من این مبحث را به اینجا انتقال دادم.
داستان این است که فروشگاه اپل برای کشورهای مختلف از هم جدا هستند. گیفت کارتی که شما برای کشور آمریکا خریدهاید را فقط در آیتونز و فروشگاه آمریکا میتوانید خرجش کنید و بس. اگر میخواهید که همچنان از آیتونز کشور آلمان خرید و استفاده کنید، بایستی گیفت کارت آیتونز و اپاستور آلمان را تهیه کنید.
اگر بخواهید از یک کشور به یک کشور دیگر بروید، همان آیدی را میتوانید حفظش کنید، اما بایستی اطلاعات محل سکونت و کارت اعتباریتان را هم بروز کنید که با کشور محل سکونت جدیدتان همخوانی داشته باشد. همچنین اگر پولی بصورت اعتبار در اکانت مثلا آلمانتان مانده باشد، آن را در آمریکا نمیتوانید خرج کنید و بالعکس. همچنین هر چه که قبلا از آیتونز آلمان خریده باشید، دیگر در قسمت خریدهای شما نشان داده نخواهد شد. اگر هم اپی از قبل که مثلا از آلمان خریداری شده باشد، روی مثلا مک یا آیفونتان مانده باشد، برای آپدیتش بایستی کشور اپ استور دوباره موقتا سوئیچ به کشور قبلی بکنید تا آپدیت انجام بشود. خلاصهٔ کار داشتن اپ از چند کشور روی یک دستگاه موجب دردسر موقع آپدیت خواهد بود.
حالا شما بایستی تصمیم خودتان را بگیرید. اگر تا به حال فقط اپهای مجانی را روی اپ استور آلمان خریده بودید، میتوانید به آپ استور آمریکا آدرستان را انتقال بدهید و آن اپها را از دستگاه خودتان دیلیت و دوباره از از اپاستور آمریکا بخریدشان. گیفت کارتی هم که خریدید کار خواهد کرد.
اگر هم خواستید، بجای آن آیدی که در آلمان ساختهاید میتوانید کلا یک آیدی جدید با آدرس آمریکا بسازید و همه چیز را در مکتان با آیدی جدید میزان کنید. اما حواستان باشد که اپهایی که قبلا با آن آیدی قبلی از آلمان خریده بودید همچنان برای آپدیت آیدی و فروشگاه قبلی را خواهند خواست که دردسریست.
اما اگر خواستید که در همین اپاستور آلمان باقی بمانید، گیفت کارت آمریکا را به کس دیگری به شرط چاقو بفروشید و گیفت کارت کشور آلمان را تهیه کنید.
داستان ip و فیلتر و غیرهاش را دوستان دیگر بهتر میتوانند راهنمایی کنند.
این راهنمای اپل است در این مورد:
https://support.apple.com/en-us/HT201389این مسئلهٔ جدا بودن فروشگاههای اپل از هم برای اذیت مشتری نیست. مسئلهٔ حسابداری و رعایت مقررات بازرگانی و غیره است.