم.

امیر جان در مورد مبلغ (۱ میلیارد دلار) شما مطمئنی؟ به‌نظر من خیلی زیاد می‌رسه...
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط Ali.Rastegar » 28 ژوئیه 2012, 23:51

پس با توجه به این آگهیها منی که مدتهاست از مجموعه iLife استفاده نکردم بهتر بود از اون یارو یه کامپیوتر شبیه مک میگرفتم!! :-D
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط .SorousH. » 29 ژوئیه 2012, 06:44

( با مایع دستشویی آیفوتو از نوزاد خود در هواپیما فیلم بگیرید!!! ) :-D
واقعا هدفشون چی بوده؟!
نماد کاربر
.SorousH.
 
پست‌ها : 467
تاریخ عضویت: 24 مه 2010, 02:47
محل سکونت: شــیراز

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط amirazizi » 29 ژوئیه 2012, 07:53

Pooria Azimi نوشته است:[نمایش]
امیر جان در مورد مبلغ (۱ میلیارد دلار) شما مطمئنی؟ به‌نظر من خیلی زیاد می‌رسه...


پوریا جان من از این سایت نقل قول کردم
http://www.theverge.com/2012/7/28/31979 ... r-embarass

این سری تبلیغات اپل اینقدر بد بود که می خواستم یک متن اساسی براش بنویسم , بعدا دیدم توی سایت Verge نوشته و جالب بود که به ۱۹۸۴ هم اشاره کرده بود . البته مشهورترین تبلیغ تاریخ خیلی شاید عجیب نباشه

تا الان این تبلیغات قشنگ ۱۰۶۷ تا کامنت توی سایت The Verge داشته و امیدوارم یک زنگ خطر جدی برای اپل باشه
هر چند که به نظر من کسانی که الان توی اپل کار میکنند دارند از درد خود پسندی میمیرند و دچار خود شیفتگی حاد شدند . من با چند نفرشون در تماس هستم این موضوع بد جوری آزاد دهنده است و غرور توی این حد همیشه شروع یک پایان تلخه . استیو جابز می گفت ایده های خوب باید همیشه برنده باشند نه پست های ادم ها توی شرکت ها ولی اپل الان کاملا برعکس شده .

من یک بار یک مسابقه تبلیغاتی رو بردم ولی سفارت امریکا بهم برای اجراش ویزا نداد هرچند که گروهی که ایده رو بهشون دادم طبق قانون مسابقه می تونستند از ایده استفاده کنند که کردند و دستمزد من هم طبق قانون فقط در شرایط اجرا پرداخت می شد , ناگفته نماند این بلا یک بار دیگه هم سرم اومد که بعد از اون دیگه ایده به جایی ندادم تا این ایده به اپل

۱۴ اپریل ۲۰۱۲ یک ایده خیلی خاص به یکی از دوستانم توی اپل فرستادم که یک نوع جدید تبلیغات بود که تا حالا توی کره زمین انجام نشده یعنی وب , بیلبرد , مجله , تلویزیونی و ... نیست . برای لانچ iPhone 5 با توجه به نوع تفکر مدیران اپل و این غرور مضحک و بچه گانشون بعید به نظر میاد ازش استفاده کنند و فکر می کنم به همین روش فعلی ما دانای کل جهانیم و از همه بیشتر می فهمیم و هیچ کس هیچی نمی فهمه ادامه بدن و خروجی های قشنگ قشنگشون توی یک روز و یک سایت براشون ۱۰۶۷ تا توهین به همراه داشته باشه

زمانی که iPhone 5 به بازار عرضه شد اگر از اون ایده استفاده نشد presentation و movie که برای اپل فرستادم رو می زارم اینجا که خودتون ببینید و قضاوت کنید :-D
amirazizi
 
پست‌ها : 482
تاریخ عضویت: 02 اوت 2008, 02:30
محل سکونت: Istanbul

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط alireza3335 » 29 ژوئیه 2012, 12:12

