آخرین مدلش ۲۴۶ روز پیش به بازار اومده، در حالی که معمولاًً هر ۲۰۰ روز سری جدیدش میاومده و با شایعات جدیدی که اخیراً منتشر شده، یقین بدونید که خیلی زود ( و در بدترین حالت، باز هم زودتر از عید نوروز ) سری جدیدش میآد و اگر برای تابستون سال آینده بخواید، احتمالاً میتونید دو سری بعدتر از نسخهٔ فعلی رو بخرید
http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro
در سمت چپ یه نمودار-مانندی هست که تاریخ ریلیزهای قبلی مکبوکپرو رو نشون میده.
در مورد مشکلات، خیلی اوقات نسل اول محصولاتی که اپل بیرون میده ( و در اونها تغییرات بنیادینی نسبت به نسلهای قبلیش داده ) ، اشکالات جزئی ( و حتی در برخی موارد، اشکالات بزرگ) دارن. خوب، این طبیعیه و برای هر شرکتی پیش میآد؛ فقط چون ما در ایران، بدون هیچگونه گارانتی ( فریب دوستان فروشنده رو خیلی نخورید که میگن ما گارانتی داریم ) محصولاتش رو میخریم، هیچ راهی برای درست کردن اون مشکلات نداریم. اگر شما در وادیِ شیطان یک محصول اپل رو بخرید که اشکال داشته باشه، اپل اون رو براتون عوض میکنه ( و حتی در مورد آیمکهای ۲۷ اینچی، ۱۵ درصد از پولی که داده بودین رو بعنوان عذرخواهی بهتون بر میگردونه ) اما در سرزمین گلوبلبل ما چون اپل نمایندگی نداره، دست شما هم کوتاهه و باید خودتون محصولتون رو ببرید خارج از کشور، تا اونجا لطف کنند و اگر میشد، درستش کنند.
اشکالاتی هم که در محصولات اخیرش بوده و یادم میآد، اینا بوده:
× در سری جدید آیمک ۲۷ اینچی ( که اولین آیمکهای اپل با این سایز بزرگ بوده ) ، صفحه نمایش بعضاً با مشکل روبرو میشده.
× پارسال هم این مشکل برای آیمکهای ۲۱ اینچی وجود داشته که در نسل بعدی، مشکل رفع شده بوده.
× در مکبوکپروهای ۱۷ اینچی، هارددرایو سرعتش اونقدر که باید نبوده.
× ... (دیگه یادم نمیآد!)
مثلاً مورد مکبوکپرو ماهیت نرمافزاری داشته و با Firmware update ( آپدیت نرمافزاری ) مشکلش حل شد. ولی در مورد آیمکها، چون مشکل ماهیت سختافزاری داشته، اگر همچین مشکلی برای شما پیش بیاد، باید خودتون هزینه کنید تا مشکلش رو برطرف کنید.