انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

مشکل با اسکنر

دربارهٔ سخت‌افزار کامپیوترهای اپل مکینتاش

مشکل با اسکنر

پستتوسط archiuter » 24 مه 2013, 16:17

یه مشکلی دارم
canon MF4140 پرینتر و فاکس حل شده ولی اسکنر به هیچ صراتی مستقیم نمیشه ! :دی
سایت خود کانن هم فقط ۲ تا فایل گذاشته که هر ۲رو نصب کردم جواب نداد،
۱۰.۸.۳ کلاً نمیشناسه !
گوگل هم چیزی پیدا نکردم
کسی میتونه راهنماییم کنه؟
 MacBook Pro Retina, 13-inch(Early 2013), 3GHz i7 - 8Gb, Mac OS X 10.8.3
نماد کاربر
archiuter
 
پست‌ها : 50
تاریخ عضویت: 24 مه 2013, 15:26

پاسخ: پرسش‌های کسی که تازه به مک مهاجرت کرده

پستتوسط ehs.ehsan » 24 مه 2013, 19:35

HP من هم همینطوره اما چون به pc وصل هست تا حالا پیگیرش نبودم ببینم چرا فقط اسکنر کار نمیکنه.
احسان
نماد کاربر
ehs.ehsan
 
پست‌ها : 240
تاریخ عضویت: 21 آوریل 2011, 00:34

پاسخ: پرسش‌های کسی که تازه به مک مهاجرت کرده

پستتوسط archiuter » 25 مه 2013, 19:41

یعنی بیخیال استفاده از اسکنر تو مک شدی ، آره؟‌
بالاخره که چی ، یه راه حلی باید داشته باشه...
گوگل هم جواب درست و حسابی نداد :disappointed:
 MacBook Pro Retina, 13-inch(Early 2013), 3GHz i7 - 8Gb, Mac OS X 10.8.3
نماد کاربر
archiuter
 
پست‌ها : 50
تاریخ عضویت: 24 مه 2013, 15:26

پاسخ: پرسش‌های کسی که تازه به مک مهاجرت کرده

پستتوسط Arzhang » 25 مه 2013, 20:59

من شخصاً یکی از مهم‌ترین چیزهایی را که درباره‌ی مک می‌پرستم، شناختن سخت‌افزارهای مختلف است. اما این مشکل شما برایم عجیب است. به سایت کانن رفتم و درایورهای پرینترهای شما را نگاه کردم. گرچه به نظرم بعید است اما فکر کردم شاید مشکل از این است که بعد از ۱۰،۶ دیگر برایش آپدیت نداده‌اند. شاید همین سبب شده در شیرکوهی یک ناهم‌خوانی‌ای ایجاد شود. البته این فقط یک حدس خام است که دوستان مطلع دیگر می‌توانند رد یا اصلاحش کنند.
نماد کاربر
Arzhang
Site Admin
 
پست‌ها : 1449
تاریخ عضویت: 17 اوت 2009, 15:06
محل سکونت: مونترآل

پاسخ: پرسش‌های کسی که تازه به مک مهاجرت کرده

پستتوسط archiuter » 25 مه 2013, 21:38

منم با شما هم عقیده‌ام ، فکر می‌کنم مشکل از عدم آپدیت توسط خود شرکت کانن هستش
دنبال راه‌حل دیگه‌ای هستم
اگه به نتیجه‌ای رسیدم، حتما اینجا هم بیان می‌کنم.
 MacBook Pro Retina, 13-inch(Early 2013), 3GHz i7 - 8Gb, Mac OS X 10.8.3
نماد کاربر
archiuter
 
