انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

متفرقه

بخش موضوعات متفرقه

پاسخ: متفرقه

پستتوسط rezag5 » 11 ژانویه 2020, 16:54

من خودم احساس میکنم که بیشتر نوع کشاورزی مهم هست تا نوع بذر.
این رو گوش بدید تا ببینید در هلند چقدر کار عجیبی کردن.
هلند کشور کوچکیست, در حد و اندازه ی یکی از استان های ایران, اما بیش از 100 میلیارد دلار از صنعت کشاورزی درامد دارد.
تقریبا 20% سیب زمینی مصرفی جهان را تولید می کند.
این پاد کست را گوش بدید حالش را ببرید

http://namlik.me/article/%D9%85%D8%B9%D ... 9%86%D8%AF



و اگر حسابی میخواهید رعشه به اندامتان بی افتد این را هم مصرف کنید.
به دیگران هم بدهید مصرف کنند. مصرف این پادکست از واجبات است.
خیلی واجب ها

http://namlik.me/article/Global%20Warmi ... B%8C%D9%86
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58

پاسخ: متفرقه

پستتوسط rezag5 » 26 ژانویه 2020, 13:52

خوب مک پروی رکمونت هم از راه رسید
این هم ویدئوی آنباکسینگ
https://www.youtube.com/watch?v=xNrG2mwt4Uo
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58

پاسخ: متفرقه

پستتوسط nasraa » 22 مارس 2020, 13:29

سلام.
با توجه به اینکه این روزها خانه نشین شدیم یکی از کارهایی که می توانیم انجام بدهیم و همیشه به آینده پاس می دادیم مرتب کردن و مدیریت هارد دیسک های بک آپ است. ولی مواظب باشید اشتباهی فایل های لازم را حذف نکنید.
نماد کاربر
nasraa
 
پست‌ها : 427
تاریخ عضویت: 02 ژانویه 2010, 22:33
محل سکونت: تهران

پاسخ: متفرقه

پستتوسط Nav ! D » 22 مارس 2020, 21:44

nasraa نوشته است:[نمایش]
سلام.
با توجه به اینکه این روزها خانه نشین شدیم یکی از کارهایی که می توانیم انجام بدهیم و همیشه به آینده پاس می دادیم مرتب کردن و مدیریت هارد دیسک های بک آپ است. ولی مواظب باشید اشتباهی فایل های لازم را حذف نکنید.

((: من دقیقا همین کارو کردم جوری پاک سازی کردم دارم لذت میبرم هاردهام رو میبینم. ۸-۹ سال بود فقط فایل بود که همینجوری اومده بود توش هیچ وقت مرتب نشده بود اضافی‌هاش پاک نشده بود. بعد از کلی پاک سازی نزدیک ۲ ترا فضا واسم خالی شد
منم عمیقا سایرین رو به این کار دعوت میکنم. ناگفته نمونه عملیات پاکسازی و انتقال هاردهای من ۶-۷ روز طول کشید.
Apple iMac MC814 - MacBook Air MD760 - iPhone 11 Pro Max - iPod Nano 6G
نماد کاربر
Nav ! D
 
پست‌ها : 216
تاریخ عضویت: 11 ژوئیه 2010, 11:33
محل سکونت: قزوین

پاسخ: متفرقه

پستتوسط rezag5 » 25 مارس 2020, 18:56

و همچنین پیشنهاد من به شما برای گذراندن زمان به صورت مفید گوش دادن به پادکست هست
فکر کنم پُرشنونده ترین پادکست فارسی پادکست چنل بی باشه که واقعا حقش هم هست که چنین جایگاهی داشته باشه ولی پادکست های خوبِ زیادی هم هستن که میشود در وبسایت ناملیک پیدا کرد. خوبی ناملیک دسته بندی پادکست ها و بر اساس نوع و موضوع هست
من هر دو وب سایت رو اینجا میگذارم که اگر دوست داشتید سری به آنها بزنید

تمام داستان های چنل بی واقعی هستن و اتفاق افتادن
من دو تا از اپیزود های این سایت رو معرفی میکنم, اگر دوست داشتید خودتان ادامه دهید و باقی را گوش کنید
سیلک رود - این قسمت در مورد چگونگی شکل گیری اولین وبسایت فروش مواد در دارک وب و اتفاقات پیرامون آن برای سازنده اش است
به زبان آتش - داستان جالبی که در مورد آتش گرفتن یک خانه و متهم شدن پدر خانواده به عمدی آتش زدن آن
https://channelbpodcast.com/episodes

وبسایت ناملیک
http://namlik.me/explore

البته یک پادکست دیگر هم هست به نام رادیو دست نوشته ها که آخرین قست اون در مورد برده داری در ایران هست, برای من که خیلی جالب بود
به دلیل این که این قسمت از پادکست خیلی متکی به تصویر بوده این قسمت رو به صورت ویدئو ساختند
https://vimeo.com/399037975
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58