من به اندازه‌ی دوستان با روحیات مدیران و دست اندر کاران اپل آشنایی ندارم و در ابتدا بگویم که هیچ دوره‌ی بازاریابی رسمی را هم نگذرانده‌ام اما مطلبی هست اینکه، اگر واقع بینانه بنگریم در سهم بازار، مفهومی به نام اشباع وجود دارد. سهم بازار اپل چه بوده و در واقع چه کسانی بوده اند؟ پاسخ کاربران حرفه ای کامپیوتر هست. شما کمتر کسی از کاربران عادی دنیای دیجیتال را می یابی که برای جنسی که مشابهش با قیمتی بسیار نازل تر وجود دارد و کارش راه می اندازد، به اندازه‌ی بیشتری پول خرجش کند. مثلا یک کاربر عادی کامپیوتر هیچ وقت برای یک لپ تاپ ۱۵ اینچی ۲۱۹۹ دلار نمی دهد و به برندهای نازل‌تر راضی می‌شود.
خوب اما اپل درسته که ادعا دارد که برای حرفه‌ای ها کار می‌سازد و مخاطبش اغلب همان‌ها هستند اما عقل سلیم می‌گوید وقتی بازار دیگری هم موجود است، آن‌ها را ترغیب کن که محصولاتت را بخرند. اتفاقا این اتفاق با سرعت پایینی دارد می‌افتد. بالاخره عده‌ی زیادی وجود دارند که از طریق word of mouth خود را متقاعد کرده‌اند که پولشان را از زیر بالششان(!) بردارند و بروند یک دانه از آن آلومینیومی‌های قشنگ بخرند. جدی می‌گویم می‌شناسم افرادی را که فرق بین ویندوز و مکینتاش را نمی‌دانند و فقط به خاطر اینکه این محصول در دست دیگران زیاد شده، مایل به خرید آن شده‌اند. و وقتی این افراد از محصولات اپل خریداری کنند حلقه‌ای ایجاد می‌شود که خود را تقویت می‌کند و باعث خرید بیشتر دیگران می‌شود.
حالا اپل در این برهه که هیچ محصول جدیدی هم ارائه نکرده(و این هم یکی از اشکالات رو آوردن به این بازار می‌باشد) مجبور است که با تقویت آن حلقه‌ای که در بالا ذکرش رفت، با کارهایی مثل تبلیغات این‌چنینی، نه تنها این سهم از بازار را از دست ندهد بلکه بتواند سودش را حداکثر کند.
البته بسیار دقت شود که این کار برای محصولات غیر فراگیر مثل مک‌بوک اتفاق افتاده، و نکته‌ی بسیار قابل تأمل این است که این کار هیچ منافاتی با خلق محصول جدید و تبلیغات شگفت‌انگیز ندارد. چه بسا که خود به خود با ورود آن‌ها بساط این تبلیغات بد خود به خود برداشته می‌شود.
ذکر این نکته هم بد نیست که تبلیغ ۱۹۸۴، در راستای یک فروش یک خلاقیت جدید بوده ولی این یکی در راستای فروش همانی است که چند سال است تولید می‌کند!
علیرضا
نماد کاربر
alireza3335
 
پست‌ها : 677
تاریخ عضویت: 02 ژوئیه 2011, 16:15
محل سکونت: تهران

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط amirazizi » 29 ژوئیه 2012, 16:51

علیرضا جان ادعای اپل اینکه پرچم دار کیفیت هستش , کیفیت فقط مربوط به خود محصول نیست , هرچیزی که ارم شرکت روش میاد

شما نمی تونید کاتالوگ بنز رو روی ارزون ترین کاغذ کاهی با کیفیت بسیار پایین چاپ کنید با این بهانه که می خوام ماشین ارزون تری به خریداران جدید ارائه کنم , خود اون کاتالوگ هم یک بخشی از بنز هستش و همچین حرکتی به برند ضربه می زنه و ارزش برند رو پایین می اره . خود بنز هم بعد از شکست توی فروش سری ارزون AA این موضوع رو فهمید و به جای اون توی تولید SMART مشارکت کرد

این سری تبلیغات اپل بسیار بده و این ربطی به cheap marketing for cheap customers نداره , این اتفاق با نوع نگاه اپل در تضاده

انگار الان Samsung بخواد وارد بازار Bang and Olufsen بشه و محصولات پرستیژی گرون برای عده ای خاص بسازه , اصلا این حرکت با اون برند نمی خوره و اگر هم خواست اینکارو بکنه باید با یک اسم جدید اینکارو بکنه مثل Toyota که برای اینکار Lexus رو ارائه کرد یا VW که AUDI رو داره یا Nissan که Infiniti رو می سازه . شخصیت برند رو نمی شه عوض کرد , به قیمت خود برند تموم می شه

سری تبلیغات iPod که توی Cannes بهترین کارهای گرافیکی سال شد و از نقاشی icarus نابغه ی فرانسوی Henri Matisse الهام گرفته شده بود رو شما مقایسه کنید با این تبلیغات !!!!

