ببخشید من قدری سرم شلوغ بود. نتوانستم زودتر جواب بدهم.
در مورد تدوین غیر خطی، منظورم سیستم آنالوگ نبود. سیستمهای تدوین قدیمی را گفتم که کامپیوتری بودند، ولی نه در قالب یک نرمافزار منسجم که روی یک کامپیوتر شخصی قابل اجرا باشد. در ویکیپدیا نوشته که از دهه هفتاد استودیوهای هالیود چنین سیستمهایی را بکار گرفتند و بعد کمکم نرمافزار سازهای حرفهای مقل ادوبی و رقبایش، شروع به ایجاد ابزارهای قدرتمند برای آن ماشینها کردند و مفهوم تدوین غیر خطی که روی آن ابرکامپیوترهای قدیمی شکل گرفته بود، به صورت نرمافزاری مثل ادوبی پریمیر در آمد.
راستش من خیلی سواد و تجربه ندارم، و احتمال اینکه اشتباه بکنم زیاد است، ولی اینطور که فهمیدهام، آن چیزی که پایه این مدل تدوین را گذاشت، خیلی ایدهآل نبود و بقیه هم فقط آن را گسترش دادند و کسی به فکر باز تعریف آن نیفتاده بود.
اما در مورد رندر دستی که ارژنگ پرسیده بود… هماتطور که میدانی، کامپیوتر من فایل رندر شده را هم اگه بتواند نشان بدهد، هنر کرده
برای همین من رندر اتوماتیک را کلا خاموش کرده ام و معمولا با همان پلیبک کار میکنم و هرجا که ریزهکاری داشت و نیاز بود که فریمی را از دست ندهم، دستی رندر میگیرم. روشش را در ادامه میآورم، ولی قبل از بد نیست این را یادآور بشوم که اپل این برنامه را برای سیستمهایی ساخته که به ادعای خودش (اگر اشتباه نکنم، مراسم معرفی آیمک رتینا) دو تصویر 4K را میتواند همزمان و به صورت زنده رندر بگیرد و پخش کند.
•••
اگر مثل من نیاز به خاموش کردن رندر اتوماتیک داری، در playback preferences، گزینه background render را خاموش کن.
بعد هر وقت خواستی از چیزی رندر بگیری، آن (یا آنها) را انتخاب کن و control+r را بزن (اگر چند آیتم روی هم باشند، یکی را که انتخاب کنی کفایت میکند).
و البته اگر محدودیت فضای ذخیره سازی مطرح نباشد، بهترین کار استفاده از پروکسی است که هم مشکل پلیبک محتوای بدون افکت/فیلتر را برطرف میکند و هم و رندر محتوای اصلاح شده (ترنزیشن، تصحیح رنگ، افکت و…) راحتتر و سریعتر میشود.
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2