شاید در بزرگترین تغییر در دنیای مجلات در کانادا، تعداد زیادی از مجلاتی که ناشرشان Rogers است (یکی از بزرگترین شرکتهای کانادا و صاحب یکی از دو شبکهٔ بزرگ ارتباطات مخابراتی در این کشور)، بهزودی فقط به صورت دیجیتال عرضه میشوند. بهزودی یعنی از همین ژانویهٔ ۲۰۱۷. یکی از این مجلات، Canadian Business است که من هم مشترکش هستم، و اصلاً خوشحال نیستم که از این پس «مجبورم» این مجله را فقط از طریق سایت و روی اپ بخوانم.
البته. الزامات بیزینس را درک میکنم و من هم جای آنها بودم، شاید همین تصمیم را میگرفتم. ارسال پستی مجلات هزینهبر است، و اتفاقات چند ماه گذشته با کانادا پست هم، که بارها تا دم اعتصاب رفت، خیلی از بیزینسهای کانادایی را به دردسر انداخت. یکی از همین شمارههای Canadian Business برای من ارسال نشد، چون آنها از کانادا پست به یک کوریر (شرکت تحویل مرسولات) دیگر سوییچ کرده بودند، و با اینکه سه بار با مجله تماس گرفتم و میگفتند هر بار هم مجله را تحویل کوریر دادهاند، آخر سر مجله به دست من نرسید.
در کل به نظر من، انجام یکبارهٔ این کار حداقل بدون نظرخواهی از مشترکان فعلی، کار نادرستی بوده است. چون آمار فقط یک سری عدد است و ممکن است درصد مشترکان چاپی نسبت به کل خوانندگان، رقم کوچکی باشد، اما این رقم کوچک هم یک سری «آدم» هستند (ممکن است چند ده هزار نفر) که «انتخاب» کردهاند از این شیوه مجله را بخوانند و برایش هزینه هم پرداخت کردهاند.
مسئلهٔ دیگر این است که ابزارها یا پلتفرمهای خواندن به شیوهٔ دیجیتال، هنوز در مرحلهٔ نوزادی و نوپایی هستند. در این مرحله، قطع کردن کامل «پرینت» تصمیم بجایی به نظر نمیرسد.
http://about.rogers.com/about/news-medi ... t-strategy