انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

Renderman مجانی از پیکسار

موضوعات ویدیویی و کار با برنامه‌هایی مانند فاینال‌کات، افتر ایفکتز ، دیویدی استودیو پرو

Renderman مجانی از پیکسار

پستتوسط rezag5 » 24 مارس 2015, 20:31

دوستان نمیدونم چقدر از انیمیشن سه بعدی سر رشته دارید
در هر صورت در صنعت انیمیشن یه مقوله ی مهم و سنگین به نام رندرینگ وجود داره

خود رندر کردن نیاز به یک موتور محاسباتی داره که بهش میگن رندر انجین
رندر انجین های مختلیفی داریم مثلا "منتال ری" "آرنولد" "وی ری" که هرکدوم خصوصیات خودشون رو دارن
بیشتر اونها خریدنی هستن و به صورت پلاگین به نرم افزار اضافه میشن
یکی سایه هارو سریع تر رندر میگیره یکی توی موردهای دیگه قویه و خلاصه خیلی با هم فرق دارن

حتما همتون شرکت کَتُ کُلُفته پیکسار رو میشناسین .
پیکسار خودش برای خودش یک رندر انجین نوشته و در زمان حدود 2 دهه روش دِولپ منت انجام داده و
خیلی حرفه ای و قدرتمنده . اسمش هست رندر من

لازم به ذکره که شرکت های خیلی بزرگِ دیگه هم رندر من رو خریداری کردن و از اون استفاده میکنن
مثلا شرکت وتا دیجیتال بخش خیلی زیادی از سگانه ی ارباب حلقه ها و سگانه ی هابیت رو با رندر من
رندر کرده . تا اونجا که یادمه خوندم چند هزار لایسنس رندر من برای رندر فارمشون خریدن

دیروز رندر من به عنوان یک رندر انجین رایگان به بازار اومده
خبر خوب و جالبی بود اگر کسی با دنیای سه بعدی سر و کار داره میتونه از امروز از این انجین استفاده کنه
http://www.mostafa3d.com/blog/item/mark ... -tutorials
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58


بازگشت به تصویر متحرک


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 11 مهمان