من از سال ۲۰۰۱ دارم تبلیغ جمع می کنم و تا الان ۲۷ هزار تا تبلیغ توی هاردم جمع اوری کردم که توی فولدر های مختلف هستند
مثلا ایده عالی , ایده خوب , کارگردانی خوب , تدوین جذاب , موسیقی جالب و ..... و یک گروه بدترین ها

علت اینکه همچین فولدری درست کردم هم اینکه اگر اسکار هست تمشک طلایی هم باید باشه . با نهایت اکراه برای اولین بار تبلیغات اپل رو توی اون فولدر گذاشتم ولی فکر می کنم کاملا عادلانه بود
amirazizi
 
پست‌ها : 482
تاریخ عضویت: 02 اوت 2008, 02:30
محل سکونت: Istanbul

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط AliGhz » 30 ژوئیه 2012, 02:44

امیر جان مجموعه وسوسه انگیزی داری :-)

من هفت هشت سال پیش مدتی در شرق درباره تبلیغ ها می نوشتم؛ مطالب خیلی کوتاه. تبلیغ و جنبه های مختلف آن، از موضوعات مورد علاقه من بوده و هست. چند تا از آن مطالب در این لینک ها هست:
http://www.alighazvini.com/1384/11/07/36
http://www.alighazvini.com/1384/09/17/23
http://www.alighazvini.com/1384/09/26/28
http://www.alighazvini.com/1384/07/30/5

اما این سه تبلیغ اپل آنقدر شاهکار هستند که میشود به سادگی آنها را در باکس تبلیغات صداوسیما تصور کرد :joy: و یا شاید به عنوان یکی از آیتم های «خنده بازار»!

دوستمان علیرضا هم نکته های جالبی را نوشته. اما من در همین زمینه یاد خاطره ای افتادم:

چیزی که در حقیقت نقطه عطفی برای من بود و باعث شد بعد از سالها ویندوزکاری، عزم جدی کنم برای خریدن یک مک، پستی بود که یک وبلاگ نویس معروف ایرانی (که وقتی از تکنولوژی می نوشت، خواندنی می نوشت) نوشته بود. مضمونش این بود که یک مک بوک را دست دوست دخترش دیده بود و آن را با «دل» خودش مقایسه کرده بود. با کلماتی خودمانی و خوشایند نوشته بود که چقدر این مک بوک باهوش و دوست داشتنی است، چقدر سریع «از خواب بیدار میشود» و برنامه آی مووی اش چقدر محشر است برای ادیت فیلم (نوشته بود چند تا فیلمی را که اخیرا در وبلاگش گذاشته، با همین برنامه ادیت کرده).

حالا آدم حس آن کلمات را مقایسه میکند با این سه تبلیغ اپل. موقعیت های سوپر فانتزی. آدم های گاگول که برای ساده ترین کارهای ممکن، سراغ یک «نابغه» می روند. (مگر فلسفه اپل این نیست که کار کردن با دستگاه هایش آنقدر ساده است که حتی منوال هم نمیخواهد؟)

این سه تبلیغ، در یک کلام، هیچ از روحیۀ اپل ندارند.
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط amirazizi » 30 ژوئیه 2012, 04:11

علی جان خیلی خوشحالم یک نفر دیگه هم مثل من اینجا علاقه به تبلیغات داره .

مهمترین جشنواره تبلیغات دنیا شیرهای کن هستش که حتما ازش مطلع هستید Cannes Lion پارسال گفتند که بیشترین عاملی که
باعث اذیت و آزار داوران ما می شه طولانی بودن ساعت های دیدن تبلیغات که مثلا باید ۸ ساعت تبلیغ ببینند که خیلی درد ناکه
حالا چه کسانی می تونند بیان و توی این زمینه کمک کنند

من یک ایمیل زدم که من تقریبا تمام کارهای تلویزیونی , وب , پروموشن محیطی , محیطی و .... رو هر سال می بینم و از کلمبیا تا تایلند امار کارها رو دارم . خیلی از این ها رو من می تونم با یک نگاه بگم بخش مسابقه می ره یا نه چون قبلا دیدم, از اونجایی که من ایرانی هستم جواب خاصی نیومد .

من یک لیست کوتاه فرستادم از کارهایی که امسال حدس می زدم برنده باشند . دو تا حدس اصلی من برای فیلم و محیطی کاملا درست بود و هر دو بهترین های سال شدند . با اینکه پیش بینی کن فوق العاده سخته و همیشه سعی می کنند فرانسوی بازی در بیارن و همه رو سورپریز کنند .

این ایمیل رو من ۲۳ مارچ فرستادم یعنی زمانی که هنوز شما می تونید کار بفرستید و نه تنها کاندید ها هنوز اعلام نشده که هیچ , هنوز کار قبول می کنند که وارد بخش مسابقه بشه . ۲۳ ژون برنده ها اعلام شدند و خودتون می تونید توی عکس ببینید چند تا از حدس های من درست بوده . اگر هم کسی فکر می کنه این لیست تقلبی من اصل ایمیل رو که تاریخ ارسال داره براش ایمیل می کنم .

می دونی علی جان اگر اسم و شهرت نداشته باشی هر حرفی هم بزنی کاملا مسخره و تحقیر می شی .

