انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

بازکردن فایلهای CorelDraw

درمورد نرم‌افزارهای کاربردی مکینتاش

بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط aamir » 27 دسامبر 2010, 20:45

Inkscape نام نرم افزاریست متن باز برای ویرایش و ساخت فایلهای Vector .
این عنوان رو زدم چون خیلی از کسانی که کار طراحی میکنند متاسفانه(شاید) از این نرم افزار استفاده میکنند. . و کرل هم تا ورژن ۱۱ بیشتر برای مک ساپورت نشده و تا الان ۴ ورژن جدیدتر عرضه کرده!
به هر حال این نرم افزار برای ویندوز / مک و لینوکس درست شده / تنها نکته ای که وجود داره اینه که برای بازکردن فایلی مثل کرل نیاز به یک پلاگین اضافه به نام Uniconverter هست که باید اون رو به صورت دستی نصب کرد که اون هم به یکی از اکستنشن های python نیاز داره / قضیه فقط برای مک اینقدر طول و درازه / در ویندوز فقط با یک اینستالر خالی همه اینا نصب میشه / در لینوکس هم اوضاع خیلی بهتره اما در مک همه اینها رو باید دستی نصب کرد / متاسفانه من نتونستم Uniconverter رو نصب کنم! / ظاهرا یه کاری باید در ترمینال بکنم که نمیدونم چی هست؟!
اونطور که در سایت سازنده نوشته شده برای مک کسی Compiler برای آن درست نکرده / به هر حال این تاپیک رو باز کردم که اگر کسی احیانا در ترمینال وضعیت بهتری داره یه راهی برای نصبش بزاره که بقیه هم استفاده کنند / شاید هم یکی از دوستان برنامه نویس بتونه یه کامپایلر برای این همه متعلقات اضافی برنامه بنویسه !

http://inkscape.org
امیر
نماد کاربر
aamir
 
پست‌ها : 514
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 13:43
محل سکونت: ایالات متحده

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط Ali.Rastegar » 30 دسامبر 2010, 17:17

بالاخره بعد از چند روز آزمون و خطا درست شد! این راه حل من ففط روی Mac OS X Snow Leopard با پردازندهٔ ۶۴ بیتی(Core2Duo) تست شده. احتمالا روی پردازندهٔ ۳۲ بیتی(CoreDuo و CoreSolo) هم با Snow Leopard کار خواهد کرد اما روی Leopard حداقل اون نصابی که ساختم عمل نمی‌کنه.

مرحلهٔ اول: استفاده از MacPorts
- MacPorts رو از اینجا دریافت و نصب کنید:
http://www.macports.org/install.php
http://distfiles.macports.org/MacPorts/ ... eopard.dmg

- بعد از اتمام نصب ،Terminal رو باز کنید و دستورهای زیر رو به ترتیب هر کدوم که با موفقیت انجام شد بعدی رو وارد کنید:
کد: انتخاب همهٔ
sudo port install freetype +universal

کد: انتخاب همهٔ
sudo port install lcms +universal

کد: انتخاب همهٔ
sudo port install lcms2 +universal

طبیعتا چون sudo در دستور هست اول ازتون password می‌خواد.

مرحلهٔ دوم: استفاده از نصاب(Installer)
اگر نصاب براتون عمل نکرد روشی که خودتون uniconvertor و sk1libs رو نصب کنید توضیح می‌دم. اما امیدوارم که عمل کنه!
این رو بگیرید:
http://irmug.com/files/uniconvertor-sk1libs.dmg
dmg و بعد فایل نصاب رو باز کنید و مراحل نصب رو طی کنید. این هم ازتون password می‌خواد.
اگر همه چیز درست پیش بره باید بتونید فایل cdr رو با inkscape به راحتی باز کنید.
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط aamir » 31 دسامبر 2010, 23:22

راستش خیلی ذوق کردم که احتمالا درست میشه / همه مراحل رو هم پیش رفتم
اما یه اتفاقی افتاد! و اون اینه که دیگه اصلا برنامه باز نمیشه یعنی بهتره بگم که باز میشه و آیکنش هم در dock میاد و همراهش هم x11 باز میشه اما محیط برنامه دیده نمیشه و به تبعیت از این قضیه فایلی هم باز نمیشه!
امیر
نماد کاربر
aamir
 
پست‌ها : 514
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 13:43
محل سکونت: ایالات متحده

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط Ali.Rastegar » 01 ژانویه 2011, 01:51