پست‌ها : 50
تاریخ عضویت: 24 مه 2013, 15:26

پاسخ: پرسش‌های کسی که تازه به مک مهاجرت کرده

پستتوسط Ali.Tajik » 26 مه 2013, 01:56

بعله، به تجربه شخصی پرینترهای کانن، مطلقا Mac Friendly نیستند. من یک پرینتر چندکاره کانن دارم که تلاش‌هایم برای متصل کردن‌اش به مک به جایی نرسید و در نهایت هم با ویندوز و پرینتر سرور مشکل حل شد. درایور اش محض خنده اما روی مک‌ام مانده! پرینتر دفتر هم کانن نسل جدیدتر است و سری هشت هزار و خرده‌ای، اما آن هم به هیچ ترفندی نشد که کار بکند با مک! تمام تقصیر هم متوجه خود شرکت کانن است که از دستگاه‌هایش روی اکوسیستم اپل پشتیبانی و حمایت نمی کند، اپل هم بیشتر به سمت دستگاه های بومی‌تر مثل brother و Epson و مشابه هم رفته. راستش فکر می‌کنم شما خیلی هم خوش‌بحال ات است که فقط اسکنر کار نمی‌کند!

Screen Shot 2013-05-26 at 1.43.34 AM.png
پرینتری که هرگز با مکینتاش هم‌آهنگ نشد!
MBAir 6.2
نماد کاربر
Ali.Tajik
 
پست‌ها : 142
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2008, 14:01
محل سکونت: پاریس

پاسخ: مشکل با اسکنر کنن

پستتوسط Ilia » 26 مه 2013, 08:30

من برای MF4140 یک جستجو کردم و به این لینک رسیدم:
https://discussions.apple.com/thread/96 ... 0&tstart=0

که میگه که اگر برنامهٔ Image Capture رو (که در فولدر اپلیکیشن‌هاست) راه بیندازید، کار خواهد کرد.

-----
همینطور برای اسکنر بقیه که درایور مک ندارند، این برنامهٔ VueScan را امتحانش کنید هم ضرر ندارد:
http://www.hamrick.com
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: مشکل با اسکنر کنن

پستتوسط saeidk » 26 مه 2013, 13:11

اسکنرسازها کلاً با مک مشکل دارند. میکروتک هم همینجوریه و یه مدتی نرم‌افزار نداشت حالا هم که داره باز نسخه مکش با ویندوز فرق داره و بعضی امکاناتش رو نداره.
نماد کاربر
saeidk
 
پست‌ها : 1143
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2005, 19:20
محل سکونت: ایران-تهران

پاسخ: مشکل با اسکنر کنن

پستتوسط archiuter » 27 مه 2013, 01:44

Ilia نوشته است:[نمایش]
من برای MF4140 یک جستجو کردم و به این لینک رسیدم:
https://discussions.apple.com/thread/96 ... 0&tstart=0

که میگه که اگر برنامهٔ Image Capture رو (که در فولدر اپلیکیشن‌هاست) راه بیندازید، کار خواهد کرد.

-----
همینطور برای اسکنر بقیه که درایور مک ندارند، این برنامهٔ VueScan را امتحانش کنید هم ضرر ندارد:
http://www.hamrick.com

یعنی میگه عمراً :roll:
قبلاً با Image Capture هم تست زده بودم نشده بود ، این بار کلی وقت گذاشتم دوباره...
آقا نمیشه که نمیشه ...
فکر کنم باید صورت مساله را پاک کنم و یک اسکنر جدید بگیرم :lol:
 MacBook Pro Retina, 13-inch(Early 2013), 3GHz i7 - 8Gb, Mac OS X 10.8.3
نماد کاربر
archiuter
 
پست‌ها : 50
تاریخ عضویت: 24 مه 2013, 15:26

پاسخ: مشکل با اسکنر

پستتوسط saeidk » 27 مه 2013, 11:54

با vuescan تست کردید؟
برای من با میکروتک کار کرد.
نماد کاربر
saeidk
 
پست‌ها : 1143
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2005, 19:20
محل سکونت: ایران-تهران

پاسخ: مشکل با اسکنر

پستتوسط archiuter » 28 مه 2013, 14:19

دوست عزیز ، ممنون از راه حل پیشنهادی ولی جواب نداد ! :|
 MacBook Pro Retina, 13-inch(Early 2013), 3GHz i7 - 8Gb, Mac OS X 10.8.3
نماد کاربر
archiuter
 
پست‌ها : 50
تاریخ عضویت: 24 مه 2013, 15:26



بازگشت به سخت‌افزارهای مک


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 6 مهمان