Arzhang نوشته است:[نمایش]چندین وقت پیش همین مشکل را در ایرماگ مطرح کرده بودم و گفته بودم که چه طور میشود یک فیلم سینمایی دو ساعته مثلاً کمتر از یک گیگ است، اما فیلمی که من با همان فرمت و در حدود پانزده دقیقه انکود میکنم باز میشود یک گیگ؟
ارژنگ جان این سه ویدیو یک مقدمه ای هستند در رابطه با موضوع مفصل کدک ها
https://www.youtube.com/watch?v=HAAWBnb ... YwACCYi7vVولی اینکه چرا خروجی نرم افزارها با هم تفاوت های عمده ای داره و همون bitrate به شما کیفیت متفاوتی در خروجی میده به الگوریتمی ارتباط داره که نرم افزارها ازش استفاده میکنند به طور مثال شما در نرم افزار Photoshop اگر از Image size استفاده کنید و resample رو نگاه کنید چندین گزینه متفاوت وجود داره برای بزرگ و کوچیک کردن تصویر . این فرمول ها به خط های اصلی تصویر، رنگ های تصویر، شباهت های رنگ ها و... نگاه میکنند و با توجه به اونها تصویر رو بزرگ و کوچک میکنند.
- Screen Shot 2019-07-11 at 2.23.43 AM.png (57.38 KiB) - بازدید 13410 بار
یا اگر با نرم افزار compressor شما تصاویر رو خروجی بگیرید و تصویر رو بزرگتر یا کوچک تر کنید ۷ گزینه متفاوت برای تعیین اون الگوریتم دارید که یک توضیح مختصر اینجا دادم در موردشون، به طور مثال وقتی برای upconvert از اپشن details level استفاده میکنید توی bitrate هیچ تاثیری نداره ولی زمان رندر رو تقریبا دو برابر میکنه و هرچی کیفیت بیشتری بخواید زمان بیشتری باید بگذارید.
https://youtu.be/9aK4XePsc1s?t=35به خاطر همین همونطور که می فرمایید کیفیت در نرم افزارهای مختلف بنا به همین دلیل کلی با هم اختلاف داره. فکر میکنم به دلیل اینکه خود adobe نرم افزار media encoder رو تولید میکنه خروجی خود Premiere با حداکثر سرعت باشه که باعث افت کیفیت میشه.
راستش فقط مشکل عمق میدان نیست ایفون خیلی معایب دیگه هم داره که بحث طولانیه ولی برای بعضی از کارها خیلی مناسبه که فکر کنم نیاز به یک ویدیو داشته باشه با مثال های تصویری و چرایی اون که مسلما از این تاپیک خارجه.
در مورد DSLR ها اگر کسی کار همزمان عکاسی و فیلمبرداری داشته باشه گزینه مناسبی هستند و البته با تمایل به جهت عکاسی چون در واقع دوربین عکاسی هستند با قابلیت اضافه فیلمبرداری و نه برعکس. یک سوالی برای من پیش اومده ارژنگ جان در زمینه رنگ که گفتی. شما از همون تصویر high contrast خود دوربین 5D استفاده میکنید یا از Log mode?
خود کمپانی Canon برای کار ویدیویی حرفه ای دوربین 5D رو توصیه نمیکنه و سری C رو توصیه می کنه که C100-700 هستند که توانایی خیلی بیشتر و بهتری برای کار حرفه ای تلویزیون یا سینما دارند، latitude بهتری دارند، gamma curve, color profile and color science (برای ویدیو) دقیق تری دارند و کدک شون هم دیگه H264 نیست و خیلی حرفه ای تر هرچند عالی نیست. اما چرا Prores ندارن، هر کمپانی می تونه از اپل Prores رو لایسنس کنه برای دوربین اش ولی من با مدیر Canon توی SMPTE صحبت کردم و گفت ما هیچ علاقه ای نداریم به اپل پول اضافه بدیم یا یک بخشی از اطلاعات ریز سنسور مون رو که برای این همکاری لازمه در اختیارشون بزاریم.
نکته جانبی: اگر شما با مدیران فروش Canon یا Nikon توی امریکا صحبت کنید از اینکه iPhone کلا بازار دوربین های Point and shoot شون رو از بین برده خیلی خیلی ناراحت و شاکی هستند و تا جایی که بشه با اپل کار هیچ همکاری نمیکنند.بازار دوربین های خانگی بازار خیلی بزرگی بود و اپل صدمه جدی به در امدشون زده.
امیر جان در مورد دوربین های Mirrorless و اینکه اینده به اونها تعلق داره با شما هم عقیده هستم و به نظر من همه به اون سمت میرن و دوربین های Sony A7III و سری A7 خیلی خوب شدن هرچند که سونی Sony خیلی از قابلیت های DSLR ها رو کم میکنه تا دوربین های گرون تر و حرفه ای ترش مثل سری PXW که FS7 شون مشهوره رو بتونه به دوستان تلویزیون و سینما بفروشه. البته اینو اضافه کنم که سری PXW و بالاتر واقعا دوربین های خوبی هستند و مثل تانک اند و تمام نکته های یک تیم حرفه ای فیلمبرداری بهش نیاز دارن از خروجی SDI و Sync Timecode تا variable ND و XLR و پیچ rosette... تو این دوربین ها در نظر گرفته شده.