انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

خرید از آمازون

بخش موضوعات متفرقه

خرید از آمازون

پستتوسط Amir_S » 10 دسامبر 2015, 02:50

امروز اتفاقی که باعث شد، بابت اینکه هنوز ایران به اندازه کشور های غربی پیشرفته نشده خوشحال شوم!
اگر یادتان باشد، گفته بودم که قرار است دوستی برایم یک سری وسیله از آمازون بخرد و با خودش به ایران بیاورد؛ یکی از این قطعات پک رم دو تا چهار گیگی از owc بود. چند روز پیش سفارش داد و امروز به دستش رسیده، ولی بجای دوتا چهار گیگی، یک هشت فرستاده‌اند! مشکل اینجاست که شماره محصول که روی بسته خورده مال همان دوتا چهار گیگ است! یعنی دارند اشتباها این را به جای آن می‌فروشند. می‌دانستم که در آمازون همه چیز اتوماتیک انجام می‌شود، ولی اینطور که دوستم می‌گوید، هیچ پشتیبانی انسانی ندارند که بشود مشکل را توضیح داد تا قطعه درست را بفرستند!
خوب البته می‌شود باز امتحان کرد، ولی چون برای تعطیلات می‌آیند، باید قبل از سال نو به دستشان برسد. راه دیگر هم پس دادن است، اما جای دیگری را نمیشناسم که بتواند به این زودی تحویل دهد.
خلاصه من ماندم و یک منت خریدن و پس دادن جنس روی دستم… و کلی حساب که روی ارتقای این مک پیرم باز کرده بودم :)
___
ویرایش: شما که خارج از ایران هستید ;) راهی به ذهنتان نمی‌رسد که بشود زود مشکل را خبر داد!؟ بلکه بتوانند به موقع عوضش کنند.
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 4 GB, SSD: 250GB, HDD: 160GB
OSX 10.11.6
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7+: 128GB
iOS 10.3.3
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 11 PublicBeta2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1553
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: شما که خارج از ايرانيد دیگه چرا؟

پستتوسط iSam » 10 دسامبر 2015, 03:24

خیلی راحت برای آمازون پس بفرستید و یا در ارتباط با چت آنلاین بگید که عوض کنند یا یک سفارش جدید بگذارید. پیش میآید و آمازون کمک هم می کند. برای خود من از این اشتباه ها شده و راحت بعد از سه چهار روز مشکل حل شده.
 MacBook Pro 13
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1831
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: شما که خارج از ايرانيد دیگه چرا؟

پستتوسط Amir_S » 10 دسامبر 2015, 03:55

مشکل اینجاست که در درخواست تعویض جایی برای توضیح دادن ندارد! برچسبی هم که روی جلد رم چسبانده‌اند کد همان مدلی را دارد که من سفارش داده‌ام، یعنی اگر پس بفرستیم هم احتمالا باز یکی مثل همین را برایمان می‌فرستند.
دوست من در uk است و آمازون آنجا را ایران فیلتر کرده!!! این است که با مصیبت سایتش را باز می‌کنم و نتوانستم جایی را که بشود تماس گرفت یا چت کرد پیدا کنم.
الان در سایت آمریکایش یک صفحه contact us پیدا کردم، ولی قبلش باید لاگ‌این کرد. باید به دوستم بگویم خودش امتحان کند.
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 4 GB, SSD: 250GB, HDD: 160GB
OSX 10.11.6
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7+: 128GB
iOS 10.3.3
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 11 PublicBeta2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1553
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: شما که خارج از ايرانيد دیگه چرا؟

پستتوسط Pooria Azimi » 10 دسامبر 2015, 04:08

در حالت کلی تعویض یا پس فرستادن جنس از آمازون بسیار بسیار ساده‌ست، اما برای تعداد کمی از محصولات این‌طور نیست و امکان پس دادن ندارند. اکثر محصولاتی که توسط خود آمازون (و نه فروشندهٔ ثالث) فروخته می‌شن امکان پس دادن رو دارن: https://www.amazon.com/gp/help/customer ... d=15015721

طبق تجربهٔ من، آمازون نه‌تنها پشتیبانی انسانی داره، بلکه از هر فروشگاهی که من تابحال سروکار داشته‌ام سیستمش مناسب‌تر و راحت‌تره. اگر نیاز به تماس داشته باشید، شمارهٔ تلفنتون رو وارد می‌کنید و خودشون تماس می‌گیرن و لازم نیست ۵۰ دقیقه پشت خط بمونید و از دپارتمان به دپارتمان برید...
اما اکثر اجناس رو می‌شه بدون نیاز به تماس با پشتیبانی و از طریق وب‌سایتش پس فرستاد، و اگر مشترک Amazon Prime باشید براتون برچسب پستی رو هم می‌فرسته که کافیه پرینت کنید و روی بسته بچسبونید و بعد در drop box ـهای UPS و USPS بیاندازید. حداقل برای پرایم تا ۳۰ روز بعد از خرید فرصت دارید تا درخواست پس‌دادن رو بفرستید، و بعد از اون هم ۳۰ روز فرصت دارید بسته رو پست بکنید. من البته یک‌بار از روی تنبلی ۷۵ روز طول کشید و باز هم مشکلی نبود! اگر درست خاطرم باشه پولش رو هم درست زمانی که درخواست return داده می‌شه پس می‌ده و نه پس از دریافت (منتها این هم ممکنه برای پرایم بوده باشه).

لینک پس فرستادن هم اینجاست: http://www.amazon.com/gp/css/returns/homepage.html
البته از صفحهٔ خریدها هم می‌شه فرآیند رو آغاز کرد.
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

پاسخ: شما که خارج از ايرانيد دیگه چرا؟

پستتوسط AliGhz » 10 دسامبر 2015, 04:46

امیر جان اینجا در آمازون انگلستان می‌شود (پس از درج شماره سفارش و علت تماس) از طریق چت یا تلفن یا ایمیل تماس گرفت و مسئله را مطرح کرد:
https://www.amazon.co.uk/gp/help/custom ... &skip=true

یعنی دوست شما راحت می‌تواند این موضوع را توضیح بدهد و پیگیری کند.
پیوست‌ها
image.jpeg
image.png
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 1835
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: کانادا

پاسخ: خرید از آمازون

پستتوسط Amir_S » 10 دسامبر 2015, 12:54

پوریا جان ممنون از اطلاعاتی که دادی.
علی جان، لینکی که داده بودی را برای دوستم فرستادم، امیدوارم زودتر بتواند تعویض کند.
از ایلیا هم بابت تغییر تاپیک ممنونم.
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 4 GB, SSD: 250GB, HDD: 160GB
OSX 10.11.6
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7+: 128GB
iOS 10.3.3
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 11 PublicBeta2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1553
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران



بازگشت به متفرقه


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 3 مهمان