پاسخ: متفرقه

پستتوسط rezag5 » 04 آوریل 2020, 12:48

ریچارد داوکین نویسنده ی کتاب توهم خدا و ژنِ خودخواه در یک فیلم خیلی کوتاه تعدادی از نامه های روزانه ای رو که از مردم مذهبی دریافت میکنه رو میخونه
این دو کتاب عموما در مورد فرگشت, در ادامه ی تفکرات داروین با اسناد جدید تر و مدرن تر نوشته شدن.
اما نویسندگان این نامه ها که همچنان داروین رو دشمن مذهب میدونن, هنوز یه چیزهایی مثل همجنسگرایی رو فحش و تحقیر و پَستی تلقی میکنن و اینه که بخش زیادی از این نامه ها شامل فحاشی های کاملا جنسی هست
فیلم رو ببنید و بخندید, در بَک گراند صدای خنده ی عوامل فیلم برداری هم دیده میشه

https://www.youtube.com/watch?v=gW7607YiBso&t=321s
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58

پاسخ: متفرقه

پستتوسط Ilia » 04 آوریل 2020, 23:21

از روی مکبوک‌پرو هم میخونه! :-)
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6174
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: متفرقه

پستتوسط Amir_S » 05 آوریل 2020, 04:32

Ilia نوشته است:[نمایش]
از روی مکبوک‌پرو هم میخونه! :-)

این هم ربطش به اپل و ایرماگ
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: متفرقه

پستتوسط rezag5 » 24 آوریل 2020, 21:37

خیلی چیزی ندارم که بگم
برنامه این است که از این به بعد هارد و سی پی یو به ایران وارد نکنن

https://sakhtafzarmag.com/%d8%af%d9%84% ... %af%d9%87/
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58

پاسخ: متفرقه

پستتوسط Ilia » 28 آوریل 2020, 08:39

نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6174
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: متفرقه

پستتوسط rezag5 » 05 مه 2020, 21:59

دوستان نسخه ی جدید بازی DOOM رو در این دوران قرنطینه بازی کردم و عجب بازی خوبی بود.
البته باید به ژانر first person shooter علاقه داشته باشید. مثلا اگر به بازی های معمایی و پازل گیم علاقه دارید دووم خیلی برای شما ساخته نشده.
البته در نسخه ی جدید دووم کمی هم معماهای جالب گنجانده شده ولی به هر حال این بازی بازیِ معمایی یا آرامی محسوب نمیشه.
تریلیر بازی رو ببنید شاید علاقه مند شدید که بازی کنید. یک نکته ی خیلی خیلی مثبت این بازی موسیقی این بازی بود که خیلی برای من جالب بود.
موسیقی به گونه ای عجیب با این بازی هماهنگ هست. به بهترین شکل از موسیقی متال استفاده کردن. توی همین تریلیری که اینجا لینکش رو میگذارم به موسیقیش میتونید توجه کنید. حتما اچ دی ببینید و با هدفود

https://www.youtube.com/watch?v=F0tekG2XP_A
پیوست‌ها
doom-eternal-hero-banner-01-ps4-us-15jul19.jpg
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58

پاسخ: متفرقه

پستتوسط rezag5 » 15 مه 2020, 21:24

در دو روز گذشته دموی unreal engine 5 که بیرون آمد کلی بحث در مورد توانایی های این "انجین بازی" درگرفت, خواه ناخواه من هم در بین این بحث های گروهی یا حتی چت های شخصی با دوستان درگیر بحث شدم.
ابتدا لینک این دموی بسیار اثر گذار را همینجا میگذارم امیدوارم که ببینید چون بدون شک حیرت آور است
https://www.youtube.com/watch?v=EFyWEMe27Dw

در تمام نرم افزارهای سه بعدی یا گیم انجین ها, ما محدودیت هایی داریم که باعث کند شدن سیستم پردازشی میشوند.
مهم ترین بخش در این نرم افزار ها بخشِ پردازش فضای سه بعدی و ترکیب آن با نور و رنگ و تبدیل آن به محتوای دو بعدیِ قابل دیدن است که عموما رندرینگ نام دارد.

رندرینگ به دونوع تقسیم بندی میشود
1- رندرینگ در گیم انجین ها که در بازی های کامپیوتری استفاده میشود که بسیار سریع است
2- رندرینگِ نرم افزارهای سه بعدی که عموما توان رندر 1 فریم در ثانیه را هم ندارد. اما چرا رندرینگ در نرم افزار های سه بعدی اینقدر کند است؟
در ادامه در چند خط به تفاوت این دو نوع رندریگ میپردازم

در این چند روز, بیشتر بحث ها این است که unreal engine 5 میتواند جایگزین رندر انجین در نرم افزارهای سه بعدی مانند مایا یا مکس یا هودینی یا سینما فور دی شود. خیلی ها بر این عقیده هستند که رندرینگ در نرم افزار های سه بعدی به رندرینگ در گیم انجین ها سویچ میکند و رندر انجین های نرم افزارهای سه بعدی مانند Vray یا Arnold یا RenderMan به زودی از بین میروند.