برای اینکه مشخص بشه خرابکاری نصاب من بوده یا macports اول اثر نصاب من رو خنثی کنید:
- از Library/Python/2.6/site-packages اینها رو پاک کنید:
sk1libs
sk1libs-0.9.1-py2.6.egg-info
uniconvertor
uniconvertor-1.1.5-py2.6.egg-info
- از usr/local/bin هم این رو پاک کنید:
uniconvertor
اگر درست شد که باید خودتون کامپایل کنید و راه حل رو خواهم نوشت اگر درست نشد کار macports هم از دستورهای زیر خنثی می‌شود:
کد: انتخاب همهٔ
sudo port uninstall freetype

کد: انتخاب همهٔ
sudo port uninstall lcms

کد: انتخاب همهٔ
sudo port uninstall lcms2
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط aamir » 01 ژانویه 2011, 12:36

علی جان کار نصاب بود و وقتی فایلهاش رو پاک کردم برنامه بدرستی باز شد / یه نکته ای هست که ذکرش لازمه
دیشب برنامه با x11 باز میشد ولی الان با XQuartz
و یه چیز دیگه : من نمیدونم دقیقا در نصاب چه کاری کردی یا مک پورت دقیقا چه عملی انجام داده! اما آیا با پکیجهایی که من قبلا نصب کردم ربطی نداره
توی سایت موقع دانلود زده بود که برای snow leopard باید x11و xquartz داشته باشید که از قبل ۱۱ رو داشتم و xquartz رو هم دانلود کردم و نصب / python رو هم باید آپگرید میکردم که کردم و اون اکستنشن که اگه درست یادم باشه PIL بود رو هم نصب کردم!
شاید هم یه چیزی از اعمال منه که کار نصاب تورو خراب میکنه / مک دیگه ای ندارم والا برات روی اون تست میکردم!
امیر
نماد کاربر
aamir
 
پست‌ها : 514
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 13:43
محل سکونت: ایالات متحده

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط Ali.Rastegar » 01 ژانویه 2011, 22:28

امیر جان نکنه به خاطر همون XQuartz اون مشکل پیش اومده بود؟ چون XQuartz رو که نصب کنی بعد از یکبار logout باید به جای X11 پیش‌فرض بشه، البته X11 رو پاک نمی‌کنه.
راستی به‌روز کردن python هم نباید در مشکلی که پیش اومد بی تاثیر باشه، من از همون Python 2.6 که همراه Snow Leopard هست استفاده کردم.
به هر حال رمز موفقیت کامپایل sk1libs 0.9.1 برای من این بود(البته بعد از extract و cd به پوشهٔ اون. پوشهٔ اون حتما باید در جایی باشه که فاصله در اسمش نباشه. مثلا /users/ali/desktop/ خوبه اما /users/ali/desktop/test 1/ به خاطر فاصله‌ٔ test و 1 مناسب نیست):
کد: انتخاب همهٔ
CFLAGS="-I/opt/local/include -I/opt/local/include/freetype2" LDFLAGS="-L/opt/local/lib -arch i386 -arch x86_64" python setup.py build

کد: انتخاب همهٔ
sudo python setup.py install

بعد هم برای خود uniconvertor 1.1.5(البته بعد از extract و cd به پوشهٔ اون):
کد: انتخاب همهٔ
sudo python setup.py install
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط aamir » 02 ژانویه 2011, 00:54

ابته من xquartz رو قبلا نصب کرده بودم و در مورد نصب pil هم نصاب اخطار داد که phyton حتما باید به نسخه جدید به روز شه!
مرسی از کدهایی که گذاشتی / الان مغزم در حالت sleep هست چون ساعتها داشتم کار میکردم و الان دیگه وقت خوابشه اما فردا سر فرصت میام وتستشون میکنم.
امیر
نماد کاربر
aamir
 
پست‌ها : 514
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 13:43
محل سکونت: ایالات متحده

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط Ali.Rastegar » 02 ژانویه 2011, 01:47

برای من نصب pil هم لازم نبود!
راستی فکر کنم آخر که موفق به نصب uniconvertor شوی از کیفیت تبدیلش زیاد راضی نباشی :-) خواستی یک نمونه فایل برایم بفرست تبدیل شده‌اش را برایت بفرستم بببینی اصلا ارزشش را دارد یا نه.
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط aamir » 02 ژانویه 2011, 10:20

:lol:
امیر
نماد کاربر
aamir
 
پست‌ها : 514
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 13:43
محل سکونت: ایالات متحده

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط aamir » 03 ژانویه 2011, 22:48