به قول یکی از دوستان هنوز من قال از ما قال مهم‌ تر است و حرف را باید گردن آدم معتبری انداخت تا خریدار داشته‌ باشد

تصویر
amirazizi
 
پست‌ها : 482
تاریخ عضویت: 02 اوت 2008, 02:30
محل سکونت: Istanbul

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط amirazizi » 31 ژوئیه 2012, 00:40

Ken Segall مدیر هنری سابق شرکت TBWA که مدت ها همکاری نزدیکی با Steve Jobs داشت از کمپین جدید اپل به شدت انتقاد کرد و از اون به عنوان ضعیف ترین کمپین اپل اسم برد

These ads are causing a widespread gagging response, and deservedly so. I honestly can’t remember a single " Apple campaign that’s been received so poorly "

http://www.macrumors.com/2012/07/30/for ... ith-a-thud
amirazizi
 
پست‌ها : 482
تاریخ عضویت: 02 اوت 2008, 02:30
محل سکونت: Istanbul

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط amirazizi » 07 اوت 2012, 19:46

اپل پخش این سری تبلیغاتش متوقف کرد

حتما تمام دنیا باید مسخرشون می کردند و ابروی اپل رو می بردند تا می فهمیدند این تبلیغات خیلی بده ؟‌

http://www.macrumors.com/2012/08/07/app ... broadcasts
amirazizi
 
پست‌ها : 482
تاریخ عضویت: 02 اوت 2008, 02:30
محل سکونت: Istanbul

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط Pooria Azimi » 22 اوت 2012, 22:28

این تبلیغات از صفحهٔ یوتیوب و سایت خود اپل حذف شدند و به زباله‌دان تاریخ پیوستند: http://www.macrumors.com/2012/08/22/app ... apple-com/
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط behnood » 22 اوت 2012, 23:53

به نظر من به هیچ عنوان مسخره نیستند ، اتفاقا این ارتباط برقرار کردن با تمام افراد جامعه هست مثلا شما نمی تونید برای یه عادم عادی از امکانات پیشرفته و حرفه ای مک صحبت کنین پس بهتره طوری بگین که بفهمه .
Mac BookPro 373
iPhone 5s 32GB
iPad (therdG) 16gb 3g+wifi
Mac OS 10.8
ADSL 2048
نماد کاربر
behnood
 
پست‌ها : 187
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2010, 14:43
محل سکونت: تهران " ایران

Re: سه تبلیغ جدید اپل و یک آبروریزی یک میلیارد دلاری

پستتوسط amirazizi » 23 اوت 2012, 01:10

برای اولین بار بود که اپل پخش یک سری تبلیغاتش رو با حقارت و شرمندگی متوقف کرد و از صفحه وبسایت و صفحه یوتیوبش هم حتی برداشت , اگر بد نبود این اتفاق تاریخی برای این تبلیغات نمی افتاد

من یک مصاحبه ۸۰ دقیقه ای از Ken Seagall در مورد ۱۲ سال همکاری تبلیغاتیش با اپل دیدم. توی این مصاحبه میگه خیلی از وقتها phil schiller ایده های فوق العاده بچه گانه ای می داد و توی جلسات به شدت پافشاری می کرد که خوب می شه ولی استیو جابز وتو می کرد و می گفت شما کار خودتون رو بکنید . بعد از فوت استیو جابز phil schiller رییس کل بخش marketing شد و شاید باید منتظر اتفاقات مشابه توی اینده باشیم , امیدوارم از این قضیه درس بگیرند

http://www.youtube.com/watch?v=VvUJpvop-0w

متاسفانه برای خود من هم بارها پیش اومده که یک ایده بسیار مضحک رو توی جلسه از مدیر عامل یک کارخونه شنیدم و اصرار عجیبشون که مثلا اگر توی تبلیغ یک فیل رو از عقب نشون بدیم که داره می ره و یک صدای مسخره ای هم بیاد برای تبلیغ pop corn ما خیلی خوبه چون خود چیزی که مردم به pop corn می گن ..... حالا شما بیا و اقا رو توجیه کن که هیچ تبلیغی محصولات خوراکی رو با فضولات حیوانی یک جا نمی زاره !!!! ربط دادن مستقیم این محصول به اون اتفاق عین اینکه به مشتری بگید من دارم کود فیل تحویلت می دم .
غیر از محدویت های پخش این اتفاق کسی رو تحریک به خوردن نمی کنه , تحریک به حال به هم خوردن می کنه .

در ضمن بد نیست بدونید ایده i که به پیشوند عمومی محصولات اپل مثل iMac , iPhone , iPhoto و ... تبدیل شد ایده همین اقای Segall بوده و ایده خود استیو جابز برای اسم گذاری iMac در اصل Mac man بوده که فکر می کنم اسم جالبی نیست این ایده i واقعا عالی بود
amirazizi
 
پست‌ها : 482
تاریخ عضویت: 02 اوت 2008, 02:30
محل سکونت: Istanbul



بازگشت به اخبار و تازه‌ها


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 9 مهمان