جواب من به این نظر نه هست.
دلایلی زیادی برای از بین نرفتن رندرین در نرم افزارهای سه بدی وجود دارد.
رندرینگ در گیم انجین ها بسیار سریعتر از نرم افزار های سه بعدی انجام میشود. چون در گیم انجین ها عموما خیلی چیزها بسیار خلاصه و سبک سازی میشوند.
ابتدا باید بدانیم unreal engine 5 و بقیه ی گیم انجین ها در پردازش خیلی از موضوعات هنوز خیلی خیلی ضعیف هستند.
برای مثال گیم انجین ها همچنان در مواردی مثل رندر مایعات و مواد شفاف خیلی ابتدایی عمل میکنند.
یا در رندر مو یا لباس و خیلی از موارد دیگر تقریبا حرفی برای گفتن ندارند. مواردی مانند شکست نور در آب یا شیشه "caustics" اصلا در توانشان نیست.
در زمینه ی داینامیک بیش از حدِ تصور ساده و ناتوان هستند. مواردی مانند "displacement" عملا وجود ندارد و عموما از روش های دیگری برای شبیه سازی این موضاعات فیزیکی استفاده میکنند. مواردی مانند نفوظ نور در مواد "subsurface scattering" مثل نفوظ نور در دانه های انگور عملا وجود ندارد یا خیلی خیلی ابتدایی و کودکانه است.

در جبهه ی دیگر رندرینگ در نرم افزارهای سه بعدی کیفیت بسیار بالاتری دارد و کاملا قابل کنترل و ویرایش است و تقریبا هر قابلیتی را دارد.
همچنین رندر انجینهای نرم افزارهای سه بعدی هم در حال پیشرفت شدید هستند و هر سال سریع تر میشوند.
یکی از مشکلات نرم افزارهای سه بعدی عدم استفاده ی 100% از کارت گرافیک است و خیلی از کارها با سی پی یو و مموریِ کامپیوتر انجام میشود.
در حال حاظر نرم افزار های سه بعدی در حال کوچ به استفاده از کارت گرافیک هستند. بنابر این در آینده چندین برابر سریع تر خواهند شد.
در کنار این, تمام شرکت ها, مقدار بسیار زیادی دِولوپ منت و آماده سازی پیش تولید و پس تولید برای رندرینگ خودشان انجام داده اند که به این سادگی ها حاظر به رها سازی آنها نیستند.
حالا بیایید تصور کنیم پیتر جکسون فیلم کین کونگ را با گیم انجین رندر میکرد. موهای آن گوریل بیچاره به چه فاجعه ی بصری بر پرده ی سینما تبدیل میشد.
به همین دلیل صنعت فیلم و انیمیشن به این زودی ها دست از سر رندر انجین های خوش برنمیدارد, چون هم چنان کیفیت خیلی متفاوتی دارد.

تصور من از نتیجه ی این رقابت این است که هر دو کمابیش به هم نزدیک میشوند. یعنی در نرم افزارهای سه بعدی به رندرینگ realtime دست پیدا میکنیم یا بسیار نزدیک میشویم. در گیم انجین ها هم در آینده بسیاری از عدم توانایی ها از بین میرود و به کیفیت رندر در نرم افزارهای سه بعدی نزدیک میشود. اما احتمالا هر دو هویت خودشان را حفظ میکنند و از بین نمیروند. حداقل در 10 سال آینده تکنولوژیِ رندرینگ در صنایع سرگرمی به همین شکلی که هست ادامه پیدا میکند.
پیوست‌ها
Unreal-Engine-5.jpg
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58

پاسخ: نمی‌دونم چرا این رو اینجا می‌نویسم…!

پستتوسط rezag5 » 06 ژوئن 2020, 19:56

هر چند بنده هیچ ارزشی برای "غیرت" قاعل نیستم ولی ظاهرا غیرت و نژاد پرستی در ذهن تعدادی از هموطنان یکیست.
در ضمن چقدر آمریکا مشکل نژاد پرستی دارد و فقت ما خوبیم.
پیوست‌ها
102663052_2655451028112120_1007505607160233984_n.jpg
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58

پاسخ: متفرقه

پستتوسط rezag5 » 07 ژوئیه 2020, 19:44

ظاهرا کدک جدید h266 نصف کدک قبلی هجم داره و برای رزولوشن های 4 کی و 8 کی بهینه شده.

https://www.engadget.com/h266-vvc-codec ... 47705.html
نماد کاربر
rezag5
 
پست‌ها : 300
تاریخ عضویت: 16 ژوئیه 2014, 14:58

پاسخ: متفرقه

پستتوسط Mehdizadeh » 08 ژوئیه 2020, 13:04

rezag5 ممنون
نماد کاربر
Mehdizadeh
 
پست‌ها : 393
تاریخ عضویت: 06 اکتبر 2012, 15:36
محل سکونت: Tehran

قبلیبعدی


بازگشت به متفرقه


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 3 مهمان