علی جان کد اول کار کرد ولی بعد از زدن کد دوم این رو گرفتم

کد: انتخاب همهٔ
running install
running build
running build_py
running build_ext
building 'sk1libs.pycms._pycms' extension
Compiling with an SDK that doesn't seem to exist: /Developer/SDKs/MacOSX10.4u.sdk
Please check your Xcode installation
gcc -arch ppc -arch i386 -isysroot /Developer/SDKs/MacOSX10.4u.sdk -fno-strict-aliasing -Wno-long-double -no-cpp-precomp -mno-fused-madd -fno-common -dynamic -DNDEBUG -g -O3 -DMAJOR_VERSION=1 -DMINOR_VERSION=0 -I/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.5/include/python2.5 -c src/pycms/_pycms.c -o build/temp.macosx-10.3-i386-2.5/src/pycms/_pycms.o -Wall
cc1: error: unrecognized command line option "-Wno-long-double"
cc1: error: unrecognized command line option "-Wno-long-double"
lipo: can't figure out the architecture type of: /var/tmp//ccTwHQGS.out
error: command 'gcc' failed with exit status 1


بهش توجهی نکردم و کد سوم رو هم زدم و اینو گرفتم

کد: انتخاب همهٔ
running install
running build
running build_py
package init file 'src/app/modules/__init__.py' not found (or not a regular file)
package init file 'src/app/modules/__init__.py' not found (or not a regular file)
running build_ext
building 'uniconvertor.app.modules.streamfilter' extension
Compiling with an SDK that doesn't seem to exist: /Developer/SDKs/MacOSX10.4u.sdk
Please check your Xcode installation
gcc -arch ppc -arch i386 -isysroot /Developer/SDKs/MacOSX10.4u.sdk -fno-strict-aliasing -Wno-long-double -no-cpp-precomp -mno-fused-madd -fno-common -dynamic -DNDEBUG -g -O3 -DMAJOR_VERSION=1 -DMINOR_VERSION=1 -I/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.5/include/python2.5 -c src/modules/filter/streamfilter.c -o build/temp.macosx-10.3-i386-2.5/src/modules/filter/streamfilter.o
cc1: error: unrecognized command line option "-Wno-long-double"
cc1: error: unrecognized command line option "-Wno-long-double"
lipo: can't figure out the architecture type of: /var/tmp//cctHn3d1.out
error: command 'gcc' failed with exit status 1


راستی در مورد کیفیتش من با نسخه ویندوز هیچ مشکلی نداشتم و خروجی AI رو براحتی گرفتم و فایل همچنان وکتور و ترتمیز بود!
راستی این sk1 توی سایتش یه برنامه دیگه هم داره به اسم CDR Explorer / من که عمیقا از فرمان‌های ترمینال سر در نمیارم ...
امیر
نماد کاربر
aamir
 
پست‌ها : 514
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 13:43
محل سکونت: ایالات متحده

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط Ali.Rastegar » 13 ژانویه 2011, 18:13

ببخشید من یادم رفته بود به این تاپیک برگردم. مشکل اینجاست که سراغ SDK 10.4 میره که لازم نیست، Pyhton 2.5 هم به همچنین. به نظرم Environment Variableهای شما و prefixها به مسیرهای اشتباه هستن. شما Xcode 3 رو نصب کردی؟
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط aamir » 14 ژانویه 2011, 13:17

بله علی جان من Xcode 3.2 نصب دارم . . .
امیر
نماد کاربر
aamir
 
پست‌ها : 514
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 13:43
محل سکونت: ایالات متحده

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط Ali.Rastegar » 14 ژانویه 2011, 14:51

امیر جان اگر حوصله‌اش رو داشتی بدون اون کد اول هم امتحان کن. یعنی حاصل کار فعلی رو پاک کن و دوباره از اول بدون اون از کد دوم انجام بده ببین باز سراغ SDK 10.4 میره یا نه. به نظرم از قبل خیلی چیزهای به درد نخور مثل python قدیمی باقی موندن، برای همین شاید لازم باشه اول اونها رو پاک کنی. ظاهرا /Library/Frameworks/Python.framework/ و usr/local/bin/python/ با نصب pythonهای غیر رسمی ایجاد میشن. من خودم الان دیدم pyhton 2.6 که قبلا نصب کرده بودم استفاده می‌شده احتمالا برای همین pil هم لازم نشده. نسخه‌های رسمی python که با Mac OS X میان اینجا هستن و نباید بهشون دست برنی:
/System/Library/Frameworks/Python.framework/
این دو لینک برای حذف یا حداقل تغییر python به نسخهٔ پیش‌فرض کمک می‌کنن:
http://stackoverflow.com/questions/1835 ... python-2-5
http://docs.python.org/using/mac.html
موفق باشی
MacBook Pro 2015
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

Re: بازکردن فایلهای CorelDraw

پستتوسط aamir » 14 ژانویه 2011, 14:57

امروز اگه تونستم این کارو میکنه و نتیجش رو میزارم !
مرسی علی جان
امیر
نماد کاربر
aamir
 
پست‌ها : 514
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 13:43
محل سکونت: ایالات متحده



بازگشت به برنامه‌های مک


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 36 مهمان